BUYRUN EFENDİM


Şu, efendi kelimesini hiç sevmiyorum.

Bu kelimeyi , iki zıt anlamda kullanılabildiği için., kişiliksiz omurgasız, ve kaypak bir kelime olduğunu düşünüyorum.

Hem... kutsal, hazret, bey, ağa, başkan, müdür, gibi anlamları taşırken., aynı zamanda efendi çocuk, çok efendi bir kişilik gibi yakıştırmalar ile her söylenene boyun eğen, efendisinin buyruklarına kayıtsız şartsız uyan bir köle anlamınıda içeriyor .

Bence dünyada böyle bir kelime daha yoktur.

Ben...


Beyefendi demekten, hazzetmiyorum.


Telefonu açtığımda karşımdakine efendim demekten hoşlanmıyorum .

Anlamadığım yada tam duymadığım bir  sözü yineletmek için efendim... demeyi çok saçma buluyorum.



Hatta bir bayana hanımefendi denmesine gıcık oluyorum,

Bir kişinin.... Hoca efendi, hacı efendi Ahmet efendi, Mehmet efendi denilerek yüceltilmesine anlam veremiyorum.

Çok efendi adam, çok efendi çocuk, çok efendi sınıf gibi yakıştırmalara, gıcık oluyorum.

Hele, buyrun efendim, buyrun efenim, gibi tamlamaları yalakalık olarak görüyorum.


Bu sözlerin tamlamaların yakıştırmaların geçmişten bize kalan köle efendi ilişkilerinin bakiyesi olarak görüyorum.


Gönüllü kölelik öğretilmiş çaresizlik olarak addediyorum

Bir insanın diğer bir insana ister işvereni , ister sevdiği bir yakını, ister yüksek makamlarda olması sebebiyle efendim demesini kaldıramıyorum.

Çünkü tüm efendim dediklerimiz bizi köleleştiriyor.


Kölesiz ve efendisiz bir yaşam, ve dünya düzeni niye olmasınki!

Yılmaz Tizgöl


Moskova


31/07/2019

( Buyrun Efendim başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 12.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.