Okulsuz milli eğitim bakanlığı hayali, hayal gücünün ve bakış açısının sığlığını gösterir.
Muhalefetsiz iktidar olmayı düşünmek, demokrasiye darbenin ilk başlangıc noktasıdır..
Muhalifleri Dönüştürmek, hapse atmak, kayyum atamak, aşağılayarak ötekileştirmek metotları Demokrasi nin darbelenmesi sonucu doğurur..Darbeli demokrasi den kimseye fayda gelmez.. Her şey Aksayarak gider.. O demokrasi ki o iktidar ın müjdecisi olmuştur..
Hukuk ve felsefe ayrılmaz bir bütündür..Hukuk Tarihinde GÜÇ ZEHİRLENMESİNE engel olmak için geliştirilmiş mekanizmalar vardır;Başkanlık da senatolu çift meclis, anayasal yargı olarak kendini gösterirken, parlamenter sistemde güçler ayırımı olarak kendini göstermiştir..

Siz meclis yargı ve bakanların tamamını alarak zehirlendi niz.. Bakanlar özel kalem, yasama onama MAKAMINA dönüştü.. Yargı zaten bilindiği gibi..
Denetlenmesiz olma, işlerinizi çabuk gördürür ama çabukluk bazen sonun da çabuklaşmasına katkı sağlar.. Size en çok sadık gözüken ler güç azaldığında yanınızdan ilk ayrılanlar olacaktır.. Tüm dinlerde ırklarda gösterişçilerin akıbeti tarih boyunca bellidir.
Düşünmeyen, cühela, kimseleri bir süreliğine yanında yer alır ama ekmeğin sade ce üst yönetimde paylaşıldığı nı gördüğünde kendisine ekmek gelmediğinde bu sefer karşınıza dikilir.. Hem de mızrakla
Latin Amerika da ispanya da Almanya da italya da Romanya da demokrasinin müjdeci olduğu çok lider gördük.. Kendini Tanrı zannedenler ,Panama da olduğu gibi uçak kazasında, Hitler in yaptığı gibi kendi kafasına sıkarak, Çavuşesku ve eşini linç edilerek sonlarını gördük..
O hal de iyi yönetimler sadece yasaklayarak, geliştirdikleri seçim ve siyasal taktiklerle ayakta kalmaya çalışmaz..Her ayak oyunu, toplumsal basıncın artmasına ve patladığında kontrol edilemediğine tarih şahittiR ..
Demokrasi her hakkı verir..Adam bile öldürdüğünde  şartları varsa ceza almazsın Ama tek bir hak vermez ”tanrı olma hakkı” vermez.. Her kim ki kendini tanrının yerine koyma ya kalkarsa hep sonu hüsran olmuştur.. Biz sayın cumhurbaşkanını seviyoruz.. Halkın içinden gelmiş, annesinin ayaklarını öpecek kadar halk, Mezarın da kuran okuyan Cumhur un baskanı..
Ama ters giden bir şeyler var.. Etrafınızda yer alan varlığınızla, varlık bulan ve belki olmasanız ekmeğe muhtac kalacak tipler sizi yanıltarak tanrısallaştırıyorlar.. Tanrı gbi davranmanıza  sebep olan kişi ve şartlar var. O şartların derhal kaldırılması gerekir.. Sebep olanların çevrenizden derhal temizlemesi gerekiyor.. Şaklabanlaşmış yönetici yardımcıları, en büyük yanılgı sebepleridir.. Siyasi argumanlar, oluşturulan matematik şartları ile ayakta kalabilirsiniz. Ayakta tutmak için dar bölge diyerek kanaat önderleri ile parti yerine adaylar yolu ile meclis coğunluğunu tekrar ele geçirebilirsiniz. Ama çözüm basıncı düşürecek eylem ve uygulamalardadır.. Mesela ;Avukat sayısı 129 bin olabilir. Ama bu kadar Avukat, 80 milyon un avukatı neden karşına alıyorsun? Kategorize etmek yok edici rekabeti de yanında getirir.. Ya da Sosyal medya sadece TR de değil tüm dünyanın meşgalesi neyini yasaklayacalsın? Suç işleyen varsa IP si belli bilgisayardan her an ona ulaşılır.. Suçluyu cezalandırmak yerine herkesi cezalandırmaya çalışmak tanrı olma iddiasının örtülü söylemiş biçimidir.. Kıdem tazminatı toplumun tüm katmanlarını ilgilendirir. İşçinin sadece tazminatı değil aynı zaman da iş güvenliğinin de subabıdır. Muhalefeti kapatmak, yerel yönetimlerinin kollarını baglamak, muhalefeti dönüştürmek tek tanrı benim yanılgısına sebep olur..
Sen tanrı değilsin.. Bizim gibi et ve tırnakdan olmuş halis bir mümin sin boşalt etrafını.. Yoksa bu gidiş gidiş değil…

TORUN HALİLİ

( Sen Tanrı Değilsin başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.