HAYIRSIZ EVLAT


Allah hayırsız evlat vermez insana...


İnsan kendi yetiştirir hayırsız evladı.


Herkes ektiğini biçer bu dünyada. Hiç arpa ektim buğday çıktı, armut ektim elma çıktı diyen varmı?

Ben hayırlı ektim, ama hayırsız çıktı... tam bir yalandır!


Peki...


"Bir alimden bir zalim bir zalimden bir alim." nasıl oluyor?Şöyle oluyor, alim dediğimiz zatı muhteremler(istisnaları tabiki tenzih ederim)genelde toplumda hacı efendi hoca  efendi lakaplı iyi kötü dini eğitim almış, ve toplumda sözü geçer, sayılır hale gelmiş kişilerdir, genellikle bu kişiler dışarı çok merhametli, hoş görülü , babacan tavır sergileselerde , içeride katıksız birer diktatördür.


Bunların çağdaş aydın versiyonlarıda vardır.


İdealist akademisyenler,mükemmeliyetçi yüksek tabaka insanları,işadamları gibi.... Genellikle işlerinde çok başarılı, parmakla gösterilen topluma mal olmuş kişiler.


Fakat bu iki kesimde dışarı hayatlarındaki mükemmel olma özelliklerini içerideki hayatlarında hiçte göstermezler.


Yani dışarıda alim olan bu kişiler kendi çocuklarına karşı zalimdirler.

Kendi öz çocuklarına karşı acımasız ve tahammülsüzdürler.


Evdeki baskı rejimi ki hayatın her alanına yayılır, çocuğun hangi okulu, hangi mesleği. Hatta hangi eşi seçeceğine kadar sürdürülür .


Giyim konusunda, saç sakal konusunda, etek başörtüsü konusunda. Bu baskıdan bunalan çocuklar çareyi iki yolda bulurlar. Ya intihar ki bunun örneklerini sıkça duyarız. Yada evden kaçmak ipsiz sapsız bir hayat tercih etmek.


İşte karşıdan bakıp ahkam kesen toplumun yargısıda babasına bak çocuğuna bak hayırsız evlat, bir alimden bir zalim yakıştırmasıdır.

Birde bir zalimden bir alim konusu vardır buda birinci örnekteki ipsiz sapsız bir baba kumarcı , içkici, dayakçı... toplumda bir yer edinememiş, ekonomik olarak ailesine yetememiş bir baba, ve yokluğun içinden kardelen gibi çıkan iyi yerlere gelen çocuklar. Yani baktığımız zaman, hayırsız evlatları kendimiz yetiştiriyoruz ve şikayet ediyoruz. Varsayalım gerçekten hayırlı ektiniz. Ve


Diyelimki  dediğiniz gibi oldu. Allah hayırsız evlat verdi ozaman da.


Kaderine razı olacaksın kardeşim!


Sen şehadet etmedinmi?


Hayrihi ve şerrihi demedinmi? Hayır ve şerrin Allah'tan geldiğine iman etmedinmi?


Ozaman bu artistlik niye?

Yılmaz Tizgöl


17/07/2018

( Hayırsız Evlat. başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 24.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.