Çocuk olup da onu, patatesi sevmeyende biri var mı şu dünyada? Varsa bile tek tük, nadiren vardır istisna olarak... Hele de kızarmış patatesi çocuğun önüne koyacaksın, o da yemeyecek, böyle bir çocuk daha doğmadı... İleri de doğar mı, yok tahmin etmiyorum ileride de doğmaz... Çocuklar doğarken genlerinde patates sevgisi var olarak doğuyorlar sanırım...

Bizim gençliğimizde Kızılay'da Cemo vardı, dışarıda ki ilk patateslerimizi biz orada yedik... Yanına da bir ayran ya da kola, kolanın zararları daha o zamanlar bu kadar ayyuka çıkmamıştı bizim gözümüzde, gazlı bir içecekti işte hepsi o...

Bunun kaç çeşit yemeği yapılır kim bilir? Kızartması var, haşlaması var, oturtması var, oturdu mu da kalmıyor yerinden zibidi... Çiftlik Kebabı yaparsın, doğra patatesi, yakışır yanına... Ha unuttuk bir de salatası var... Daha çok vardır da rahmetli Ümit Usta'nın kitabına baksanız bulursunuz da aklımıza gelenler şimdilik bunlar...

Kartol diyenlerde çıkıyor patatese ama, çok alınıyormuş patatesler kulağıma geldiğine göre kartol kelimesine... Ayırdın mı söylerken kart-ol diye kartlaşmış anlamına da geldiği için... Biz insanı kartlaştırıyor muyuz yoksa, diye de üzülüyorlarmış...

Bilen bilir, ishale birebirdir... İlkokullarda patates baskı yaparlar çocuklar el işi ya da resim derslerinde... Çok da ucuzdur ha, o kadarda faydalı olmasına rağmen en ekonomik sebzelerden birisidir...

Ben çocukken, ev de beğenmediğim yemek oldu mu annem ya da anneannem iki dakikada patatesi dayardı önüme, ben de afiyetle yerdim...''Yapısında fosfor bulunduğu için, patates erkeğin cinsel gücünü arttırır.'' diye de bir bilgi var. Bu da yine ilginç bir bilgi''Peru bugün patatesin dünya başkentidir. En büyük üretici değildir ama en çok çeşit, şekil ve renkte patates bu ülkede bulunur. En büyük üretici de tüketici de, Çin'dir.'' Ne diyelim bu kadar bilgiden sonra hadi afiyet olsun...

( Kimileri Kartol Der Biz De Bildiğin Patates Aga başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.