SOSYAL MEDYA DECCALLARI

“Tüfek icat oldu, mertlik bozuldu” diyen Köroğlu, bugünlerde yaşasaydı  herhalde sosyal medya ortaya çıktı, insanlık bozuldu” derdi.

Günümüzde teknolojinin getirmiş olduğu yeniliklerden birisi de facebook, twitter gibi sosyal iletişim ağlarıdır. Milyonlarca kişi, mesaj, görüş ve fikirlerinin yanı sıra özel hayatlarıyla ilgili sözel ve görsel paylaşımlarda bulunmaktadır. Hal böyle iken gönderilen bazı yazı ve resimler, masumane olmakla birlikte bazen de hakaret ve incitici boyutlara ulaşmaktadır.

Kalem, cahilin elinde olursa pekala silaha dönüşebilir.  Bazı densiz ve Ahlak yoksunu kişiler, başta siyasiler olmak üzere toplumun önde gelen şahsiyetlerine hakaret etmek için adeta yarışa girdikleri gözden kaçmamaktadır.

Herhangi bir kişi veya kurum, fikirlerinden, siyasi görüşlerinden ve eylemlerinden dolayı eleştirilebilir.Yapıcı eleştiriler, her daim doğru yolun bulunmasına ışık tutmuştur. Madalyonun diğer yüzünde ise, kişilerin, şahsi ve ailevi mahremiyetine yönelik aşağılayıcı yazı ve resimleri üzerinden  insanlık onurunu zedeyelen, hakaretler içeren birtakım ipe sapa gelmez iddia ve ithamlarla hedef alınması hiç bir surette kabul edilemez.

Siyasi görüşünü beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz , siyasi icraatlarını yerden yere vurabilir ya da göklere çıkarabilirsiniz. Bunun hesabını sormak için sandığa gider tercihinizi o yönde kullanabilirsiniz.

Ancak bizim kültürümüzde özellikle bir kadına, yeni doğum yapmış bir anneye ve onun sevincini paylaşan babaya yönelik çirkin ifadelerde bulunmak, hiç bir ahlak ve vicdana sığmaz. Hangi siyasi kulvarda yürürse yürüsün kadınların iffetine, namusuna yönelik aşağılayıcı ifadeler, kuşkusuz toplumun her kesiminin tepkisini çekmelidir.

Medeni cesareti olan insanlar, görüş ve fikirlerini dile getirirken hiç bir kimseye hakarette bulunmaz. Ancak cahil ve kendini bilmez densiz  ifade özürlü mahlukatlar, küfüre sığınma acizliğini gösterir.Fikirlerini zorbalıkla ya da çirkeflikle empoze etmeye çalışanlar bu toplumun yüz karasıdır.

Korona virus belasıyla uğraştığımız şu günlerde bir de akıldan yoksun bu cahillerin ortaya çıkması en az virüs kadar toplumsal bir tehlike arz etmektedir.

Evet sağlığımız açısından korona virüsünden korunmak için, maske takılmalı, sosyal mesafe korunmalıdır ama daha da önemlisi, kültürel yozlaşmayı tetikleyen  sosyal medyadaki her türlü çirkin küfür ve hakaret dolu mesajları ve bunları yayınlayanlar  kesin bir dille kınanmalı, hatta lanetlenmelidir.

Temiz bir sokak, sakinlerinin kendi evlerinin önünü temizlemekle ortaya çıkar. Temiz bir toplum ise cehaletin pençesinden arınmış bir vaziyette. insana yakışır bir ahlak anlayışla kendini ispatlar.

  Yalçın ATAMER - 1.Temmuz,2020  Didim

 

 

 

 

 

 

( Sosyal Medya Deccaları başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 1.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.