Yaş kemale erince haliyle biraz saçlarda beyazlaşmalar da gün yüzüne çıkıyor. Yine de bu yaşımıza rağmen çok da fazla sayılmaz. Eski zamanlarda babam saçı beyazlaştı mı saçını biraz biraz boyatırdı rahmetli, şimdi benim saçlarımı boyatmak hiç içimden gelmiyor, kendi haline bırakıyorum saçlarımı, doğallığı daha güzel...

Daha mı beyazlaşmasın saçımız sakalımız. Bugüne bugün, dede adayıyız. Çok genç yaşta olup da dede olan arkadaşlarım, meslektaşlarım var benim, saçları da simsiyah, dede demeye bin şahit ister. Dede dedin mi saçı sakalı beyaz olacak, elinde baston olmasa da... Dedeler Kitabının dördüncü cildinin sekizinci sayfasında madde dokuzun a fıkrasının be bendinde yazar. Yok ya inanmayın, salladım gitti işte..

Bebeler görünce saçlarda ki ara ara beyazlaşmaları ''Amca sen kesin Beşiktaşlısın, Kartal'sın.'' diyorlar da başka bir şey demiyorlar... Ben de onlara ''Yok oğlum yok Beşiktaş'ı da severiz ama ben Cimbomluyum keratalar.'' diyorum... Bir de benimle maytap geçiyorlar ''İnanmayız amca billahi sen Kara Kartalsın mutlaka başka takımlı olamazsın.'' diye de devam ediyorlar...

Siyah beyaz ve renkler deyince şöyle bir anekdot geldi aklıma bir çoğunuzda bilirsiniz belki ''Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu birinciliği beyaza verdiler.'' Bir muhterem söylemiş bunu da şimdi adı aklımda kalmadı... Bizim saçlarda beyazlaştı mı sanki biz orta yaşlılar ahirete yaklaşırken bir adım daha, bana da temizleniyor muşuz gibi geliyor; ne dersiniz?

Eee ne de olsa o beyazlaşan her saç telinin ayrı bir hikayesi vardır gönlümüzde ruhumuzda. Kimi zaman terk edip gidenler eklemiştir, saçımıza o beyazları, kimi zaman bize kazık atan insanların katkısı vardır o beyazlarda... Eskiden üzülürdüm bana niye kazık attı bu insanlar diye, düşündüm ki bunun bir de ahiret boyutu var, dert etmeye değmezmiş...

Bak şimdi ne geldi aklıma rahmetli Adnan Şenses'in de zaman zaman söylediği güzel bir şarkıydı ''Neden saçların beyazlanmış arkadaş, sana da benim gibi çektiren mi var, görüyorum ki her gün meyhanedesin yaşamaya küstürüp içtiren mi var.'' Demek ki çekilen çileler biraz biraz saçlarımızda ki akların çaktırmadan, siyahların arasına karışmasına vesile oluyor...

Bir atasözümüz ''Beyaz saç aklın değil yaşın işaretidir.'' der. Bir muhterem de ''Yalnızlık onca saçın arasında beyaz bir, saç teli gibi, çektikçe çoğalıyor, çoğaldıkça arsızlaşıyor.'' demiş... Bir de tüyo vereyim size ''Dört ay aç karnına sarımsak yendiğinde beyaz saçlar dökülür, yerine siyah saç biter.'' demiş, ben değil, ben değil, büyük Tıp Alimi İbn-i Sina... Bunu da araştırmak lazım, olur mu olur...

( Zorunlu Kartal Olduk başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.