BABAM "ŞOFÖR" SÜLEYMAN…       ( 1927-1997 )           

  23 yıl oldu O’nu kaybedeli.  O, bir emekçiydi, otobüs şoförü. 1949’dan 1971’e kadar Aksaray Ankara, Konya, İstanbul yollarında direksiyon salladı. Aksaray’ın en sevilen, en sayılan, en güvenilen ilk şoförlerinden birisiydi. 1971’de Avustralya’ya giderken hep 1977’de dönmeyi hayal etmişti. Ancak 1984’de döndü.4. Temmuz 1997’de son yolculuğuna uğurladık… Aksaray’ın Şoför Süleyman’ını.  Avustralya’da kaldığı yıllarda ise yaşadığı kentteki Türkler’in Süleyman Dayısı’ydı..

 Sakin bir mizaca sahipti. Doğru bildiğinden asla şaşmazdı. Belki, Annesinin Arnavut kökenli olmasından dolayı bazen de inattı, ama çok iyi kalpli birisiydi, kimseyi incitmemişti. Malum “Şoför milleti”, içerdi zaman zaman, ama asla evde değil,       dışarıda arkadaşlarıyla, bizlere kötü örnek olmamak için  Bizleri hep otobüsün direksiyonundan uzak tuttu. Özenmeyelim diye, okumamız için her türlü fedakârlığa katlandı. Bir dediğimizi iki etmezdi. Sadece bana bisiklet almadı. “Allah korusun bir araba çarpar bir kaza olur” diye. Aslında bir anlamda içgüdüsel olarak hem beni hem de meslektaşlarını korumuştu.. Büyüyünce O’na hak verdim.   

Çocuk denecek yaşta başlamıştı çalışmaya. Hep alın teriyle helal kazandı, boğazından hiçbir zaman haram lokma geçmedi, bize haram lokma yedirmedi. Bizlere bıraktığı en büyük serveti; dürüstlüğü, büyük küçük herkes tarafından saygıyla rahmetle anılması olmuştur. İsmiyle müsemma Mübarek bir Adam, adam gibi adamdı.  

Hiçbir surette, haksız kazanca tenezzül etmemişti. O kadar dürüsttü ki; patronunun vergi  mevzuatından yararlanmak için firma otobüslerinden birisini kendi üzerine tescil edilmesini dahi kabul etmemişti. Bir Aksaray-Ankara seferinde otobüste unutulan altı adet altın burma bileziği, arayıp  bulduğu sahibine kendi elleriyle teslim etmişti. 

   Kuşkusuz, tüm babalar, evlatları tarafından hayır ile yad edilir, saygıyla anılır. İşte biz de öyleyiz  ben ve kardeşim asla O’nu unutmadık. ”İcat çıkarmayın yahu” deyişi, 23 yıldır halen  kulaklarımızda çınlıyor ve O’nu çok özlüyoruz. 

O, Süleyman Sırrı Atamer, Kendisiyle gurur duyduğumuz Babamız…
 
 Mekânın cennet olsun, Rabbim rahmetini üzerinden esirgemesin..
.
   Yalçın ATAMER   4 Temmuz 2020 -  Didim

( Babam. başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 4.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.