Okulların ilk günüydü.Lise sayısal 12-A sınıfının sorumlu öğretmeni fizik öğretmeni Alim Beydi.Zil çaldı.Alim bey sınıfa ağır ağır adımlarla geliyordu.Öğrenciler ise sınıfta ayrı ayrı gruplar oluşturmuş birbirleriyle şakalaşıp gülüşüyorlardı.Alim bey sınıfa girince sınıf da düzene girdi hemen.Her öğrenci sırasına oturdu.Alim beyin bir ağırlığı vardı ve bunu hissettirebiliyordu.

           İlk ders için her şart sağlanmıştı.Sınıf sessizdi,tahta silinmişti,tahtakalem hazırdı.Alim bey sınıftaki tüm öğrenciler ile önce göz göze geldi,dinleyecekler mi diye kontrol etmek amaçlıydı.Ardından evrak çantasından bir kağıt çıkardı.Ezber yapmayı da yaptırmayı da sevmezdi.En sonunda eline kalemi aldı ama yazmaya başlamadan önce:

-Ben fizik öğretmeni Alim Koca.Sizinle ilk dersimiz olacak.Öncelikle şunu söylemek isterim.Sizi formülleri öğretmeye başlamadan önce fizik ile hayatın ne kadar örtüştüğünü göstermek istiyorum.Hem ilk dersimize sıkıcı bir başlangıç yapmamış oluruz hem daha kalıcı olur hem de neyi nerede kullanacağınızı bilirsiniz.

         Öğrencilerin gözleri parlamaya başlamıştı.Tebessümler de görülüyordu.Kıpırdanmalar da oluyordu yavaştan ama rahatsız edici değildi Alim bey ve sınıf açısından.Alim bey arayı fazla uzatmadan sormaya başladı:

-Vektörler konusunu işlemişinizdir 9.sınıfta,doğru mudur?

Öğrenciler hep bir ağızdan ‘’Evet’’ dediler.

Alim bey tahtaya yöneldi.Tahtakalem ile Y harfine benzer,çizgilerinin uzunlukları farklı 3 vektör çizdi.

-Burada cisime 3 kuvvet etki ediyor.Bileşkesi ne ise o yönde hareket edecektir.İnsan da bu şekildedir. Kişinin üzerinde ne etkiliyse ona göre davranır.Aksini düşünen var mı?

Öğrencilerden ses çıkmadı.Alim bey tahtaya tekrar yöneldi.Tahtanın diğer yarısına bir çapraz çizgi çizdi,sonra yatay bir çizgi daha çizdi.Çapraz çizgi yatay çizgi ile kesiştiği yerde eğimi değişiyordu.Besbelli ki optikte kırılma konusu işleniyordu.Bütün sınıf şimdi ne anlatacak diye meraklanmıştı.Alim bey sınıfa yöneldi:

-Bu gördüğünüz optikte kırılma diye geçiyor.Ortam değişince kırılma açısı da değişiyor.Aynı davranışlar farklı ortamlarda farklı algılanabileceğini gösteriyor.Bunu bir örnekle anlatmak istiyorum.Ben arkadaş ortamında kahkaha atabilirim yadırganmaz ama cenaze evinde kahkaha atarsam ayıplanabilirim.

Öğrencilerden aaa evet,sahiden,valla benzeri sesler duyulmaya başladı.Alim bey bir yandan tahtayı silerken başka bir fizik yasasını daha anlatabileceğini gösterir gibi:

-Benim bu iş yapma yeteneğim enerjidir.Eğer enerjim yeterli olmasaydı bu işi yapamazdım.Muhtemelen tahtayı başkasına sildirtirdim.Ama ne oldu?Ben potansiyel enerjimi kinetiğe çevirebildim ve şu an iş yapabiliyorum.Enerji dönüşebilir.Bu durum karşınıza tepeden bırakılan topun nereye kadar çıkabileceği şeklinde çıkar.Eğer potansiyeliniz yeterli değilse fazla iş yapmayı beklemeyin.

Öğrenciler gülüşmeye başladı.Tahta silinmişti.Bu sefer tahtaya bir elektrik devresi çizilmişti ama biraz farklıydı bu devre.Direnci atlayıp geçecek bir tel daha çiziliydi.En ön sıradaki gözlüklü çalışkan öğrenci düzeltme ihtiyacı hissetti:

-Hocam devrede direncin birinden akım geçmez ki bu şekilde.

-Evet haklısın akım her zaman dirençsiz yolu tercih eder,aynısı kolayı varken zoru seçmeyeceğimiz gibi…

Öğrenciler bu sefer kahkaha attılar.Tahtanın diğer yarısına geçti Alim.Bu sefer çukur ve tümsek çizmeye başladı.Çizim bittikten sonra sınıfa yöneldi ve yılların görmüş geçirmişliğiyle:

-Enerji dalgaları bir tümsek bir çukurdur.Hayat da inişli çıkışlı değil midir?Bazen yükselirsin sevinirsin,bazen alçalırsın üzülürsün,hep bir devir daim içerisindesindir.Bu kadar yetsin bugünlük.Şimdi sizleri tanıyalım.Ne olmak istiyorsunuz?

( Formül başlıklı yazı Aliriza. tarafından 8.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.