"Ey Rabbim zatinin celaline ve saltanatının büyüklüğüne yakışır şekilde sana hamd olsun. ..

Ve bunun farkında olmadan öylesine yaşayan o kadar çok insan varki hayretler içerisinde izliyorum .

Yaşam zıtlıklar ile dolu buda yaradılışın fıtratı... 
Gece gündüz,iyi kötü,inanan inanmayan vs... böyle gider bu.

Üzerinde düşünüp hayrete düşeceğimiz o kadar fazla şey var ki... 
İnsanlara artık sıradan geliyor bazı şeyler. İnsan en kötü ihtimal sağlığını az biraz yitirdiğinde bile anlıyor insan ne kadar büyük nimetlere sahip olduğunu. Sonra üzerinde düşünüp tefekkür ettiğimiz onca şey var uzay, zaman,madde,madde ötesi, vs vs. ..

Bu yaşıma kadar yaşadığım ve yaşamımda öğrendiğim ve emin olduğum en net şey bunca sistem,evren yıldızlar galaksiler asla ama asla tesadüfen oluşacak şeyler değil! 
Bu sebepten ötürü yaratılmış olmak ve bunun farkında olmak bile başlı başına bir mucize şükürler olsun. ..

Evet ama o insanların bunu farketmeden yaşaması çok üzücü. ..

Herkesin inandığı ve herkesin iyi olduğu bir dünya olsaydı adına sınav denmez idi. Ne cenneti arardık nede cehennemden korkardık.Ruhumuza sunulan ve yüzlerce peygamber gönderilmesine sebep olan yegane amaç 'da tam olarak dediginiz noktada başlıyor... 

Elbette gönül ister böyle olsun fakat,5 parmağın beşi bir değil maalesef... 
Hem geçmiş'de hemde gelecekte türlü türlü mahlukatlar vardı ve var olacak yaradılışın fıtratı bu. ..

Doğru onlar olmasaydı bu bilincin farkına bile varmadan bizde o şekilde yaşayıp gidecektik . ..

İçin'de bulunduğumuz yaşam deneyimlediğimiz şey 'lerden ibaret. 
Ruh nedir nasıldır bilmiyoruz?
Zaman ve mekan boyutu dediğimiz ilizyon içerisinde halden hale evriliyoruz. Bende bir sonraki yaşamımızı merak ediyorum çoğu insan gibi acaba orada nasıl bir hal içinde olacağız zaman ve mekan algısının dışında varlığımızı sürdüreceğimiz varlık bilincimiz nasıl olacak acaba ?

Bence bu bedenlerimizle yaşayacağız hastalık,yaşlanma vs.
Olmadan sanırım kuranda geçiyordu herkes suanki bedeninde ve 33 yaşında olacak diye. ..
Herkes tekamüle erene kadar farklı varlıklarla kuş,ağaç gibi.Sınanıp sonrada muhakkak huzura erme gibi geliyor bana, çünkü ihtiyaç olmayacak bi yaşam amacı vs.bu tür seylerde olmayacak gibi.
Gibi diyorum çünkü  sadece öyle düşünüyorum net bir bilgi yok?

Size bir ip ucu vereyim...
Gördüğünüz bir rüya 'yı hayal edin sizi çok etkileyen.
Fiziksel bedeninizi o rüyada nereye koyabilirsiniz ? 
Bence fiziksel dünyaya ait bir beden olmayacak. 
Zaten adını tam olarak hatırlamıyorum ama bir ayet'te. ..

 Allahın insanları halden hale boyuttan boyuta evrileceğini söylediğini hatırlıyorum.  
Şimdi her şeyi bedenimiz ile deneyimlediğimiz için beden dışı deneyimi yani kısacası ruh'u tam olarak kavrayamıyoruz bu durumlara paralel. ..

Diyorki su gelecek ve toprağın altından yeniden yeşerip filizlenecek bizi kastederek söylüyor ben bunu kuranda kendim okudum bunu çoğu insan zannediyorki yeniden dirilip bedenlerimize sahip olacağız çoğu dini yorumcu bunu bu şekilde açıklıyor ama dediğiniz evrilme burda devreye giriyor. .
Sanırım buda bi seçenek mesela yeniden bedene sahip olmak degilde evrilme her canlının duygusunu yaşama diyebilirmiyiz kuş,kedi vs.topraktan tekrar dirilmek degilde ağaç olacağız belkide yada bir bitki evrilerek deneyimleme sayılabilir diye düşünüyorum su gelecek ve filizlenecek diyor çünkü .
Yada önceden bir hayvanı çoktan deneyimledik kimbilir?

Kuran'da anlatılan çoğu şey'in manası düz mantık ile asla anlaşılamaz. 
Çoğu derin mana ve mecaz içerir... Belkide darwin haklıdır evrilm konusunda?

Bencede düz mantıkla bakmamak gerekiyor.Ama darwin ne diyor tam olarak hiç bir bilgim yok?

Yaratılmasaydık nerde olurduk ben de bunu sorayım?
Yani olmamayı düşünsene bi Allah dünyayı yaratmış insanlar var ama ben duygusu çok eşsiz değilmi seçilmişsin varlık verilmiş ne kadar büyük bir nimettir aslında görmeyi bilene . ..

İşte sen nesin beden misin sadece yaratılmak derken yaratılan şey bedenden mi ibaret ?

Ruhen bedenen hepsi ya sen sen olmasaydın yaratılmamış olsaydın bence tekamülde beden geçici bir şey yani kabugumuzdan çıkıp baska bi hayata adım atacağız sonuçta. ..
Atacakmıyız? 
Bence yaratılmadan önce nerdeysek orada olacağız. ..

Hiçlik mi ?
Ben öyle düşünüyorum. ..
Kişiden kişiye değişen birşey bu.
--Neyi değişiyorki ?

Afrika'daki açlıktan ölen bir çocuğun ve ya annesinin yaşamın bir mucize olduğunu düşündüğünü sanmıyorum. 

Yaşam zıtlıklar ile dolu buda yaradılışın fıtratı... 
Gece gündüz,iyi kötü,inanan inanmayan vs... böyle gider bu. 
Demiş bende daha bugün söylediğiniz Afrika'daki çocuklarla ve susuzlukları ile ilgili videolarını izlemiştim ne kadar zor şartlar altında olduklarını gördüm ve arkadaşlarıma açık şekilde paylaşmıştım.

Yani demek istediğim bu şekilde vicdanımızı hissedebileceğimiz zor durumları görmeseydik hayatın mucizesini ve Allah'ın bizi ne kadar iyi sartlar altında yarattığını görüp şükretmezdik.
Öylesine yaşayıp giderdik. ..

Benim için şükretmek benden daha kötüsü olduğu için değil sadece Yaratanımın bana verdiği herşey içindir. Benden daha kötüsü olduğu için asla şükretmem ! 
Yaşam zıtlıklardan oluşuyor . ..

Evet ama insanlar arasında iyi ve kötü neyimize yetmiyor da bir de aç-tok, susuzluk çeken-çekmeyen,işkence gören- görmeyen gibi acı verici zıtlıkları yaratıyoruz...
Afrika'daki o çocuğun veya annesinin durumu benim mucizeme sebeb değildir!! Ama eminin Yaratanın bir bildiği vardır?

Sadece bunları görmemiz bu bilincin farkına varmamız için Allah'ın elçileri  de olabilirler?
Bunun için bende şükretmem ama bunun gibi vicdanımızı kamçilayan şeyler olmadan insanoğlu akıllanma bilinci şuan bile çok az insanda var öylesine yaşayıp gidebilirdik.
Ama yinede o aç susuz insanlar bizde olabilirdik yinede yaşamak için allah tarafından seçilip bir bedene ve yaşama sahip olmak mucizedir. ..

 Bu hayatı bize bahşettiği için şükürler olsun o zaman. ..

Nasıl bir seçim bu ?

Allah seni seçmeye bilirdi mesela örnek veriyorum ,yok olabilirdin ama burada bir sürü hayat içerisinde sanada bir yaşam,beden ve ruh verdi seni seçti.
Var olmak ve yok olmak arasındaki bağlantı aslında.

Yada belki sen bu bedeni seçtin?



Karacakız Emi 
( Hiçlik Makamında Hallaşlık başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 21.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.