Elinde son model akıllı ama akıldan edici telefon ile öyle ciddi ilgileniyordu ki zannedersin çay molasında olan çöpleri boşaltacak olan kat görevlisi değil de işyerinin genel müdürü pozu ile gözünü bile kırpmadan telefonuna sadakatla baglı kimse idi.

Veba ,ortacağ avrupa ‘sında nufusun  1/3 ünü ortadan kaldırmıştı. Bulaşıcı ve kara ölüm adıyla, anılan bir hastalık Veba…

Birçok hastanın, teşhisi koyamadığı ve önemsemediği ,gizliden vücudu saran, bir mikrop ne olduğunu anlamadan, tedavinin mümkünsüz ,olduğu bir durum… 

”Yayılmacılık ve gizlilik”  bu mıkrobun yöntemi..Tıpkı şu an kullanımı ıle cok faydalı gıbı gözukse de hayatın ,her anında yanımızda bulunarak, stres topuna döndüren ve gizliden gizliye ,insanlıgımızı elden alan, cep telefon gibi..İnsanın gitmesi ,insanlığını gitmesi yanında, sevap kalır.

İnsan zihnini,donuklaştıran  ve yenı nesılı aptallaştırarak, sorumsuzlaştırarak,yapay zekaya yer acan ,pozisyonu ile cep yenı neslın vebasıdır

Kolayca ”bilgi erişimi” dedikleri şey, bilinmezlıkdeki doğru ve yanlışın, aynı anda dogru gıbı kabul edılmesı ıle bilgi kirliliği, doğrunun tahtını yaralarken, yanlışın da doğru kabul edılmesı ıle  krallıga, hiç bu kadar yaklaşmamıştı.

2/3 yaşındaki cocukların ,elınde oyuncak gıbı oynarken ,duygu yoksunu ve ıletışım sakadı cocuk, yetiştirdiğini bilmeyen anne/baba ,sadece sağ sol yön tuşları ıle oynayan cocugun oynaması ıle böburlenıyordu .

70 lik azgın Nuri Amca, Brad pitt profil resmi ile mutluluğu yakalayamamış, yalnız kalp fahriye abla ,Emanuuella profılı ıle de yenı hastalıga, maruz kaldıgının farkında olmadan, son düzlukte, mutluluk mucadelesı rolu yapıyordu.

Profil resimlerine baktıgınız da bu kadar guzel kız ve erkek profilinin ,oldugu toplumda, bu çırkınler de nereden geldı ?Diye düşünmemek için yapay zeka nın, ilkel halınde olmak gerek.

Yaslı teyze,sokak da yürürken, kapağı tamir için acılmış , kanalızasyon kapagından içeri düştüğünde, cep telefonuna daha cok zaman ayıracağı, bir 6 aylık zaman dilimi kazandıgına, belkı de içten içe sevinmiştir.

İş makinasının,ralli aracı gibi kullanan ,mahalenın haşarı cocugu,  ölüm makinasını kullanırken ,bır de begen tusuna basıyor ya muhteşem .Ama kırmızı ısıktan gecerken ,80 lik teycenın bacaklarına, 100 tonluk aracı ıle bastıgın da da ıs ısten gecmış olur.

Kerestecının yanında ,uzun zamandan berı ıs bulamadıgı ıcın ısıne sarılacagına, cep telefonuna sarılan, Huseyın, elını hızara kaptırdıgın da hem kendını, hem ısverenı yaktıgının farkında değildir.

Santral görevlısı, kafasını kaldırmadan, cepten ilgisini çekse işi ile ilgilenecek, bu halı ıle bırak telefon baglamayı, ımdat cagrısı gelse ,dunya yıkılsa umurunda değil

Nokta nöbeti yapan, polisin bir elinde silah ,öbüründe cep telefonu ıle ılgısını görünce de yaptıgı ısın ,cıddı bır ıs olmadıgını anlıyorsun

Ama en acı olanı da heyet halınde kı mahkeme de  yenı uyenın, masa altı cep telefonu ıle ılgısı ıdı Ağlanacak halımıze gulme resmımızdı..

Sen cepsiz de güzelsin Fahriye Abla

Torun Halili

( Cepsiz De Güzelsin Fahriye Abla başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.