Sevmek nedir, ey gönül? Sen hiç ötelerde sevdin mi?

Sevmek bir bakış, bir gülüş, bir tatli söz müdür? Veya yüreğinin gögüs kafesine sigmadığını hissetmek midir? Görmek; yanında, yanı başında olması mıdır? Yastığa sinen kokusu mudur? Baktığın, gördüğün, duyduğun olması mıdır? Nedir ey gönül? Sen söyle, nedir?

Cebimizdeki son kuruşla aldığımız simidin boğazımızı çizmesinin acısını unutup göz göze bakıp gülümsemek midir? Aynı şehirde yaşamak, aynı havayı solumak mıdır? Yoksa aldığın nefesi yüreğinde iki kişilik yaşamak mıdır?

Nedir ey gönül; sevmek? Alışmak mıdır? Kaybolacağını bildigin sokaklara bile isteye girmek midir? Korkmak mıdır sevmekten? Korkunun kıyılarında yüreğine söz geçirmeye çalışmak mıdır? Sen söyle, nedir?

Ötelerde yaşamak mıdır sevgi; sevgi yanmak mıdır? Haykırış mı, baş kaldırış midır? Kıyamı göklerde, göklerdeki gürültülerde yaşamak mıdır? Ya vazgeçiş? Onun üzülme ihtimaline bile dayanamayıp onun için ondan geçmek midir? Yüreğini aşka bayir etmek midir? Ayaklanacağını bile bile ayaklar altına sermek midir yüregini? Feryad u figan içindeyken susmak mıdır?

Sevgi imkansızların ortasında kalbini avuçlarına alıp sıkmak, parçalamak mıdır? Yüreğin kanlara çanakken onun gözyaşlarını silmek midir sevgi? Yaşarken ölmek midir? Baştayken sona gelmek, bildiğin sona doğru koşar adım gitmek midir? Sevgi yağmurda, toprak kokusunda mıdır? Yağmur sonrasında salyangoz dansında mıdır? Nedir ey gönül, susma ey gönül, nedir?

 Keşke cevap bulmak için sorduklarımızı insanlar değil yürekler yanıtlasa değil mi? Dil kolayca çarpıtır da yürek öyle mi? Yurek de yalan bilir mi? Yürek gizler mi, değiştirir mi? Egip bükenin elinde eğilip büker mi içindekini? Keşke yüreklerin kendi dili olsay gönül! Öylece olduğu gibi içini döküverseydi. anlatsaydı olan biteni... Noktasız, virgülsüz, kuralsız, imlasız... Kendi imzasıyla

Sözcükler yosunlu kayalara çarpa çarpa gelir yüreğini uçururdu; dilin, insanın kuralın. paranın hükmedemediği diyarlara. Yürekler aıkoyardı gidişleri.,

Şimdi sen bana sor ey gönül. Sen sor "nedir sevgi" diye. Sevgi, sevmenin ötesine geçmektir bence. Mesafelere, imkånsızlıklara inat tek nefesi iki kişi yaşamaktır. Elini sol yanına koyduğunda aynı yürekte iki kişinin nefes almasıdır.



Gülşah Şenol 
( Ötelerde Sevmek başlıklı yazı Noohk tarafından 28.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.