S E V G İ D E _ M İ H E N K
————————————
Etrafımızdaki birçok insan akrabalar dahil, sevgi ve dostluğunu kişinin îman itikat takvasına değil, ahlâk ve edebine değil, takım parti bölge ırk ve benzer mensubiyetlerinden dolayı sevmeye başladı son yıllarda maalesef.

Halbuki gerçek Müslüman kişiyi amelî salih olduğu için, takvalı ahlaklı olduğu için sevmesi gerekmez mi?
Allah için sevmek budur. Yegâne üstünlük takvadadır. Hiçbir güç ahlâk kadar tesirli, sıdk kadar âsil, merhamet kadar haysiyetli olamaz.

Samimi muttaki kullar, kişileri mensubiyelerine değil takvasına göre kardeşliği tesis eder, etmelidir. İslâm ahlâkı bunu önceler. Yoksa fitne, fesad, bozgunculuk ve her çeşit menfilikler oluşur mensubiyet mihenk alınırsa.

Suizanlarlarla ön-yargılarla zihinsel hastalık, dehşetli sorumsuzluk ve kahredici ahlâk çöküşleri t/üretildi.

Makamı mansıbı rütbesi takımı partisi değil, kulluğu insanı insan yapan. ‪Müminin zaferi ahlâk; cephanesi helâl rızıktır. Allah cc bizi kulluk makamında daim eylesin inşAllah.

"Serde ahlâk yoksa ibadet sahte,
Akledip görmemek ihânet ahte."

Peygamber Efendimizin (asm), “Allah indinde en şerefliniz takvaca en ileri olanınızdır." buyurmuştur. Ahlâk terk-i diyâr vesselam.

A h l â k

Ahlak hâk taşıyan pek büyük gemi
Ahlakla çözersin tüm problemi
Ahlak fazilettir felsefesi “bir”
Amentü ahlaktır talimi tekbir

Ahlak evrenseldir bütün dünyada
Ahlak yeryüzünde en büyük sâda
Ahlak hâl dilidir takvanın sesi
Ahlak nakşetmenin mücadelesi

Ahlak ayna olmak nefs denen sete
Ahlak yürüyüştür büyük davete
Ahlak yâr kapısı keşke de getir
Ahlak pişmanlıktır âhlak tevbedir

Ahlak fıtratıdır ehl-i imanın
Ahlak kıratıdır her müslümanın
Ahlak merhamettir vurgun şefkate
Ahlak hutbesidir bütün ümmete

Ahlak lebbeyk sesi çağrı Mekke’de
Ahlak çay taşırken ölmek tekkede
Ahlak tevekküldür sabırlara sur
Ahlak zor zamanda yâ rabbi şükür

Ahlak âmel ister insanlık turu
Ahlakın özüdür kulluk şuuru
Ahlak adalettir ve zulme settir
Ahlak ubudiyet âhlak sünnettir

Ömer Ekinci Micingirt
( Mihenk başlıklı yazı ÖE.Micingirt tarafından 11.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.