Ta asırlardan beri tartışılan bir durum... Aristo, Platon, Thles'den beri çözülmeyen bir mesele ki zaten insanlık bu tartışılan meselenin çözümünü bulsa, her şey bir an da hallolacak. Çok merak ettiniz değil mi? Ne dünyanın nasıl döndüğü sorunu, ne ışık hızına ulaşabilip enerjiye dönüşmek, ne küresel ısınma, ne nükleer savaş tehlikesi, ne de ekonomik krizler, sıkı durun İşte söylüyorum ''Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan?'' İnsanlık, İlk Çağ Filozofları da dahil bu soruya cevap verememiş... Çok dardayız...


O zaman ne yapıyoruz? Yine merak ettiniz değil mi? Çok da merak etmeyin, insanın başına ne gelirse ya meraktan ya da koşaraktan, gelir derler... Doğru soru şu olmalı aslında ''Tavuk nereden çıkar, yumurta nereden çıkar?'' Hadi bakalım... Nasıl ama soruyu değiştirince şoke oldunuz sanırım?

Tavuk yumurtadan değilde dipfirizden çıkabilir eğer ki daha önce rahmetli bir tavuk olmuşsa, ''Rahmet istedi bak bizim buzdolabında ki de'' akşam rakı içecek bir vatandaş dipfirizden çıkartıp tavuğu afiyetle yer... Aha da bak yumurtadan çıkmadı işte... Tavuk da zaten yumurtadan tavuk olarak değil de ciuv ciuv olarak çıkar... ciuv ciuv ses çıkardığı için dünyaya geldiğinde, isimleri civ civ olmuştur, o U harfi de arada kaynayıp uzay boşluğundaki yerini almıştır...


Yahu arkadaş bir düşünün, bunu Aristo çözememiş, Platon çözememiş, Thales çözememiş, İbn-i Sina, Farabi de uğraşmıştır herhalde çözmek için, onlarda çözememiş, Albert Einstein çözmeyi denemiş mi denememiş mi onu bilmiyorum, Ha bir de Milli Düşünür ve Taşınırımız Uzaylı Mustafa'mız vardı değil mi, onu da unutmayalım, demek ki sorun derin, soru zorun da zoru... İnsanın var mı aklından zoru? Kesin tavukları, kırın yumurtaları bir de domates ile biber, sonrası malum, menemen yapın yiyin, beni de yormayın bu kadar...


Ha gelelim yumurta nereden çıkar meselesine... O da tavuk gibi buzdolabından çıkabilir... Sihirbazlık mesleğini icra ediyorsanız ceketinizin kolundan ya da bir şapkanın içinden filanda çıkabilir... Tavuk çiftliklerinde de çok yumurta vardır, oradan da çıkar... Reklamını yapıyorlarsa televizyonlarda da çıkar bu yumurtalar, ama onlar biraz tanınmış, şöhretli yumurtalar olduğu için, yanlarına destursuz kolay kolay yaklaşılmaz...


Vallahi de billahi de düşünmeyin gece yatağa yattığınızda arpacı kumrusu gibi kim nereden çıktıysa çıkmış bir kere... Horoza sorulduğu zaman bu soru, nasıl cevap verdiğini burada paylaşamıyorum buna da terbiyem müsaade etmez kusura bakmayın. Ben sadece yazarım konuyu okuyan okur, okumayanın canı sağ olsun...

( Soruyu Değiştiriyoruz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.