YAŞIM YETMİŞ, İŞİM BİTMİŞ Mİ ?



                                                      ** YAŞLILIK ÜZERİME GİYDİĞİM EN GÜZEL ELBİSEMDİR.

                                                           ALLI GÜLLÜ KRAVATIM İSE BOYNUMUN BORCUDUR. **

 

Herkes  şahsınamünhasır , kimseninkine benzemeyen parmak izimle gelmişim dünyaya sıradan bir vaka gibi. Su an yaşamının son demlerinde 71 yaşında bir baba ve dede. Pes etmemiş hiç zor şartlarda ve tükenmeyen enerjisiyle sorumluluklarının peşinde delicesine.


Bezlenmemisiz çoğu zaman yatağa, kenar köşelere işemis ,altıma kaçırmışım. 5 kişi enlemesine yer yataginda, abisinin elbiselerinden tornistan edilenler üstünde , yırtık ayakkabılar yazda kista ayakta , çamurlu yollarda. Pancar patak sofrada, meyve sebze komşu bahçelerden aşırma.


Kimse tutmamış elimizden okula tek başıma gidip gelmişim korka korka. Tahta cantam elimde. Sonrası devlet babanın okulunda yatılı okumuşum yıllarca.


Bilgiler ogrenmisiz, yetistirmisiz kendimizi. Yokluk , kıtlık , sevgisiz onca yıllarda oksanmamis hiç saçım. İhanetler, vefasizliklar dostum olmuş. Yoksullukla kazanmisiz hayata dair tecrübelerimi. Dostun namerdini tanımış.Dusmus, kalkmış ama surunmemis yerlerde, dimdik kalmıs hep. Hayatı yaşayarak öğrenmisim.Muhanete muhtaç da olmamış, ezilmiş ama ezik kalmamıştır…

Aç, açık, evsiz yurtsuz, aşsız susuz kalmış, kimseye mudara etmemisim.


Eğilmemiş, el etek öpmemiş, aç yatmış, kuyruğu dik tutmuş . Onuru için bir pireye bir yorgan yakan olmusuz.

Evlatlar yetiştirmiş mevki , makam sahibi vakur. Namusumuza, serefimize dil cikaramamis kimse. Denendik herseyde , olmadi bir lekemiz , eyvallah demedik.

Şimdilerde kocadik ya kurt ken maskara oluruz sanıyorsunuz . Öyle ya miadimiz doldu ,tedavülden kalkmaktayiz ya.

Yaralı olsak ta ; yine de şükretmeyi, tevekkülü, sabırlı davranmayı yasamayı hayatta kalmayı bildik be. Paylaşmayı da, sadakati de vefayı da bildik.


Biz o kadar mert, hoş görülü ve merhametliyiz. Yaşarken öğrendigim bilgi ve kaybederken edindiklerim tecrübe en büyük servetimdir. Birde ekleyin evlatlarimi, torunlarimi velhasıl ailemi ve bir kaç dostumu daha ne isterimki. O halde inadına yaşamak onurumla hakkimdir be !


Aklinizi basiniza alin

Sonra arar da bulamazsınız.

İhtiyar, moruk , dinazor dedikleriniz , iteledikleriniz birer hazineniz, hocanız, rehberiniz ,cinarlarinizdir.

 Siz ey kadir bilmez , vefasız nankorler ! Sizin ataniz, ananiz, babanız onlar. Aklinizi basiniza alın. Onlar olmasaydı veya bugün olmasalar sizler nesiniz ki ,!.

( Yaş Yetmiş İş ... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 6.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.