Tercihimizdir, çaba edersek odur kader! 

Ağıt yerini tebessüm alır uçar da keder…


Eğer kaderi Allah kendisi tayin etmeseydi, hiç öbür dünyada sorgu olur muydu? Allah acıyı da tatlıyı da verdi, biz de bunu yaşadık ve çilemiz bitti der, cenneti de garantilerdik. Bu olabilir miydi, asla… 


Kendim ettim kendim buldum demeli her insan acıya ulaştığında. Allah kimseye acı vermez ve asla işkence de etmez. Allah asla zalim değildir ve zalim olanlara da cehennemi hazırlamaktadır. 


Rızkı veren de Allah’tır. Tarlaya tohum dikmekle diktiğin büyümez. Onların şartlarının olgunlaşması gerekir. Hava sıcaklığı, yağmur, vaktinde yağan kar.. Hepsinin düzenlemesi gerekir ve bunları insan ayarlayamaz, Rabbimindedir ayarı. Biz sebebi yerine getirip çabalayacağız, Rabbimde ortamı ve şartları sağlayacaktır. Şartların hepsi bir araya geldiğinde biz buna tevafuk-denk gelme deriz. Yani hiç bir işte şans yoktur, sadece denk gelme vardır.


Ellerimizi açtığımızda ve dua ettiğimizde, sihir yapmış gibi her şey hiç ayağımıza gelir mi? Duadan kasıt, çabaya karşı Rabbimizin kolaylık göstermesini dilemektir. İstendiğinde verilmesi de mucizedir ve günümüzde mucize de yoktur. Biz elimizden en doğruyu yaparsak bu ibadettir aynı zamanda. Onun gerçekleştiğini ve kavuştuğumuzu gördüğümüzde edilen de şükürdür. Tarlada ürün olsa bile bizim ondan yararlanmamız için yaşamamızda şarttır. Yani her şeyin denk gelmesi için sabı gerekir. Beklemek gerekir. Veren Rabbime sığınmak ve kul olmak da gerekir.


Parayı veren düdüğü çalar misali çalışacağız ve gayret edeceğiz. En sonunda da istediğimize kavuşacağız. Göle maya çalarak tamamı şöyle dursun bir kırık bile yoğurt olmayacağını kabul edeceğiz. Her an çalışmak, şükür, dua ve sabır gerekir. Bu dünyada olan her şeye sahip olmak mümkündür, yeter ki isteyesiniz, dua edesiniz. Bu dünyada olmayacak tek şey tembellikle beklenti içinde olmaktır. 


Beden çalışmazsa sağlık da olmaz. Hem beden sağlıklı olacak ve hem de istediğimizi elde etmek için çalışıp çaba göstereceğiz. Allah’a güvenen kulun sınavı asla uzun sürmez. Hayırdır der ve o dert geçer gider. Her kula mesaj, çalış, güven ve kazandır. Her verilen nasipse Allah’tandır. Çalışmaya güç veren ve ilham eden de Allah’tır. 


Çalışıp gayret ettikçe kazanırız. Kendimizi ve başkalarını kandırmaz, nasibimize razı olur ve yalnızca Allah’a kulluk ederiz. Bizim kıyasımız başkalarının nasipleri değil, kendimizin elde ettikleridir. Sonuçta hayrın hangi işte olduğunu biz bilemeyiz. Şikayetçi olmak, haset ve kin duymak, başımızı öne eğerek elde edeceğiz nasibimizden vaz geçmek bize yaraşmaz. 


Bugün soğan ekmek, yarın döner, ızgara yeriz .. Ya nasip deriz. Eyvallah!


Saffet Kuramaz

( Ya Nasip başlıklı yazı safdeha tarafından 14.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.