ÖZGÜRLÜKTEN NE ANLADIĞINIZA BAĞLI

Yıllar yılı Asya'da, Afrika'da doymak nedir bilmeyen İngiltere; Amerika'nın keşfiyle birlikte kapağı oraya atmış.
Zavallı Afrikalı zencilerin yer altı ve yer üstü kaynaklarını, insan gücünü vampir gibi emerek  kuruttuktan sonra bu kez  onları alıp en ilkel şartlarda gemilerle okyanus ötesine geçirmişler.
Bu arada günlerce süren yolculuk sırasında kölelerin çoğu hastalıktan ve açlıktan ölmüş. 
O yıllarda Yeni Dünya diye adlandırılan kıtanın kuzeyinin büyük bir bölümü yine  İngilizlerin hakimiyeti altındaydı ve burada da zengin maden yatakları vardı.
İşte Afrika'dan getirdiği o masum insanları buralarda köle olarak çalıştırmaya devam etmiş, çıkan ganimetleri gemilerle ülkelerine taşıyarak ASİL(!!!) İngilizlerin huzuru ve refahı için harcamışlar.
4 Temmuz 1776 yılında George Washington onca baskı ve zulüme karşı halkı da arkasına alarak Amerikan Bağımsızlık bildirgesini hazırlamış ve özgürlüğe ilk adımı atmış.
Bu durumdan büyük bir rahatsızlık duyan İngiltere bu özgürlüğü tam 7 yıl süren sancılı itiraz sürecinden sonra 1783 Paris antlaşmasıyla ancak kabul edebilmiş ve ABD 1787 yılında kuruluşunu resmen ilan etmiş.
Bugün ırkçı faşist beyaz adamların İngilizlere "Bu zencileri buraya siz getirdiniz!" diye veryansın etmeleri işte bu yüzden.
Yani Zenciler Amerika'ya İngilizlerin sayesinde yerleşti. 
Niye anlattım bunları?
Son bir haftadır Amerika yanıyor. Daha önce de bu tür ırkçı olaylar yaşanmış fakat kısa sürede  bastırılmış.
Sanki bu sefer durum farklı gibi.
Bana 1789 Fransız İhtilalini hatırlatıyor.
O zaman da Fransa'da başlayan milliyetçilik akımı dalga dalga yayılıp tüm dünyayı etkisine almış. Yüzyıllarca bir arada yaşayan halklar çoğunluk oldukları bölgelerde kendilerinden olmayan insanlara zulmetmiş, katletmiş, yıllarca vatan bildikleri topraklardan kovmuş...
Bir yerde okumuştum
 "Gün gelecek Zenciler kendilerini, topraklarını sömüren ülkelerden, aldıklarını geri isteyecekler. Vermezlerse 'Bu lüksü, bu hayatı bizim üzerimizden kazandınız. Bunlar bizim defolun gidin buralardan!' diyerek intikam alacaklar" diye yazıyordu.
Nitekim haberlerde olayların  İngiltere'ye sıçradığı ve orada da zencilerin ayaklandığını söylüyordu Londra muhabiri.
Yılanın başı İngilizler dünyanın dengesini ve insanların hayatını altüst ederken; bu zavallı kölelerin kendi saltanatlarına son vereceklerini   hiç düşünmemişler demek ki.
Yalnızca Birleşik Krallık değil en az onlar kadar katliamlar yapmış diğer emperyalist ülkelere de suçradı kıvılcımlar. 
Neler oluyor, dünya nereye gidiyor, dünyanın sonu mu geldi?
Vallahi çok endişeliyim.
Bazılarınız "Kahrolsun, yıkılsınlar " diyor yüksek perdeden. 
Bazılarınız zenciler için  "Haklılar!" diyor.
Bazıları da aynen Amerika gibi onları hor görüyor.
Kimse şunu düşünmüyor
"Yahu kardeşim bunlar İNSAN İNSAN!"
ÖZGÜRLÜK'ten ne anlıyorsunuz? 
Bir söz var hani diyor ki:
AMERİKA ÖZGÜRLÜKLER EŞİTLİKLER ÜLKESİDİR!
ANCAK  BEYAZLAR BEYAZLARLA ,
SİYAHLAR SİYAHLARLA !"

ALLAH İNSANLIRIN HUZURUNU KAÇIRAN KİM VARSA KAHRETSİN!
MASUMUN, MAZLUMUN YARDIMCISI OLSUN. 

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
10 Haziran 2020
( Özgürlükten Ne Anladığınıza Bağlı başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 10.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.