Açık Oturum değil Açık Sunum-1

 

Ayasofya'nın ibadete açılması inanç haklarımızın mecburi bir gereğidir Diyenler Diyemeyenler

 

İnsanoğlunu diğer canlılardan farklı kılan en önemli özelliklerden biri karşılıklı iletişim kurma yetisi ve sembollerle olsa da geçmişten gelen kültür miraslarıyla hayata tutunma geçmişi yâd ederek mirasına sahip çıkmak olmuştur. İletişim deyin miras deyin sembol deyin cami deyin medrese deyin kişilerin birbirlerini gülüşlerini anlaması için bir ihtiyaç sonucu oluşan kurulan sunulan kendinden sonrası için bıraktığı bir mirastır mesajdır ve buda insanoğlu için bir gerekliliktir yetinmektir sahip çıkarak gülümsemektir. İnsanlar günümüze kadar geliştirilmiş gelişmemiş kirlenmemiş olan farklı iletişim türlerini yöntemlerini kullanarak birbirlerini anlayabilmekte ve bilgi aktarımında bulunabilmektedirler diyelim ve sunumuma geçeyim.

 

-Evet, sayın seyircilerimiz bugün her günkünden daha güzel bir gün. Geçmişte ecdattın gelişiyle gülüşüyle merhametli bakışıyla dünyamızı çevreleyen adımlarıyla varışlarıyla, mimarileriyle dünyamızı süsleyen yapısı, ondan sonra gelenlerin farklı durumlarda söz konusu fikri şekli birimiyle baskıyla prangalarla baskı altına alanların ve bu oluşumlarıyla gönülleri etkileyen hüznü ile dolu olan hüzünlerin kederlerin edinilmeyen edinimlerin, bugün vuslatla kavuşmasından, hayatın anlamı ve değerini ederini kat kat arttıran ecdat yadigârı Ayasofya ibadete resmen açıldı.  

  Zincirlerini parçalayarak kendini zincirleyenlerin kin ve nefretini yüzlerine birer tokat gibi vurarak milletimizin istediği özlemi son buldu bu vuslata erme anıyla.” Cumhurbaşkanı Erdoğan Danıştay'ın 1934 tarihli müzeye dönüştürülmesine ilişkin kararı iptalinin ardından Ayasofya'nın idaresinin Diyanet'e devredilerek ibadete açılması kararını imzaladı. Uluslararası rezil camiadan ilk tepkiler tepinmeler ise Yunanistan Kültür Bakanlığı ve Rus Ortodoks Kilisesi'nden geldi.” Dünyadan tepkiler ise şu yoğunluktaydı kıvamdaydı” Dünyadan tepkiler: 'Uygar dünyaya karşı bir kışkırtma ”.Uygar olan dünya nerede acaba bize gösterebilirler mi sayın seyircilerimiz? Sorsak pişmiş kelle gibi sırıtarak kendi rezilliklerini sömürgeci zihniyetlerini yok sayarak içine de bin bir yalanı katarak…

 Bende diyorum ki aman siz üzülün de, bizler halay çekeriz.

“Danıştay'ın Ayasofya'ya müze statüsü verilmesini öngören 1934 tarihli Bakanlar Kurulu kararının iptaline karar vermesine yönelik ilk uluslararası tepki Rus Ortodoks Kilisesi'nden geldi.

Kilise'nin Sözcüsü Vladimir Legoida, "Rus Ortodoks Kilisesi ile diğer Ortodoks kiliselerinin endişelerine kulak verilmemiş olması çok üzücü" şeklinde konuştu.

 Bende diyorum ki aman siz üzülün de, bizler halay çekeriz.

 “Patrik Kirill: Ayasofya'nın statüsünü değiştirme çağrısı tüm Hristiyanlığa yönelik bir tehdittir.”

 Bende diyorum ki belirtiyorum ki irdeleyerek göstererek ulan sizin hayatını zaten tehditlerle dolu değil mi?

 “Atina'dan Ayasofya kararına tepki: Karar medeni dünyaya karşı bir provokasyon.”

 Yine yineliyorum provokasyon zaten sizin göbek adınız değil mi?

 “Ayasofya ile ilgili gelişmeleri yakından takip eden Yunanistan da karara ilk tepki gösteren ülkelerden oldu. Yunan hükümeti kararı "medeni dünyaya karşı bir provokasyon" olarak tanımladı.”

 “Kültür Bakanı Lina Mendoni yaptığı açıklamada, "Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yaptığı milliyetçilik, ülkesini 6 asır geriye götürüyor" dedi.”

 Bak işte bu doğru bir söylem aferin anlayan anlamış.

 “Yunanistan Kültür Bakanı Mendoni'den UNESCO'ya şikâyet mektubu: Ayasofya, iç siyasete alet ediliyor”

 Ulan sizler ananızı babanızı sülalenizi siyasete alet ederken insanları sömürürken demokrasi oluyor bizler milletin özlemine son verirken siyaset oluyor sizi gidi utanmaz reziller.

 “Yunanistan Cumhurbaşkanı: Karar, doğrudan tarihsel belleğimizi kışkırtmaya yönelik”

 Sizde bellek ne gezer olsa olsa içi boş kafadan başka kelleden başka var ki kışkırtılsın içi boş zevzekler. Kışkırtanlar sizlersiniz.

 İçimizdeki aydın sana kendini karanlıkta kalmışlarsa “Falan filandan sonra  dahası belki, hükümetin 1934 yılında alınan kararın iptali için başvurusunu daha önce üç kez reddeden Danıştay’ın ne oldu da şimdi bu üç kararın tersine karar verdiğinin hukuki-siyasi boyutları konuşulabilirdi. “

Bazıları ise istemeyerek doğruyu Allah aracılığıyla söyletmiştir

Bazıları ise istemeyerek doğruyu Allah aracılığıyla söyletmiştir. “Bu konuşmasında Erdoğan, Ayasofya’nın açılmasını sadece Türkiye için değil tüm İslam dünyası, hatta insanlık için yeni bir “diriliş”, “fetih” ve “cihat” çağının müjdesi olarak tarif etti. Ki bu tarif, 86 yılıdır en radikal İslamcı çevrelerin Ayasofya’nın ibadete açılmasına atfettikleri “kutsal amaçları” içeriyordu. Bu çevrelere böylece, “İşte o özlediğiniz çağ açılmıştır, haydi görev başına!” denmiş oldu.”

Vaktinde bir çağ kapatıldı yeni dedikleri çağ açıldı, şimdi de kapatıldı yenisi açıldı size uygun olunca uygunda, bize uygun olunca mı amanın kıçımıza çuvaldız battı diyorsunuz?

“Cumhurbaşkanı "Ülkelerinde İslam düşmanlığını önlemek için adım atmayanlar Türkiye'nin egemenlik haklarını kullanma iradesine saldırabiliyor" ifadelerini kullandı.”

“Erdoğan açıklamasında, "Milletimiz birkaç gün sonra 4. yıl dönümüne ulaşacağımız 15 Temmuz gecesi, önüne konan bedel canı da olsa mücadeleden geri durmayacağını, hakkını arayacağını ve alacağını göstermiştir. Ayasofya'nın yeniden camiye döndürülmesi meselesi de işte bu kararlılığın bir sonucudur" şeklinde konuştu.”


Mehmet Aluç

Devam edecek inşallah


( Açık Oturum Değil Açık Sunum-1- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.