FARKLI , ÖNDE BİR ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETİM KURUMU: SAMSUN BİL KOLEJİ VE SAHİBİ EĞİTİM ÖĞRETİM GÖNÜLLÜSÜ BİR PORTRE SN . TURAN ARSLAN VE AİLESİ - EKİBİ !
16 yaşında evlenmiş, köyü ile bağını hala kesmemiş, atılmış hayat mücadelesine. Azimli, dürüst,ahlaklı ;çalışmış, didinmiş ve dört evlat sahibi olmuş yıllar içinde. Hepsini üniversitelerde okutmuş, büyütmüş meslek sahibi yapmış.
Belli ki kendi okuyamadığından, çocuklardan da alamamış hevesini ve eğitimin bu ülkenin kalkınmasında mihenk olduğunu özümseyerek bu sahaya yönelmiş işte. Meşakkatli ama hayırlı bir işe soyunmuş. Toplamış çocuklarını, varını yoğunu , birikimini bu yolda kullanmaya karar vererek Bil Koleji Samsun Kampüsünün kurucusu olmuş. Yıl 2016 ! Adı Sn. Turan Arslan !
Kendisi Yönetim Kurulu Başkanı olarak; çocuklarına üyelikler vermiş , bu çatının altında birer nefer olarak bir araya toplamış. Bir aile şirketini hayata geçirirken ; Aynur Arslan Kartal Genel Müdür ,Kadir Arslan Teknik ve İdari, Aysel Arslan Aslan Muhasebe ve Kemal Arslan Hizmet Alımları sorumlusu olarak görev üstlenmişlerdir.
Samsun Kampüsü başarılarla dolu,ahlaklı köklü bir ile şirketidir.
Her geçen gün mazisi çok yeni olduğu halde öğrenci sayısını arttıran kolej ; ilimizde büyük bir ses getirmekte, velilerimizin yoğun ilgine mazhar olarak her geçen gün büyümektedir.Ve artık bu gün aranılan, tercih edilen, öğrencisini kayıt ettirmek için yarış edilen bir özel okul hüviyetine haizdir.
M.Nihat Aras lise, Göksev Türe Ortaokul, Necdet Küçükenes İlkokul müdürlüklerini deruhte etmekte olup; başarılarını geçmişlerindeki tecrübe ile ispat etmiş idarecilerdir. Bu tecrübe ve tavizsiz disiplinli icraatlarını devlet okullarında geçen yıllarına ve yönetimin kendilerine verdikleri destek ve eğitim prensipleri ile sürdürürken ; mevcut çeşitli branşlardaki 70 öğretmen özenle seçilmiş ve kadroya dahil edilmişlerdir.
Öğretim bir şekilde sağlanabilmektedir genelinde. Ancak eğitiminde en azından öğretmenin önünde olması gerekliliği yetişmekte olan neslimiz için kaçınılmazdır. Öğrenebilir ama ; bu memleketin geleceği için, iyi ve faydalı , ahlaken üst seviyede malum özelliklere haiz olmadan neye yarayacaktır ? İşte bu husus göz önünde bulundurularak eğitime çok önem verilmekte ve başarı ailelerimizin de takdirine şayan olmaktadır. Bunun yolu da disiplin ve sevgi dolu yüreklerle üst seviyedeki ahlaki kurallara riayetle sağlanması malumdur.” İnsanları, öğrencileri nasıl ve ne kadar seversin iz ?”soruma “ Kalbim gibi “ diyebilen bir güzel insan. Saygılı, mazbut, ailesine düşkün , bağlı , memleketine bu değerler içinde hizmeti şiar edinen; kurul üyelerine, müdür ve öğretmenlerine yetkilerini, kendisine danışmadan ; onur ve gururla görevlerini yapma imkanını veren bir erkin; saygın, ve böyle başarılı olması da şu an hasat edilen kazançlardan bellidir.
Bir konferans için geçen yıl bu okula davet edilmiştim. Hiç kimseyi inanın tanımıyordum o ana kadar. Büyük bir misafirperverlikle karşılaştım. Müdür Bey’in odasında dinlenirken kapıda bir öğrenci süklüm püklüm duruyordu. Müdür muavini ilgilendi. “ Hocam rahatsızım eve gitmek istiyorum !” dediğini duydum. Aldığı cevap beni şaşırttı. “ Velini ara. Gelsin seni bize haber vererek alsın . “dı . Ve benim 2.5 saat süren konferansım sonrası çocuk orada hala velisini bekliyordu. Konferansıma 10 dk. Gecikmeyle gelen şahsın okulun sahibi olduğunu bitişte tanıştığımızda öğrendim. Kibar, saygılı , mahcup , edepli biriydi. Müdürün odasına birlikte geçtiğimizde , müdür Bey “ Efendim. Falan öğrencinin disiplinsiz hareketleri düzenimizi bozuyor. Sizin yeğeninizmiş. Ne yapalım ?” İşte o an o adamın yüzü değişti ve sertçe “ Sizin göreviniz ne kardeşim. Kim olursa olsun gereği neyse onu yapın. Ne demek bana soruyorsunuz “ olmuştu.İşte o adam bu okulun kurucusu, 5 dakika sonra izin isteyip çıktı. Daha ben orada iken ; verilen talimatla o delikanlının okuldan tart edilmesi gerçekleştirildi ve saatlerdir bekleyen hasta çocuğun velisinin dilekçe yazarak kardeşini eve götürmek üzere geldiğine şahit olmuştum.Hiçbir okulda konferansım 2.5 saat sürmemiştir. Öğrenciler, idareciler ve öğretmenler o kadar can kulağı ile dinlediler ki saygı içinde hayatımın en unutulmaz anlarıydı. Bunun kökünde disiplin ve eğitimin payı asla inkar edilemez. Her şeyi ile farklı bir özel okuldu işte. Böyle bir okulun mevcut olması İlimiz için bir şanstır.
Evet özel eğitim kurumları ticari kurumlardır. Ancak birinci amaç ticaret olduğunda kalite ister istemez erozyona uğraktadır.
Şöyle ki : Bir yanda elindeki mevcudu kaybetme korkusundaki ticari zihniyetli kurucular ve talimatlandırdıkları hasbelkader makamda yer edinmiş idareciler; öte yanda ise " Ben para verdim. Benim istediğim olacaktır.! " diye ortalıkta gezen veliler. Azda olsa buna başına buyruk , paralı okuyorum diye kural, kaide bilmez ukala öğrencilerde eklenince; pasifize edilen , ezilen ,onuru ayak altına alınan, emir kulu olmuş,içine sindiremese de baş üstüne diyen biçare, bu memleketin kalkınmasında, vicdanı hür kaliteli evlatlar yetişmesinde emek ve söz sahibi onca saygın öğretmen kitlesi. Ve en mühimi malum nedenlerden bom boş yetişen, not pazarlığı yapan ve heba edilen eğitim ve öğretimimiz.
" Eti senin, kemiği benim " diyen, öğretmeni ile ilgili en ufak şikayeti dinlemeyen bir nesil ve devrin insanları bugün daha kayıtta çocuğu için pazarlık yapan, çocuğun beyanlarına göre idareye göz dağı verebilen, “ neden çocuğuma yüksek not vermiyorsunuz ?” diyebilen hale geldik. Nereye gidiyoruz ?
Önlerinde saygı ve minnetle eğildiğimiz , can siper hane fedakarlıklarla eğitim ve öğretime her şartta emek ve omuz veren kutsal bir mesleği deruhte eden öğretmenin rolü, etkinliği , saygınlığı
değişti biliyorum. Öyle bir sisteme mahkum edildiler ki; bacak kadar çocukların at koşturduğu, ukalaların ayaklarının altına itildiler. Verdikleri notları , kendilerinden habersiz velinin isteğine göre değiştirilir oldu. Öyle ya asıl olan müşteri memnuniyeti yani ! ?
Ama müsaade edin de günde onca saat geçirdiği okulunda sizin veremediklerinizi veren öğretmen camiasına güvenin ve saygılı olun. Para verdim karışırım derseniz; evladınıza ve bu memlekete en büyük kötülüğü yapmış olursunuz. Veliye sağlanan günlük mutluluklar uzun vadeli kalıcı mutlulukların önündeki en büyük engeldir.
Benim bu tespitlerim geneldir. Hiçbir kastım veya birilerine yaranırken birilerini yaralamak değildir. Bana da inanmayın . Bakın ! araştırın! İrdeleyin! Seçici olun !
Bu genel tanımlarımın hiç birine bir yıldır mercek altında tuttuğum bu kolejde şahit olmadım. Ve hep takdir ettim.
Bazıları az konuşur.Ama gülüşleri başkadır. Eşlik eder gülüşleri. Havaya üflemez sözlerini ve yazarken kullanmaz kurşun kalemi. Söylediyse, yazdıysa namusu, şerefidir her dediği. Sevgi, saygı dolu, mazbut, ahlaklı, merhamet ve şefkat dolu, iyilik severse baştaki yani kurucusu; ekibi de sağlamdır, öğretmeni de mutlu ve saygındır. Liyakatlı yöneticiler tüm sorunların çözümcül ortağıdır.
Dik duran,Velinin eğitimini önemseyen,yönlendiren ve yöneten idarecilerdir. Taviz yok, ayrıcalık yok, adil ve eşittir okul.
Veliye teslim olmuş ; kurulundaki üyelerine , idarecilerine ve öğretmenlerinin işlerine müdahale eden , yetkilerini gasp eden kurum sahipleri kendi onurunu, kurumunun onurunu koruyamaz ve geleceği hüsran olacaktır. Bunun örneklerine ilimizde sıkça rastlanmaktadır..
Bu makaleyi de içimden geldiği için, bir sorumlu eleştirmen yazar sıfatımla kaleme aldığım ,umarım göz önünde bulundurulur.
Aşağıda ise mezkur kolejin fiziki imkanları ile eğitim öğretim sistemleri hakkında bilgiler derc edilmiştir.
BİL KOLEJİ SAMSUN KAMPÜSÜ
İlimizde onlarca özel okullarımızdan biridir ((Bil Koleji Samsun
Kampüsü )).İstanbul Aydın Üniversitesi.ve Kıbrıs İlim Üniversitesi’ne
bağlı marka bir özel okuldur. 2016 yılında faaliyete başlamış ve gün geçtikçe büyüyen , gelişen, itibarı artan, ön plana çıkmış; gözde ve güzide bir eğitim kurumu olmuştur. Samsun Kampüsü başarılarla dolu,ahlaklı köklü bir ile şirketidir.
Branşlarında önder olmuş tecrübeli, mesleklerinin ehli 70 öğretmen ve 30 personel, ( her yıl akademik kadro güçlendirilmektedir.) şu an itibariye 600 e yakın kesin öğrenci kayıdı ve velileriyle büyük bir ailedir.70 öğrenci tam burslu okumaktadır..Dünya İnovasyon (yenilikçi ) okuldur.
1. BİNALAR ve FİZİKİ ŞARTLAR
Anaokulu- ilk okul , Ortaokul ve Anadolu- Fen liseleri aynı kampus içinde ayrı üç binada faaliyet gösterir. Binalar günümüz şartlarına uygun, depreme dayanıklı ve modern mimariye sahiptir. Şehrin merkezi yerinde olup, ulaşım her şartta kolaylıkla sağlanmaktadır.
Ferah ,kaliteli mefruşatlı,butik ,sağlıklı, hijyenik sınıflar; akıllı tahtalar, araç ve gereçlerle tam teçhizatlıdır. Görsel sanatlar, müzik , robotik, fen bilgisi, kimya, biyoloji laboratuarları yanı sıra; Konferans salonları , kapalı spor salonları, ferah yemek salonları mevcuttur. Zengin mutfak ve ahçı ekibi tam kadro hizmet vermektedir.
2. EĞİTİM VE ÖĞRETİM
"Tam Öğrenme Modeli" referans alınarak "Tüm öğrenciler okulda öğretilenleri öğrenebilir." Felsefesi düstur edilmiştir. Yani, hemen herkes fazladan harcanan zaman ve emekle, belirlenen üst düzey başarı seviyesine ulaşabilir. Bu şekilde hemen hemen öğrencilerin tamamına yakını her konuyu tam olarak öğrenebilir.
Öğretimde başarının en yüksek düzeyde olması ve herkes için başarının yakalanmasından yani fırsat eşitliğinin sağlanmasından yola çıkarak eğitim öğretim programlarını yapılandırmıştır. BİL Okulları bu çalışmayla, bireysel farklılıkları dikkate alan her öğrencinin öğrenme zaman ve düzeyine uygun özgün programlar hazırlayarak öğrencilerinin öğrenmesini sağlayan bireysel öğrenme metodu olan 5N 1K Aktif ve Dijital Öğrenme metodu ile Tam Öğrenme Modelini zenginleştirmiştir.
Öğrencileri bedenî, zihnî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi,
demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini, dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyebilecek, kendilerini ifade edebilecekleri düzeyde yabancı dil öğrenebilmelerini, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı,bilgi ve becerilerini kullanarak üretebilmelerini, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı, ortaöğretim düzeyinde ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı, Eğitim ve istihdam ilişkilerinin MEB ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulmasını, çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı da, hedeflemektedir.
Akademik dersler yanı sıra yoğun İngilizce programı ve ilkokul 2. Sınıftan itibaren ilave ikinci dil olarak Fransızca eğitimi,Mizaç- Ennegram 9 eğitim modeli çerçevesinde mizaçları belirlenerek, geleceklerini belirleme destek programları başarı ile uygulanmaktadır.
Çağdaş eğitimde STEM , Fen teknoloji, Matematik, Mühendislik Aydın Üni. Akademisyenlerinden öğretmen ve öğrenci, velilere özel eğitim programları ve seminerler.7-8-11-12 sınıflara özel sınava hazırlık çalışma programları. Her şartta güçlü akademik kadrosu ile kesintisiz eğitim ve öğretime devam edilmektedir.
Okulda Balkon şampiyonu Badminton milli sporcuları, Kick Boks ve tırmanış milli sporcuları ve il birincileri vardır.
Eğlenceli aktiviteler daha da verimi arttırmaktadır. Ve umutlu şekilde geleceğe hazırlamaktadır
Lisede Uluslar arası matematik yarışmalarında altın, gümüş ve bronz madalya alanlar vardır.
mezun olan öğrenciler aydın üni. %50 BURS İMKANINA kavuşur.
( Bil Koleji Samsun Kampüsü Ve Bir Portre -turan Arslan başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 26.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.