Gitmek Değil, Gönüllerden Gitmemek Önemli

 şiir molası on Twitter: "Gönüle girmek nasiptir. Orda kalmak ...şiir molası on Twitter: "Gönüle girmek nasiptir. Orda kalmak ...

  Bir cümle sığdırır mı beni içine, içi âlem iken cennet bahçesi iken, gülmeyenleri güldürürken sevda nedir bilmeyenlere gel derken, bin parçayı bir gülün içine sığdırır mı diye dün düşünürken, bin parçamı bir parçaya sığdırttı Rabbim gönderdiği aşkının içine binlerce kez şükür. İçimde dışımda her ne kadar duygusuzluk hissizlik varsa, duyguların şakıyan gülümsemesiyle hislerim güldürmenin anlayan sırrı ile sardı. Dün ölü duygular gönlümü karartarak beni çıkmaz sokaklara iterken, o ğünden sonrasında bir gülüşle tüm çıkmaz sokaklarımı çıkan sokaklara çıkarttı, yazmanın aşkıyla duygularımı aşk sardı gülümsetti çok şükür.

 

Hayat dediğimiz nedir ki?  Bir gülümsetme, iki satırlık yolda dostlarımızla yürümek az çalışıp paylaşmak… Gitmek değil midir? Yolumuz tesadüflerin yolu da değil, bildiğimiz Rabbimizin çizdiği yol, gönüllere ulaş dediği bir yol. Gayemiz gitmekse, elimizden olmasa da korkumuz gönüllerden gitmemektir, bunu sizlerde benim gibi bildiğinizden eminim. Gitmek bambaşka bir yerden başlar ruhtan başlar, giden ruhtur ruhsuz çöken boşalan bedendir, geride bir tebessüm bırakmanın çabası içinde tutan Rabbime, binlerce kez şükürler ediyorum her an. Gitmek vakti gelmişse, rüzgârın önünde sürüklenerek giden yaprak gibi ecelin peşinden sürüklenir havalara uçarak kayboluruz bedenen ruhen, rüzgârın veya Azrail’in bir suçu yoktur, gel diyen Rabbimin emriyledir çok şükür.

 

Bizler her ne kadar belli edemezsek de, sevdiğini çok severken hiç gitmeyecekmiş gibi severiz, gittiğinde de hep gelecekmiş gibi bekleriz gönlümüzde hatıralarımızda silinmezdir. Bunu söylemek bazen zor gelir aslında söyleyememek zordur, kolaydır seni seviyorum demek lakin gel gör ki…

 

Bu duyguların içinde sizler için gezerken yazabildim, yazdırtan Mevla’ma şükür. Bazen dost ararsın geçmez zaman an, bak karanlık gönlüne dostun gelmiştir çoktan bak gökyüzüne nasıl aydınlanmış gökyüzü, demek ki bazen hüzün çökecek acıyla karanlık çökecek ki, dostun karanlığı aydınlatmak için gelsin seni anında bulsun, böylesi dostlardan olmamız dileğimle.  Sizleri Güşta kardeşimin bir enfes şiirinden birkaç mısra ile veda ederken Âlemlerin Rabbine emanet ediyorum kardeşlerim selamlarımla.

Hani sen bir gülerdin bulutlu bir gecede

Dağılırdı kasvetim örtündüğün peçede


Tam da o an izleyen donar nûr-u veçhinden

Ya Râbb o bir endam ki misk yayıyor içinden


Amberine kanardım çekerdim doya doya

Dalardım etkisiyle rânâ’dan bir uykuya


Gül ki nisana dönsün her demde leyl-ü nehar

Saçlarına serilsin sere serpe ilkbahar


Gamzen ayyûka çıksa biter mekânsızlığım

Ebr-i bahar tonunda dağılır gamsızlığım


Gülüşünden cennet mi akmıştı bilmem neden

Takılıp düşüverdim kollarına bilmeden

Güşta

 

Mehmet Aluç


( Gitmek Değil Gönüllerden Gitmemek Önemli... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 17.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.