Birçoklarınız özellikle erkek tuvaletlerinde görmüşsünüzdür duvarlardaki resim ve yazıları, kimisi kurşun kalemle, kimisi tükenmez kalemle yazılan yazılar, çizilen resimlerdir bunlar. Çok zaman düşünmüşümdür, ne anlatır bir insan, tuvalete girecek başka bir insana, duvardaki yazdığı yazı veya çizdiği resim ile?

Aklı başında insanlar zaten böyle bir şey yapmaz. Arkadaş her kimse tuvaletin duvarına isimde zikrederek lafın gelişi ''Leyla, Hüsniye, Zehra seni seviyorum hem de çok'' yazıyor. Bazen de şiir yazıyor. A benim saf evladım, a benim cik cik beyinlim, o sevdiğin olan Leyla'nın, Hüsniye'nin ya da Zehra'nın erkek tuvaletinde o yazıyı görme şansı nedir sence? Sıfır, hatta sıfırın altında...

Meşhur tuvalet yazarımız Tosun'un ünü, ülke sınırlarımızı da aşmış mıdır, aşmamış mıdır, henüz onun tespitini yapamadık ama, bizim ülke de çok tanınmış ve de bir fenomen olduğu gün gibi aşikardır erkek tuvaletlerinde... Bayan tuvaletlerine bizler giremediğimiz için, onların da böyle bir fenomen tipleri var mı bilemiyoruz gerçekten...

Meşhur tuvalet duvarı şiirlerindendir, düzeltelim erkek tuvaleti şiirlerindendir şöyle davam eder gider ''Yazı yazma helaya başın girer belaya.'' ilk iki mısrası böyle de sonra ki mısralarını yazmaya terbiyem müsaade etmez, bilen bilir yine de... Şimdi insan gayri ihtiyari düşünüyor helaya yazı yazınca insanın başı belaya, niye girer?

Muhtemelen yazdığı yazının noktasına ve virgülüne dikkat etmemiş olabilir, bu yüzden de ondan sonra tuvalete giren birisi bir virgülden dolayı cümleyi yanlış anlayabilir... Ya da duvara yazı yazarken dışarıda sizin çıkmanızı bekleyen bir insan, fazla beklemekten altına kaçırma durumunda iken, tuvaletin kapısını kırmaya yeltenebilir. Tuvalet duvarları serttir, yazı yazarken kaleminizin ucu kırılabilir, böylece de cümleniz yarım kalır. Tuvalet duvarında yarım kalmış veciz bir cümle hiç hoş kaçmaz. Fenomenimiz Tosun'un kemikleri sızım sızım sızlar billahi... Tuvalet duvarına yazı yazayım derken, üstünüze başınıza kaçırabilirsiniz...

Eğer ki çok bir şey yazma isteği geliyorsa aklınıza tuvaletlere girdiğinizde, duvarlara yazacağınıza yanınızda ufak bir kalem kağıt bulundurun, onlara yazın. Boşuna dememişler ''Türkün aklı ya ..çarken ya da kaçarken.'' diye... Biri de yazmış ''İstanbullu Tosun burada da hizmetinizdedir.'' Arkadaş hela duvarına yazı yazmayı hizmet ya da sanat mı zannediyor acaba? Adam İstanbullu Tosun diye de yazınca, demek ki başka başka şehirlerde, örneğin Eskişehir'de, Adana'da, Yozgat'da da aynı isimde başka başka tosunlar var demek ki... Şimdi biri de tutup duvara Eskişehirli Tosun da hizmetinizdedir, yazarsa, haydaaaa, tosunlar arası büyük bir mücadelenin başladığının resmidir...

Tarihteki ilk Tosun İmzalı yazının, bundan seneler önce, Birinci Abdülhamit zamanında İstanbul'un Eyüp Semtindeki bir umumi helada yazıldığı saptanmıştır. Osmanlıca olan bu yazının, tercümesi yaptırılmış ve yazı da ''Sular akmıyor Arap kızı niye camdan bakmıyor.'' yazdığı anlaşılmıştır...

Tuvalet Duvarları edebiyat platformu değildir kesinlikle arkadaşlar. Bunun için kağıt kalem bir de güzelim edebiyat siteleri var edebiyat, şiir ile ilgili.. Siz de bir zamanlar yazı yazmayı çok istemiş ama yazıp da birilerine bir şeyler ispatlama ihtiyacınızı tatmin edememişseniz, hodri meydan buyurun kalemlerinizin ya da klavyelerinizin başına... Şimdi herkes şair, herkes yazar, kendi yarıçapında...

( Yazı Yazma Helaya başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.