Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 20.07.2020
Okunma Sayısı : 827
Yorum Sayısı : 0
Manzara-i Umumiye

     Ne kadarının farkındayız bilemem.
Ahlaksızlık, sevgisizlik, seviyesizlik, dengesizlik, haksızlık ve güvensizlik denizinde yüzmekteyiz. Kalpler kırık, beklentiler dumura uğratılmış, zihinler işgal altında.
Toplumun sosyal dokusu kanserle mücadele etmesi gerekirken, "oyunda, oynaşta" türünden meşguliyetlerle, sorunları ötelemeye, perdelemeye, bastırmaya çalışıyoruz sanki.
     "Dur bakalım nereye varacak" şaşkınlığı ile bir gün sonrasını bile sorgularken, günübirlik sevinçlerle, bir şey yapamamanın çaresizliği ile  geleceğin inşası idealinden çok uzaklardayız.
Öngörüsüzlük, ilgisizlik, duyarsızlık ve bilgisizliğimizi; coronavirüs belasıyla geçiştirmeye, ilişkilendirmeye çalışıyoruz.
Yani bir nevi olumsuz fiili durumumuza, kurtarıcı can simidi oldu coronavirüs.
     Oysaki tam tersi bir etkiyle, bu olumsuz durum düşünmeye, iç muhasebeye,
davranış envanteri çıkarmaya, yüzleşmeye ve yeni bir sosyal rotaya sevk etmeliydi bizi.
     Sığınak, beğeni, beklenti ve övgülerimiz o kadar sığlaştı ki, muhatapları tarafından bile anlamsız ve itici bulunmaktadır.
Tepkiler ben merkezli, sevgiler tüccar zihniyeti ile gönüllerde yer edinmeye çalışmaktadır.
Aidiyet ve inanç bağları; şekil, sembol ve görüntü ile onaylanmaya ve alkışlanmaya ihtiyaç hissetmektedir.
     Bakmayın öyle doğa, hayvan, insan sevgisi ve altın yaldızlı söz paylaşımlarına sığınma çabalarına. Büyük bir kısmı ailesinde kaybettiği huzuru, içindeki hezeyanı, iş yerindeki çatışmayı,  teşkilatındaki güvensizliği bastırma aparatı bunlar.
     Kalpten kalbe giden gizli yollar, çoğunlukla uçuruma çıkmakta.
Gönülden gönüle akan duygular;
ilgi, görgü ve sevgiyle yoğrulamıyor.
     İşin ilginç yanı ise, alan memnun, satan memnun görülüyor. Ve bu kadar çelişki, olumsuzluk, fırtına, uyuşmazlık ve kaosu, yaşadığımız gezegen kaldırabiliyor, ortadan ikiye yarılmıyor.
      Ve yaşam her şeye rağmen devam ediyor. Öncelikli kaygım ve üzüntüm;
"Böyle olmamalıydı" deme erdem ve cesaretini gösterenlerin enerjilerini sinerjiye dönüştürememesidir.
     Karamsar bir tablo çizdiğimi düşünebilirsiniz fakat hal-i pürmelalimiz ne acıdır ki bundan ibaret.
Evet haklısınız, narkozsuz ameliyat acı verir, hatta imkansızdır.
Fakat zihin ve bilincimizdeki pürüz, fazlalık ve arızaları, uyuşturmadan, sistematik bir şekilde temizlememiz gerekiyor.
20.07.2020
Ali Rıza Malkoç
( Manzara.i Umumiye başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.