Yeni Bir Durumun Oluşumun Kuruluşun Oturuş Şeması Ve Olmayan Sevdası

Kalıplaşmış Davranış Biçimlerini Değiştiren Şema Terapi - Psychologies

Düşünsel özümseme anlamında yani düşünce ve özlemden ziyade yani hattı zatında bireyin direğin küreğin karşılaştığı yeni bir durumu oluşumu kuruluşu oturuşu ya da nesneyi daha önceden oluşturduğu mevcut şeması daması kaması yarası ile yani var olan, bilgileriyle değerlendirerek özümseyerek yutarak kucaklayarak kucaklamayı anlayarak bunun farkına vararak farklı olmanın zevki ile zevkin doruğuna çıkarak zirvede olmayı anlayacak özümseyecek, zirvede tek başına olmanın bir yarar sağlamayacağını az sonra anlayarak hep birlikte zirveye çıkmanın gerekliğini vurgulayacak sorgulayacak ve derin karanlık dehlizlerden geçerek bunun anlaşılması için, yani taze ışığa ulaşmada hep birlikte varmada ki hazzı elbette ki bulacak ve insanlığa sunacaktır. İşte bu şekilde hayata uyum sağlamaya aramayla, varlığıyla var olmaya çalışmasının çalışması yapılandırıcı özümseme ile yüreğinden derin yaralar açanı düşünmesi, yaralar açılmadan önceki yaşantısını özleyerek yaşamasını istemesi bu tutuma ilişkin gelişkin bilginin sevginin denginin, denk düşmesi açısından yeni bir açılımla temel faydaları zararları kararlarının, karar düzeyde olması açısından önem arz edecektir. İşte hatta enişte üzerine düşünme ve irdeleme iteleme süreci ile bilgiyle ilgili çıkarım yaptırım fizibilite çalışmasıyla gereken olarak gerekeni yapmayı, bilginin geçerliğini değerlendirmeyi ve bilgi üzerinde yürüyerek yapılan değerlendirmeleri dikkate almayı gerektirir. Düşünürken özlemek özlemi giderecek süreçte bir çaba içinde olmak için, yeni yolları kolları öğrenme alanında, yeni bilgiyle var olan bilgiyi kümeleştirerek bütünleştirmeyle tam bir bütünle özlemi yok etme çabasında olan insan, bu süreçte çektiği özlemin sancısıyla göz merceğinin dahi, özleme duyulan özlemi sayesinde, varılamayan uzaklığına bağlı olarak ani değişmesi küçülmesi büyümesi değişmesi ile değişime kucak açarak değişim için her yolu denemeye sevk edecektir.

 Bu Alanda Sahada Vahada Kırda Bayırda Verdiğimiz Çaba

 Vücut kaslarının kasılmasıyla düşünme merkezi kasları kasarak, özlemi alevlendirerek yakması özleme çare bulunması adına harekete geçirecek en büyük etken olacaktır. Bu nedenle bizim var olana ilişkin gelişkin olarak dile ele getirdiğimiz her yargı sargı farkı, var olana özleme değil, kendimiz özlediğimiz özlemle buluşarak, özlemi aramızda kaldırmak açısından değil özlemle kavuşmanın ne demek olduğu hissi duyumsattığı hatırlattığı anlattığı kabaca az da sancılar içinde yandırdığı için ona teşekkür edeceğiz. Bu alanda sahada vahada kırda bayırda verdiğimiz çaba var olma sürecinde, bizim için önemini arz edecek bu çalışmayla hatırlatmasıyla yola çıkartarak varmayı hatırlatmasıyla, bizi canlı ve diri tutarak çalışma alanına sahasına itecektir. Bu iteleme arkadan itelemeyle sonuç ve gurur veremeyeceğinden, bizim var olan gücümüzle iteleyerek sürükleyerek gerilimi tırmandırmadan, özlemi aradan kenara kaldırarak yumuşatarak yatıştırmamız kavuşma varma sürecini de hızlandıracaktır. Çaba bizden olmalı ki bir değeri anlamı ederi olsun. Biraz karışık oldu lakin karışıklık düzeltmenin, durgun bir şekilde şekil vererek karışıklığı çözmek düzeltmek bizi mutlu edecek ve insanlığa sunduğumuz bu düzeltmelerle, önce biz düzelirken, düzgün yaşamanın zevki hazzı sazı yazı nazı ile memnun olacağız elbette ki.

Varmanın Gerekli Olduğu

Özlem duymak düşünürken sancı acı verse de özlemin kavuşma sürçü üzerindeki az olumsuz etkisiyle bizi yolumuzdan az etse de hatta yolumuzu varmaya az uzaklaştırsa da, varmanın güzelliğini öğreterek varmanın gerekli olduğunu, varmanın her olumsuz olumsuzluğuna rağmen yolda bekletse de, sarmak ulaşmak olduğunu öğreterek bizi yolda yürüme azmi ile saracak, varmaya olan şevkle saracaktır. Bu şevk bizi kamçılarken yolda depar atmak hızlanmak adına güzel bir kanıya vardırarak geçmişteki anıların merkezine vardıracaktır.

Aklımızın Çalışmasını Dinç Kalmasını Sağlayarak, Akıl Tutulmasından Beraberce Kurtulmak.

İlk giriş satırında anlatmak istediğimi anlatsaydım pek bir değeri olmayacak düşünce tembelliği beni de sizi de saracaktı. Anlamanın kolay olduğunu düşünerek, bu hayatta çabaya emeğe gerek olmadığı anlatımıyla bizi yanıltacak, güzel bir çalışmaya sevk etmeyecek, akıl tembelliğiyle aklımız çalışmadan yan gelip yatarak kazanmak için çaba sarf etmeyecek, hayatın yürümek varmak için çabayla az zorlukla içine bir şeyler katarak, karışıklığı düzeltmek olduğunu fark ettirmeyecekti. Her varmak istediğimiz yol labirent olsa da, her vardığımızda karşımıza bir duvar çıksa da, çıkış yolun aramak gerektiğini fark ettirmeyecekti. Bu sebeple az karışık kelime sözlerle yol alırken aklımızın çalışmasını dinç kalmasını sağlayarak, akıl tutulmasından beraberce kurtulmanın beyin jimnastiği fırtınasıyla mütemadiyen bir arayış içinde olmamızı sağlayacağından başta biraz kelimeleri karıştırarak anlamayı zorlaştırarak, zoru aşmayı hedefledim önce kendim sonra okumayla sizler için.

İster özlem deyin isterseniz zihinsel çalışma gönüllere karışma sarılma, özlem duyarken aklımızın, etken çalışmasıyla, bizi etkileyen uyaranın ne olduğunun anlaşılması sağlarken, değerlendirebilmemiz için oluşturulmuş zihinsel bir yolculuktur. Özlemler sayesinde, özlemi yok ederek vuslata visale kavuşmak açısında bu uğraşlarla bu fikir fırtınasıyla labirentlerde gezerek çıkış yolunu bulmaya çalışmak, zaman ve mekânda ki yerimizi bilebilir hattı zatın da velev ki çevremizde olup biteni fark ederek uygun davranışlar fikirle aklın araştırmasıyla çaba uğraş gayret içinde varlığımızı devam ettirebiliriz.


Mehmet Aluç

 

( Yeni Bir Durumun Oluşumun Kuruluşun Oturuş Şeması başlıklı yazı kul mehmet tarafından 25.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.