Protesto ediyorum, evet evet kabak çekirdeğine ve ay çekirdeğine gelen zamları, öfkeyle, şiddetle, nefretle ve hatta çok da üzülerek reddediyorum... Hemen lafa girip de ekmeğe, peynire, benzine, elektriğe hatta bebek mamasına gelen zamları değilde, neden illaki kabak çekirdeğine ve ay çekirdeğine zamları protesto ediyorsun, diye de bir soru sormak, en doğal hakkınız olup ben de, cevabını nasıl kıvıracağımı biraz düşünüp, dansöz de olmadan, arayıp bulayım bakayım altta ki paragrafta...

Kabak Çekirdeği bizim olmazsa olmazlarımızdandır... Televizyonda güzel bir şey olduğu zaman alırız elimize, bazen kabak çekirdeği, bazen de ay çekirdeği ''çıt çıt çıt çedene de sar bedeni bedene.'' türküsü eşliğinde götürürüz çekirdekleri... Televizyonlarda program olmadığı zamanlarda da sıkıntılarımızı atlatmak için çıtlatırız... Şimdi sen tutup da dört liralık kabak çekirdeğini bir an da yedi lira elli kuruş yaparsan, hele de bu daralan ekonomide çekirdek ile muhabbetimiz azalacaktır bayağı...

Ben de memnun değilim bu işten, çekirdek satan dükkanlarda, haliyle çekirdeklerde... Yenmek için bekleyip duracaklar o güzelim kabak çekirdekleri ve ay çekirdekleri... Markete girdiğim zaman, sanki içlerinden birileri bana dönüp ''Eskiden ne çok alırdın sen bizi Ahmet Abi şimdi ne oldu da yanımıza yaklaşmıyorsun.'' diyorlarmış gibi geliyor bana...

Hemen hemen her markette genellikle kabak çekirdekleri ve ay çekirdekleri yan yana dururlar, kankadır onlar... Yalan yok, ben her zaman kabak çekirdeğini sever ve yerim. Hem yenmesi hem de hazmı daha kolay ay çekirdeğinden... Bilirsiniz ay çekirdeğinin diğer bir adı da Günebakan'dır... Güneş açtı mı, yüzlerini güneşe doğru dönerler...

Yahu arkadaş, bu kabak çekirdeğine yapılan zamların hiç olmazsa bir kısmını geri alsanız, diyorum. Ne dersiniz, nasıl olur? Akşam bir o zevkimiz var. Hem de müthiş bağırsaklarımızı çalıştırıyor bu güzelim kabak çekirdekleri... Ben nasıl vazgeçeyim o güzelliklerden? Kabak çekirdeksiz hayat, inanın çok bayat...

Yok geri almıyorsanız o zaman ben de yapacağımı bilirim. Evimin balkonunda ya da evin bahçesinde önce kabak ekeceğim, sonrada o kabakları büyütüp onlardan çekirdek üretme yollarına gideceğim. Ha başarır mıyım, başaramaz mıyım, orasını Allah bilir. Kabak çekirdeklerine özgürlük. Yaşasın kabak çekirdekleri, ay çekirdekleri ve insanların dayanışması...

( Kabak Çekirdeğine Yapılan Zamları Protesto Ediyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.