Gerçeklikle Var Olabilmeleri Adına Sanat Eserleri-1


 Gerçeklik Kavramı Nedir - Mühendis Beyinler

Sanat eserlerinin a-b Gerçeklikle var olabilmeleri için konularının mutlaka insan merkezli olması lazımdır diyerek, yani var olan her şey anlamında babında isterseniz bir araştırma a akedemik b demlik c senlik d birimlik dalında akademik bir çalıştayın içine girelim bakalım çıkabilecek miyiz?  
 
  Sanat derken neyi anlıyoruz? İnsanın gözüne sözüne hitap eden veya duygularına hislerine tepinmelerine tercüman olan, açıklayıcı izahatı icazeti ile dile getiren görsel yazımsal şiirsel anlamda hepsi aynıdır diyorsak açalım bir kapı içeriye girelim. Yok, herkes ayrı bir beğeni ile beğenirsek üç kapı açılır ve birbirimizi kaybetme bulamama yoluna gireriz ki bu bizim açımızdan iyi olmaz. Zevkler ve renkler tartışılmaz biliriz lakin bir çatı katında toplanarak dağınıklığı toplamak adına toplanmalıyız, toparlamalıyız.

  Objektiflik sanatsallık duygusallık evrensellik katmak adına hepimize ayrı ayrı görevler düştüğü gibi toplu görevde düşüyor, bu toplu düşen görevin amacı için aynı çatı katında toplanmalıyız. Bizi anlatan ışık tutan bize bizi anlatan tartışmaya değer görülmesiyle de bizler tarafından ödüllendirilmiş ödüle layık bir eser bir kitap bir resim şiir hepsi aynı kapıya çıktığından insansı duygularımızı yansıttığı için duygularımızın çıtasını zirveye yükselttiğine inandığım için ben insan merkezli olması lazımdır diyorum. Bunu ben derken sizlerin de fikir ve düşüncelerine önem veriyorum. Doğallık ve tutarlılık akıcılık bizim içimizde olanı aynı şekilde yansıtan her çalışma gerçeklikle bağdaşıyordur kucaklaşıyordur varıyordur veya a klasik b gerçeklik olsun fark etmez.
 
Kalifiye vazife vicdan sezgisi ile dolu her bir kelime söz görsel bizi yansıttıktan sonra sanatsal anlamda bir buluştur diyerek etrafında toplanmamız gerekir, gerekmez mi? Gerekir diyenler otursun gerekmez diyenlerde kalksın otursun! Otururken kalkmak adına kalkarak kalkınmak adına hızlı hamleler atıflar atılabilinmesi için bütün yaşamlarını gecesini gündüzünü tümüyle bu işe adamışların çalışmalarını gözlemleyerek araştırarak ön yargıdan arka sırt omurgadan ayırmadan bir bütün olarak baktığımızda insan merkezli olması endişeye kapılarak endişe duyanların endişesini elbette ki ortadan kaldıraç vazifesi silme vazifesi görerek elbette ki muhakkak ki kaldıracaktır.

Mehmet Aluç
( Gerçeklikle Var Olabilmeleri Adına Sanat Eserleri-1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 17.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.