İnsanlar doğduklarında bedensel engelli olabilir. Bu engelli doğan kişi, bu kaderi kendi seçmemiştir. Ona bu şekilde yaşam sunulmuştur, büyük sınavıdır. Allah yardımcıları olsun inşallah. Zor bir sınav gerçekten.


Kişi kendi seçimi ile engelli olmayı seçer hayatında. Doğru öğütler verilir, yanlışı seçer… Duymazdan gelir. Trafikte gider, yapmaması gereken hızı yapar, kaza yapar. Sonuçları onu ve sevdiklerini etkiler, kolu kesilir, bacağı kopar… Belki felç geçirir. Yaşar ama engelli olarak… Gözüyle yanlışları görmezden gelir… Sigara içerek kanser olup kısa sürede öleni görür. Bacakları kangren olarak kesildiğinden bacağından olarak engelli durumuna düşmeyi tercih etmiştir. Ama ders almaz. Engelli olmayı insanlar kendileri seçerler bu örneklerde olduğu gibi.


Engelli olmak zor iş, büyük sınav… Hani oku der, ne kendi ne okuyanı okuduğunu yaşamaz. Hani Müslüman ol der, Kur’anı okumaz ve ona göre yaşamaz… Hani kendi ideali olan mesleği çocuğundan görmek ister, çocuk bu mesleği seçmez, kendine eder, çocuğundan olur…  Mutlu olmak ister dilde ama bedelini ödemeden mutlu olmak ister, sabırsız ve hızla koşarak. Sonunda hep hüsranı yaşar. 


İşin en kötüsü, engelliye bakar, kusur bulur. Kızını istese kızını ona vermez… Oysa o engelli, çalışır çabalar, olimpiyatlarda altın madalya alır. Topluma en iyi şekilde örnek olur. Engelli engelleri kaldırmaya çabalarken, engellisiz engelli olmak için elinden geleni yapar. Oysa engel görünüşte değil, zihindedir, düşüncededir, tembelliktedir. Dosdoğruyu kabul etmemektedir…


En büyük engeli seçmek, ilahiye giden yolu görmemektir. Hem bu dünyada hem de öbür dünyada cenneti müjdeleyen kitaba yüz çevirmektir, okumamaktır, okusa bile yaşamamaktır. Bir öğüt verirken, engelli olmasından ötürü o öğüdü kendisininin yaşamamasıdır. 


Toplumun zengilliği suni engellerdir. Yazarın, şairinin eleştirsinde… Politikacıyı sevmeyip, medet olarak başkasında doğru diye daha büyük yanlışı aramaktır. Hep başkasının kurtaracağına inanmaktır. Sen çalışmazsan ahmak, sana karşılıksız kim ne verir ki… Almak istiyorsan, sen gayret edeceksin, engelleri kaldıracaksın. Engelli olmadığın için şükür edip, bu kendine sınav olmadığına şükredip Allah’a kul olacaksın…


Kendinize engel aramayın boşu boşuna… Cahillikten bir an önce kurtulun inşallah!


Saffet Kuramaz

( Engelli Olmak Bedenen Değildir başlıklı yazı safdeha tarafından 29.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.