BU MAKALE 71 YAŞINDA BİR ADAMIN TESPİT VE ÖNERİLERİDİR. HİÇ KİMSE HEDEFİM DE DEĞİLDİR. GENELDİR. İSTEYEN İSTEDİĞİNİ ANLAR. EYVALLAH !

                       Henüz 14 yaşlarındaydım. Birkaç şiirimi , şair olduğumu sanıp, o zamanın tek mecmuası YELPAZE ye göndermiştim. Köşe editörü Şemsi Belli adında meşhur biriydi.Bana mecmuada köşesinde ismen hitapla " Sen kendini ne sandın be çocuk? Bu saçmalık ne ?" diye azarlamıştı. Sonra ben yıllarca şiir yazamadım.
                        Malatya Ziraat Okulunda 3 yıl boyunca hep okul birincisiydim. Son sınıfta sıra arkadaşımın ricası ve sınıfta kalma riskinden dolayı; kağıtlarımızı değiştirdik. Tüm soruları yanıtlamıştım. Benim kağıdım ise onun elindeydi. Sorular ayrıydı. Beş dakika kalımı kağıdımı almaya muaffak oldum ve sadece bir soruya cevap yazabildim ve hocamız kağıtları topladı. Dışarıda sille tokat girdiğim arkadaşımla 2 ay küs kaldık.
                          Sınav sonuçlarını okumaya başladı hocamız . Benim numaram 136 ! Kalktım " 10 . Herzaman ki gibi "dedi.Şaşırdım çünkü alacağım not sadece 3 idi. Arkadaşın numarası 151 ! O kalktı. Uzunca baktı hoca baını salladı, hayret etmişti " 8 ! Hayret " dedi. Oysa onun kağıdı eksiksizdi . Bunun yanıtını 14 sene sonra ilimize tayin olan hocamızı ziyarette öğrendik. CEVAP : "Evlat ben senin kağıtlarını sadece bir yıl okudum. Sonra ki yıllarda kağıdını hiç okumadan üzerine 10 yazardım. Arkadaşın ise bir yaramazlık yapmış belli ki işte sadece 2 no kısıp hırsımı aldım. İnsanların hayatında bankoları vardır. Sende bankoydun. Neden kağıtını okuyayım ki ? " demişti.
                          Bu site köklü ve Edebiyatımıza hizmet eden , kurucusu, yöneticileri, seçki kişi veya heyetleri, yazar ve şairleriyle bir ailedir. Müdavimleri, idol olmuşları, en çok okunan ve seçkiye layık olanları bellidir. Hepsi makbulum ve kabulümdür. Eyvallah !
                          Yukarıdaki ,iki örneğim okunmuşsa cümlemin nereye geleceği aşikardır. İnsanlar bir nevi burada kendini test imkanı buluyorlar.Ancak; okunmayanlar, yorum alamayanlar kendilerini devre dışı görebilirler. Yapıcı, yol gösterici, rehber ve duayen kişilere görev veballeridir.Esirgememeleri gerekir. Elbette takdir ve tercih şahsa münhasırdır. Eleştirmek bir saygısızlığım asla olmaz.
                           Kendini bu sitede , kendi alanlarında ispat etmiş banko kişiler bellidir. Seçilmiş olmalarına asla itirazım yoktur. Ancak;onların doymuş ve tatmin olmuşluklarını göz önünde bulıundurarak, istikbal vaad edenlere yönlenilmesi yerinde olacaktır. Böylece teşvik onlara kamçı gibi gelecektir.
                            Ana sayfada gösterilen şiir ve diğer nesir sahalarında söz sahibi kişilerin; seçecekleri, uygun görecekleri yazar ve şairlerin   elinden tutup öneri ve tenkitleriyle rehber olmaları Edebiyat Dünyamız için elzemdir. Buna gönül verenlerin sayesinde kim bilir kimler ortaau ilgilenen kişinin onur ve gururu olacaktır.
                              Her gün yapılan günün seçkilerinde görev yapanların açıklanması yerinde olacaktır. Böylece o kişilerle bağlantı kuranlar daha çok feyz alacaklardır. Sonra; seçiciler tek kişi mi, yoksa bir heyet marifetiyle mi yapılmakta ve hangi kriterler esas alınmaktadır. Deklare edilmesinin gerekliliği izahtan varestedir.
                              71 yaşındayım.Ne yaşım 70 işim bitmiş derim, ne de nasıl geçerse geçsin son demlerindeyim omrün derim. Hala düşünüyor kendimce üretiyorum. O halde bende varım. Unumu eledim, eleğimi astım ancak son nefeste diyecek kadarda varım bu hayatta.
                               Şiir pek iddalı olmadığım sahadır. Ancak aforizma, hiciv, ironı , felsefik yaklaşımlar ve metaforlar da  kendimce varım, iddalıyım. Ancak görüyorum kı özellikle kısa sözler pek okunmuyor. Onlar 71 yldır taşıdığım yaşam heybemdekilerdir. Süzgeçten geçmiş test edilmiş hayat anahtarlarıdır. Belli ki sizlere bu sahada bir katkı sağlayamadım veya sizin bildikleriniz daha çok. Ya bakın. Beğeni, çok okunma , seçilme ve yorum almak gibi bir derdim ve sitemim yok. Sadece okuyun. Beğenmediklerinizi eleştirin. Ben bırakın da lütfedin sizlerden öğreneyim. Oğrenmenin nasılsa yaşı başı yok değil mi ?
                      IUmarım bu eleştirisel makalem bazılarınızı harekete geçirecektir. Esirgemeyin özellikle gençlerden tecrübelerinizi. Şahsım için hiç bir talebim yoktur lütfen inanın. Ben şahsen tatmin olmuş biriyimç 5 kitap, onlarca konferans ve 12 bin kitabımı ücretsiz dağıtmanın mutluluğunu yaşıyorum.
                       Sevgi ve  saygılarımla. Bu ev hep baki olsun edebiyat dünyamız için. Emeği geçen herkese minnetgtarım.

NOT  : Mesaj bolümünden ulaşıp kargo adresini bildiren talep sahiplerine en kısa zamanda son kitabım DO;RE;Mİ :: ES ücretsiz olarak gönderilecektir.
( Edebiyat Evi Müntesipleri başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 23.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.