-BAŞINIZ SAĞ OLSUN.


Başınız sağ olsun ne demek ?Sözlüklerdeki açıklama pek bir anlam ifade etmiyor... Yok baş yara demekmiş de, yok sağ olsun değil aslı, sağalsın yani iyileşsin anlamındaymış. Pek tutarlı yanı olmayan bu açıklamalar beni tatmin etmiyor.


Asıl itibariyle,birinci versiyon, başın sağ olsun ölenle ölünmez senin başın sağ olsun, o öldü ama sen sağ ol demektir. İkinci versiyon ise başınız sağ olsun, şu anlamı olabilir.


Ölen sıradan birisi, başınız yani çeri başı,ekip başı, baş mühendis, baş savcı, baş müdür, baş komutan gibi türkçemizde örneklerini bolca görebildiğimiz başlarla ilgilidir .


Ölen ölmüş önemli olan başınız sağ olsun,demek başınızdaki kişi sağ olsun anlamındadır.


Ben, özellikle bayraklarla sarılmış tabutların başucunda çocuğunun elinde  fotoğrafı, ağlamaktan gözleri şişmiş eşlerin, annelerin feryatları arasında şehit cenazelerinin yakınlarına bu sözün söylenmesini hiç doğru bulmuyorum.


Veya ekranlara çıkıp... bu gün istasyonda yapılan  canlı bomba eyleminde çok sayıda can ve mal kaybı meydana gelmiştir... (can ve mal düşündürücü değilmi? ) Veya falanca karokola yapılan hain saldırıda işte şu kadar şehidimiz vardır, veya çöken madende şu kadar işçimiz öldü, veya falanca ilçemizde bulunan toprak kayması sonucu şu kadar vatandaşımız yaşamını kaybetti., ama sizin başınız sağ olsun sözü ne kadar doğrudur?


Başımız sağolsun demek istemiyorum.

Çünkü başın sağolsun demek ölen ölmüş senin canın sağolsun demektir , ölenle ölünmez demektir . Ölenin hiç bir değeri yok demektir.

Dostlar sağ olsun, vatan sağ olsun bunun samimiyetsiz karşılığıdır..

Nurlar içinde yatsın, ışıklar içinde uyusun, söylemleri... Uyutmaca, kandırmacadır, defin etmektir toprakla örtmek üstünü kapatmak demektir.


Bu ninniler toplumu uyutmak için bestelenmiştir.

Ölümü kutsadıkça, ölenin değeri kalmaz.


Yaşatmaya çalışmadıkça, bu kan dinmez.

Ey silah tüccarları!


Ey ölü etiyle beslenenler!

Ey savaşa doymayanlar!  Gözü paradan, maldan, ve çten başka bir şey görmeyenler!  Bayraklarınız.,kimlikleriniz, dilleriniz . Aslında hırslarınızı, kinlerinizi ve inatlarınızı temsil ediyor. Sonuna kadar savaşalım, taş üstünde taş bırakmayalım. Kökünü kazıyalım naralarınız aslında hep ganimet için. Paylaşamadığınız topraklarınız şehirleriniz, kurtarılmış bölgeleriniz, aslında doymayan gözleriniz için. Bir kez daha gördünüz bugün akan kan aynı. Seninki gibi, benimki gibi . Kızkardeşini babanı yada oğlunu öldürseler.... patlatsalar havai fişek gibi, aynı böyle akacak kanı gördünmü, anladınmı, bugün Kürtler, türkler. Aleviler, sünniler kemalistler, dinciler chp liler akp liler yok be kardeşim bu dünyada bu ülkede okadar çok çeşitli insan yok!

Sadece iki çeşit insan var.

Ölenler ve öldürenler, Çalanlar ve çalmayanlar. Yalan söyleyenler ve söylemeyenler. hak yiyenler ve yemeyenler.


Artık anlayın iyiler ve kötüler var. Kanı akanlar ile kan akıtanlar var!


Alın bu partilerinizi seçimlerininizi.

Çkıp gidin hayatımızdan.

Hiç biriniz seçilmeyi hak etmiyorsunuz. Hepiniz küresel sermayeye hizmet ediyorsunuz.


Barıştan kardeşlikten birlikten yana olmalı.Tüm dünyada akan kana dur demeli,bunca insan ölmemeli.


Ve bir şeyler değişmeli...


Yılmaz Tizgöl


10/10/2018

( Başınız Sağolsun. başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 15.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.