Ebu Cahil - 1


Bir diplomalı cahil konusu sürüp gidiyor.


Gündemi işgal eden bu konuyu açmadan önce! Cahil nedemek tir bir bakalım.


Kısacası cahil bilmeyen demek


Bilmeliyizki üç sınıf cahil vardır.


Bir:gerçekten bilmeyen.

Bu kişiye öğretirsiniz sorun çözülür.

İki:yanlış bilen. Bunada doğrusunu öğretirsiniz sorun yine çözülür.


Üç:yanlış bildiğini doğru biliyorum zanneden.


Bu sorunu çözemezsiniz.

Kuranın ilk emri oku...

Deyip dininle öğünen bir milletiz ama .


Aynı zamanda milletin ağzına pelesenk olmuş tabiri ile okuyup ta adammı olacaksın!? Hicvindeki çelişkiyi irdelemek gerek!


Büyük Türk şairi Fuzuli şöye demiştir.

Mey biter saki kalır.


Her renk solar haki kalır.

İlim insanın cehlini alsa da, hamurunda varsa eşeklik; baki kalır.

Yani kısaca,


Okumak cehalet hastalığının tek ilacıdır.


Ama eşeklik genetik bir hastalıktır.


Demiştir üstat.

Biraz geçmişe gidip baktığımızda, insanlarımız toplumda, diplomalı bireylere saygı duydukları bir dönem göreceğiz.


Halk cahil olsada,


Hürmette kusur etmez, onlara özenirler, diplomalı bir gelecek hayallerini süslerdi.

Çünkü onların okuyamamasının tek sebebi yokluk ve garibanlıktı. Taşrada ve köylerde , zorluklarla dolu bir hayat yaşamak zorunda kalmalarıydı.

Okuyamamak bir utançtı.


Okuyamayan insan üzülür boynu bükük olurdu.


Her ebeveyn kendi okuyamasada çocuklarını okutup iyi bir diploma sahibi yapmak isterdi.


Hatta çocuğuna yeterki sen oku,  ceketimi satar yine okuturum derdi.

Evet, eskidende cahil ve cahillik vardı ama, hiçbiri bu kadar edepsiz değildi.


Şimdiki cahiller tarihin görmediği kadar edepsiz ve küstahlar.


( Ebu Cahil - 1 başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 22.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.