Wolfgang Amadeus Mozart ve Deha Kardeşi Nannerl

27 Ocak 1756 ünlü Avusturyalı bestekar Wolfgang Amadeus Mozart doğdu .  Ancak Mozart’ın bir de kendisi kadar yetenekli, 5 yaş büyük bir ablası vardı.Nannerl” lakaplı ablası  Maria Anna’nın da en az kendisi kadar yetenekli bir müzisyen olduğu ancak o dönemde üst sınıflardan saygın kadınların kadınların beste yapıp enstrüman çalarak hayatlarını kazanmasına sıcak bakılmadığı için bu yeteneğini kullanma şansı   olmadığı iddia ediliyor.

.Wolfgang Amadeus Mozart’ın yazdığı bir çok mektupta ablasının yaptığı bestelere olan hayranlığını ve onun piyano çalma yeteneğine olan saygısını ortaya koyduğu açıklanmıştır“

Nannerl Mozart artık müzik yapmasının uygun olmadığı bir yaşa gelip genç bir kadına dönüştüğünde dikiş dikmeyi öğrenip bir koca bulmak üzere eve yollanmış ancak babası erkek kardeşi Wolfgang Amadeus ile Avrupa turu yapmaya devam etmiştir.

Günümüzde bile cinsiyet eşitsizliği sorunu aşılamamışken, 1700’lü yıllarda söz hakkı bile verilmeyen kadına sunulan tek seçenek evlenip çoluk çocuk sahibi olmasıydı. Nannerl, bu duruma rağmen dönemin en ünlü kadın sanatçısı olmak istiyor, bununla ilgili hayaller kuruyordu. Evlilik bu hayallerden biri ise değildi

Kardeşine keman dersleri verilirken,  Wolfgang besteler yaparken ondan bu besteleri kağıda yazması isteniyor ama Nannerl beste yapmak istese kardeşi bahane edilerek engel olunuyordu . O ve annesi doğup büyüdüğü Salzburg’a dönerken, kardeşi Wolfie ve babası turnelere devam etmişler ve  müzik yapmak  isteyen Nannerl için bu durum son derece yıkıcı olmuştu O dönem şartlarında müzikten para kazanması bir kadın için fahişelikle eşdeğerdi

Hayatını müziğe adamayı istediği için hiçbir zaman evlilik hayali kurmadı. Evlilik yaşı geçince de ailesini üzmemek adına sevdiği adamı geride bırakıp, sevmediği dul bir adamın 3. eşi olmaya razı oldu.

Kardeşi Wolfgang 35 yaşında, kendisi 78 yaşında iken öldü . Kendisi için yaptığı tek şey ise; aşkının üzerinden 50 yıl geçmesine rağmen, sevgilisi Franz’ın yanına gömülmek oldu.

 

.

 

( Wolfgang Amadeus Mozart Ve Deha Kardeşi Nannerl başlıklı yazı gölevi tarafından 23.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.