Hacivat Karagöz Ramazan Muhabbeti.

 Karagöz ve Hacivat kimdir?

  Hacivat yine alacaklı gibi Karagözün kapısını çalmakla meşguldü. Bu gürültü patırtı içinde, Karagöz yerden oturduğu minderden beş karış havaya sıçrayarak ayağa kalktı, gelenin Hacivat olduğunu bildiği için, yerde duran sürahideki suyu eline alarak pencereye çıktı, kapıda bekleyen Hacivat’ın üzerine döktü. Kapıda heyecan bekleyen Hacivat, soğuk suyun etkisiyle havaya sıçradı, kapıdan uzaklaştı, Pencere de gülerek kendisine bakan Karagözü görünce sinirlenerek.

-Karagözüm sen ne yapıyorsun?

-Ateşini söndürüyorum.

-Ne ateşi?

-Yangından kaçar gibi kapımı çalıyorsun ya?

-O öyle denilmez alacaklı gibi çalıyorsun denir!

-Sen nasıl anlarsan anla.

-Karagözüm su ağzımdan burnumdan girseydi Mübarek orucum bozulurdu.

-Yukarı çıkınca ayakların mı yoruluyordu?

-Ne ayakları karagözüm?

-Kim yemiş dayakları?

-Neden böyle oluyorsun sen sabahları akşamları?

-Ben demdim sana Hacivat’ım gezelim dağları.

-Aman Karagözüm az aşağıya gel de muhabbet edelim.

-Aman Hacivat’ım orucum, akşam yiyelim muhallebiyi.

-Sen bir aşağıya gel.

Hacivat aşağıya indi bahçedeki kesik kütüğün üzerine oturdular, Hacivat

-Selamun aleyküm Karagözüm

-Aleyküm selam Hacivat’ım seni dinliyorum.

-Karagözüm, Ramazan ayı kuvvet verir bedenlere ruhlara, Rabbim sabır versin evsiz kalmış dullara.

-Hacivat’ım iyi giriş yaptın da sonunda bu ne alaka?

-Karagözüm kafiyeli olsun dedim.

-Şekerlimi olsun dedin?

-Yok, öyle değil, Ramazan rahmettir karşılayana, yolda durana yola çıkana kapısını açana.

-Bak böyle güzel oldu, sende şairlik de varmış Hacivat’ım.

-Biraz mürekkep yalamışlığımız var.

-Mürekkep yalanmaz kaleme doldurulur.

-Ben mecazi anlamda söyledim Karagözüm.

-Sen benimi sınıyorsun bir karış aklınla?

-Yok, öyle olur mu Karagözüm. Açılır Ramazanda cennet kapıları, doyururuz bizlerde fakir ile açları.

-Fakirlerle ağaçların ne alakası var?

-Öyle değil Karagözüm doyururuz açları.

-Anladım yolmasın insan saçları başları.

-Neyse sen dalganı geç, bu mübarek ayda sana kızmayacağım, Mübarek Ramazan kirden arındırır ruhları.

-Kimin solmuş tarlada karpuz sapları?

-Bari bu Ramazanda bu aksiliğine bir söz dinle, Karagözüm, bana da yazıktır.

-Bilirim Hacivat’ım Ramazan Müslüman olana haktır yani farzdır.

-Biliyorum Karagözüm senin yaptığında bana nazdır. Haydi, kal gidelim fakir olan komşularımıza iftarlık, sahur’luk bir kaç çeşit sebze meyve bulgur alalımda kapılarına bırakalım.

-Haydi, gidelim dostum Hacivat, yıkmadık perdeyi eylemedik viran, gönüllere girdik gezdik bir an.

 

Mehmet Aluç

 

( Hacivat Karagöz Ramazan Muhabbeti . başlıklı yazı kul mehmet tarafından 2.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.