Bağlandı Yollarım, Kaldım Çaresiz!

 

   Bu dünyada tek hakikat ise ölümdür. Keskin bir kılıç darbesiyle, içinde büyüdüğümüz saraylar kurarak oturduğumuz evden, makamdan zenginlikten alarak götüren, yüce Mevla’nın emriyle gerçekleşen tek hakikat. Bugün yaşadığımız evlerde bir hapis hayatı demeyelim de, tedbir günlerinde yaşadığımız, bizi birbirimizden mesafelerle ayıran, kucaklaşmadan, camilerden, dostlardan, yollardan… Ayıran virüste ölüme eş değer değil mi?

 

  Edebiyat biz şairler ve okuyucular için aslında bir yolculuk değil mi? İnsan zihninin zaman, mekân, kültür, dil ve hayatı ayırmadan kendi ülkesine gönüllere doğru ülkesine yolculuğu değil midir mütemadiyen yürünerek varmaya çalışması, yazması? Duygu ve düşüncelerini şair söz vasıtası ile kendi iç dünyasını da katarak, dış dünya ile gerçekleştirdiği bir varış yolu değil midir? Gönlü ile hece ve sözlerle harmanlanmış ruhun iç sesiyle yol aldığı içsel bir yolculuk değil midir? İç dünyamızda kopan dış dünyadan görerek hissederek yazdığımız, içteki ruh fırtınalarımızın sesinin yumuşacık dokunuşlarıyla vadilere, ovalara dağlara uçan kuşlara ulaşmasından başka bir şey değil midir? …Onca şiirde şair ve ozanlarımızın türküde, bağlandı yollarım, kapandı yollarım yâre gidemez oldum, dediğimizle aynı değil midir? Karacaoğlan ta o yıllar öncesinde ne güzel ifade etmiş yâri için.

Bağlandı yollarım, kaldım çaresiz

Gayrı dünya bana aralandı, gel

Derildi dertlerim, artsız arasız

Üst üste dizildi, sıralandı gel

 

Yâri görse idim haftada, ayda

Sevip ayrılmaktan ne buldum fayda

Azrail göğsümde, canım hay hayda

Ciğerimin başı yaralandı, gel

 

Karaoğlan der ki, başa yazıldı

Gözüm yaşı Ceyhun oldu, süzüldü

Kefenim biçildi, kabrim kazıldı

Mezarım üstü kar ‘alandı, gel


 Üstat Nazım hikmette ne güzel ifade etmiş bu günlerimiz ta o yıllarda.


Bütün yolculuk boyunca hasret ayrılmadı benden
gölgem gibi demiyorum
çünkü hasret yanımdaydı zifiri karanlıkta da
Ellerim ayaklarım gibi de değil
uykudayken yitirirsin elini ayağını
ben hasreti uykuda da yitirmiyordum
Bütün yolculuk boyunca hasret ayrılmadı benden
açlıktı, susuzluktu demiyorum
sıcakta soğuğu, soğukta sıcağı aramak gibi de değil
giderilmesi imkânsız bir şey
ne sevinç ne keder
şehirlerle bulutlarla türkülerle de ilgisiz
içimdeydi dışımdaydı
Bütün yolculuk boyunca hasret ayrılmadı benden
zaten elimde ne kaldı bu yolculuktan
hasretten gayrı

 

  Biz insanların dış dünyadan el etek çektiğimiz, içe kapanma dönemlerinde boy gösterdiğimiz bu günler ölüme eş değer iken, bizi ölüme hazırlarken bizim için bir uyarı değil midir yüce Mevla tarafından?

 

  İnsanın yaşarken bu dünyada var olan değeri yaşantısı içinde çabaladığı eylemlerle elbette ki bağlantılı olup, kişinin ilişkilerinde, çalışması, hayaller kurması, toplum için bir şeyler yapması… Hayatı belirleyici bir rol oynar. Bu ortaya konulan sergilenen değerlerden insanın bu güzelliklerle var olmasını sağlayan; insanı bütünüyle sevilen takdir edilen bir varlık yapan ahirete olan inancı değil midir? Kısacası inanalar ve Allah C.C. Biz iman edenler, bu inanç ve imanla bu tercihler doğrultusunda yaşayarak var olma şartını yerine getirirken, bu tercihleriyle kendi yaşamından önce insanlığın özgürce yaşamasını belirleme olanağına sahip kılan bu korunma ile evlerimizde kalırken, ölümden biran ve kesitle o anı yaşarken, yarınlarda, birbirimize daha sıkı sımsıkı kardeşlik bağı ile sarılarak, araya nifak tohumu ekenlere, zalimlere gereken dersi daha çabuk anında verenlerden eyleyerek çıkarmasını yüce Allah C.C. İstiyorum duayla niyazla, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç

 

 


( Bağlandı Yollarım Kaldım Çaresiz... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.