Dinimizin Bize Kazandırdıklarıyla

 İslam Dininin Başlıca 12 Özelliği - onedio.com

   Günümüzde iletişim olsun teknoloji olsun buna ayak uydurarak sığdırarak anında değişen bu gelişime ayak uydurmak zorundaymış savıyla, toplumlar buna paralel olarak hızlı değişim süreçleri geçirmektedir yaşamaktadır. Bu süreçlerden insan haliyle, toplumdan bireyden kendinden kutsal olan değerlerden uzaklaşarak ve sonunda yalnızlığının ister istemez farkına vararak ani  dönüş yoluna girerek tek çaresinin kutsal olan dine İslam’a dönüş olduğunun çok şükür farkına vararak, dönüş yoluna çıkmaya çalışmaktadır. A veya B toplumu oluşumu deyin din yanında dine hasreti gösterecek büyük değişimlerle bunu fark ettirecek, gösterecek ayrımsal eğilimleri yok edecek çaba sarf ederek bunun yanlışlığını tezatını-nereden bakarsan bak tutarsızlığını- gösterecek bu ayrımsal yoldan döndürerek dönüş yolunda kutsal değerleri hatırlatacak, döndürecek ilgi de artışı sağlamak aşılamak elzemdir-gerekli olanı sağlamak- söz konusudur.

 

   Dinimizin bize kazandırdıklarıyla biz Müslümanlar akıllarını adaletli olarak özgürce -yaratana teslim olarak- kullanırken, iradeleriyle duruşlarıyla onları bu yoldan ayıran paralel ayrıştıran yolları anında kapatarak yoldaki ayrılmaların önüne geçmiştir. Müslümanlar, mevcut bütün medeniyetlerle yakın temasa geçmişler, bütün medeniyetlerin birikimlerinden yararlanmasını bilmişler onları kutsal olan yollardan ayıranları aradan atarak, zenginliklerine zenginlik katarak gönüller kazanmıştır.

 

Mehmet Aluç


( Dinimizin Bize Kazandırdıklarıyla... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 19.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.