Dünya kendini yeniliyor.. Kirlilik düştü.. Ozan tabakası kendi söküğünü dikti. Ağaç katliamları geçici de olsa BİR Süreliğine engellendi Bahar olduğu için köklerden yeni sürgünler çıktı..YERKÜRE yeşillendi. Kuşlar daha şen, sabah güneşi ile şakıyıp birbiri ile dans ediyorlar... Rahatsız eden sapanlı cocuklar yok.. Keyifle yumurtlayıp çoğalacaklar....
Hiç bir yönetimin olmadığı doğa kendi kuralları ile kendini karantina döneminde  yenilerken, Türk Devleti olarak sonraki aşamalarda  biz ne yapacagız?Bu virüs mutasyona ve iklime baglı değişimi ile sürekli tehdit hali aşıya kadar devam edecek ama aşı bulunsa da yeni saldırılar açısından kesin çözüm yok... Bu duruma karşı kamusal tedbirler, kurallar ve kurumlar geliştirmek zorundayız.. 
-Virüs saldırısı yada kendiliğinden yayılımı da olsa buna ilişkin önlem düşünülüyor mu?
-Virüslerin kendiliğinden mutasyona uğraması özellikle Corana açısından bu sürecin 28 gün olması değişebilir ve sürekli tehdit halini ortaya koyması hali için ne ön görülüyor.?
-Sosyal mesafe nin yasal hale getirilmesi ve bunun işaretlemelerle kamusal alanlarda belirlenmesi düşünülüyor mu?Toplu taşıma araçlarında koltuk sayısı düşürülecek mi? Kapalı devre havalandırma sistemlerine yasak getirilecek mi? 
-Virüs hastalıklarına mahsus, aile hekimlikleri ve hastanelerine mahsus fiziki ve tıbbi şartlar sağlanacak mı? Şehrin uzak noktalarında buna ilişkin özgü hastaneler olacak mı?
-Ekonomik ve sosyal programlar hazırlanacak mı? YARDIM TOPLAMA, YARDIM ALIŞ TABLOSU VE KADROSU, hazır listeleri olacak mı?
-Köy/Mahalle/Şehir karantinaları, için sistematik uygulama planları hazırlanacak mı?
-İnsan ve mal geçişlerini sağlayan ulaşım kanalları açık kalma, kapalı kalma takvimleri oluşturulacak mı?
-Bu tür savunma teknikleri nin gerek askeri gerek sivi l savunma da merkezi ve yerel birimleri oluşturulacak mı?
-Sağlık personeli nin kadro şeklinde 14 er günlük yada kuluçka süresi kadar periyodlu çalışma ve konaklama gibi halleri önleyici hizmet ve tedavi edici hizmet sağlayanlara  izalasyon sahaları oluşturulacak mı?Gerçekleşen ölümler için gömü alan ve törenlerine ilişkin düzenlemeler yapılacak mı? 
-Bağışıklık sisteminde zaafiyet oluşturan 5G ve yapay zeka uygulamalarının sınırsız akış, sınırsız yerleşmelerine karşı tedbirler düşünülüyor mu?
-Dijital ortam da Gerek kişisel veri ve paylaşımların giriş ve çıkış noktalarında bunların genel merkezleri tarafından  birikim sağlanmasına karşı geliştirilen yöntem var mı?
-Bu tür pandemi için uluslar arası platformların oluşması, etkinleştirilmesi ve virüsün yayılım hızını engelleyici tedbirler, alınacak mı?
-Hal ve gıda depolarının yardım ve iaşe için yasak getirilen meslek sahalarına doğrudan ve hemen yardım akışı  için planlar hazır mı? 
-Kimsesizlerin, karantina uygulaması sebebi  ile yer değiştiremeyen yabancıların, yardım iaşe ve konaklamalarına ilişkin planlar da yer var mı?
-İbadethane işaretlemeleri olacak mı?
-Cezaevi şartlarında belli cezaların altında  geçici süreli ev hapsi kadronun çalışma şekil ve prensipleri hazır mı? 
Ebola, domuz gribi, Sars ve mers gurubu virüslerin yol actığı tahribat lara tüm insanlık elele verir ve iç mekanizmalarında istisnasız uygulama yaptıklarında, bu tür virüsleri labarotuvar ortamı da izinsiz geliştiren yayılımı ı sağlayan labarotuvar ve arastırmacıları hakkında kural dışılıklarına cezai müeyyideler uygulanırsa bir daha bu tür vakaları daha az yaşarız...

TORUN HALİLİ
( Yeni Kimlik Korona başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.