Aşka Dair…

 Aşk Yazıları, En Güzel Aşk Sözleri, Aşka Dair Yazılar - Pek Güzel Sözler

Leyla mecnunun aşkı, mecnunda Leyla'nın bakışı hakkın ikisini yakışı, iki bedenin aşkla yanışı Mecnunu hakka varışı Leyla'nın yalvarışı.

İnsanın yârine sevgisi olamaz aşkın kendisi, sevgi hak Mevla'nın sevin deyişi dünyada ahiret giden yolun düzelişi.

Aşk insanın hakka giden yolda hakka secde ederek aşka gidişi, şeytanın bu aşkı görünce bitişi.

Aşk sevgi değildir her sevgide aşk değildir. Aşk dediğin gönüldedir, sevgi dediğin dildedir. Dil gönül pınarından içendir, pınar gönülden içeridedir.

Her içeri giren içini gezemez söz edemez, her söz eden içindekinin tamamını gördüm diyemez.

Aşkı hakkı anlatmaya söz kelime hece yetmez, Aşk hakka giden yoldur yürüdükçe bitmez ölüm bedeni çürütür ruhla gönlü yok edemez.

Aşk bedeni nefsi öldürürken hakka yürümenin zevkine varmaktır. Aşk dediğin anlamaktır anlarken var olduğunu var edene varmaktır.

Leyla Mecnun dedikçe, Mecnun yandım dedi.
Hak Mevla Mecnunun yandım dediğini duyunca yanmadın anladın dedi.
Hak Mevla'm tatlı yakınca aşkıyla Mecnun anladı ki Leyla ben sana boşuna kanmadım, sende yandım hakka vardım.
Sende hak Mevla'mın güzelliğini cennet kokusunu duydum vuruldum, şimdi senden benden sıyrıldım hakka kul oldum.

 

Her ne nedenle olursa olsun aşk yandığın anladığın kadardır, yanınca pişer anlarsın, yanmazsan ham kalır anlamazsın.


Aşk bir köprüdür kıldan incedir, bu yolun sonu nicedir nerededir, aç bak gönlündedir, gönül dediğin hakkın nazargâhıdır hakkın kapısıdır.


Aşk dediğin bir ummandır herkes gezemez, aşk sözle kelime ile ifade edilemez

 

Söz biter köz kalır, köz sönmez aşk içinde vardır.
Köz yakar diri tutar aşkı anlatır bedeni canlandırır
Aşkı insanı yaratan Mevla yaratılışımızdaki hikmeti anlatır
Kimisi hikmeti anlar aşkına kapılır, kimisi az anlar bazen yanılır, bazısı hiç anlamaz yolun şaşırır.
Hak Mevla Rabbim yolunu şaşıranın yolunu düz eder, üz yolları yokuş edeni rezil eder
Düz yolda aşkla gönüllere varanı vezir eder.
Bakar kulun gönlüne içinde ne gezer ne hisseder ÇİLESİNE NE DER.
Kulu hamdım piştim elhamdülillah der
Rabbim de ey kulum bu bana yeter der
Ecel gelir ne varsa çile dertte biter

 

Mehmet Aluç


( Aşka Dair başlıklı yazı kul mehmet tarafından 22.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.