Ne denemenin ne olduğu  hakkında bir fikrim var ne de denemenin nasıl yazıldığı hakkında.   Ama bildiğim, yaşayarak tecrübe ettiğim bir konu var ki bence oldukça önemli. Konu sevmekle   alakalı ama biraz daha açmam gerekirse neyi sevmemiz gerektiğiyle alakalı bu deneme. Şöyle   bakınca basit bir konu gibi gözükür. Ama görünmez bir hasret çukurudur sevme işi. Mesela bir   yemeği seviyorsanız bile, bu yemek kolayca ulaşabileceğiniz bir statüde olmalı bence. Çünkü   sevdiğimiz şeyler bizi mutlu eder ve ne kadar kolay ulaşabilirsek o kadar mutlu oluruz. Ya da benim   gibi yağmur kokusunu seviyorsanız, işte bu bile risklidir. Çünkü kurak bir döneme denk gelirseniz o   bahsettiğim hasret çukuruna doğru yavaş yavaş çekilirsiniz. Bu bile o kadar tehlikeliyken, bir insanı   vücudunuzun tamamında hissedecek kadar sevmek ise, greçek bir yürek ister. Ama çoğu insan bunu   birini sevdikten sonra anlar. Aslında bir sürü yazı türünde, bir sürü eser vardır bu konuyla ilgili.   Ama insan işte. Başına gelene kadar inanmaz hiçbir şeye. Diyeceğim o ki bence bir insanı   sevmeyin.  Şimdi bunu söyleyince bir sürü insan bana kızacak. Ama haklıyım. Sevdiği kadar   sevilen  bir avuç insanın yaşadığı şu garip dünyada, riske girmeye değmez bence. Riske girip hasret   çukurundan çıkamamaktansa temkinli davranmak iyidir bence her zaman. Sevmeyin de değil tam   olarak. Sevin ama uzaktan sevin. Gözünüzle okşayın onun saçlarını. Hatta o kadar uzun süre sevin   ki onu; bir gün hayalinizde evlenin. Ama onun haberi bile olmasın. Çünkü sevdiğim yazar   Dostoyevski'nin de dediği gibi "Uzaktan hayran olduğunuz biriyle sakın tanışmayın." der   Dostoyevski   ve ekler; "Ya eliniz,ya kalbiniz boş kalır". İşte böyledir genelde. Şu geçici dünyada   inanın ki   kalbiniz kırıldığı zaman, eliniz boş kaldığı zaman onca çaba ve fedakarlığa rağmen;   hayata   küsüyorsunuz. İşte küsmeyin diye küçük bir tavsiye benimkide. Ben küstüm işte. Şu an ne   durumda   olduğumu şu sevdiğim yazarın küçük sözüyle bitirmek isterim; Sabahattin Ali'nin dediği   gibi: ''Kendimi bir balkondan aşağı daha rahat bırakabilirim,bir insana bırakmaktansa.
 Öyle çok korkuyorum insandan.''.
                 
                                                                                                                 Furki
( Neyi Sevmeliyiz başlıklı yazı Furki tarafından 22.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.