Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 28.07.2020
Okunma Sayısı : 1671
Yorum Sayısı : 9
PAPAZ ANLADI,AH BİR DE TÜRK(!) VE MÜSLÜMAN’A(!) ANLATABİLSEK...


Ayasofya’nın 24 Temmuz’da Cami olarak ibadete açılmasından önce de sonra da bu karara çok üzülenler oldu. Hatta Yunanistan’da genel yas ilan edildi, Papa efendi çok üzgün olduğunu, büyük acı duyduğunu belirtti, Avrupa Devletlerinin bazıları kınadılar vesaire vesaire. Bunlar aslında beklenen tepkilerdi. Ancak Türkiye içinde veya dışında nüfus cüzdanlarına göre TC kimliği taşıyan, kendilerini Müslüman olarak niteleyen kendi insanlarımız arasında da bu karara karşı çıkanlar oldu. Bazı vatandaşlarımız ‘’ Evrensel Hukuk normları çiğnendi’’ Dedi, bazı vatandaşlarımız ‘’Ayasofya’nın Hrıstiyanlara verilmesi gerekirdi’’ Dedi. Bazı vatandaşlarımız ‘’ Ayasofya’nın ibadete açılması Cumhuriyetimizin temel ilkelerinden  Laikliğe vurulmuş bir darbedir.’’ Dedi. Hatta ‘’ Kilise’de namaz mı olurmuş?’’ Diye dini fetva vermeye kalkanlar mı dersiniz ‘’Ayasofya açıldı da tüm dertlerimiz sona mı erdi?’’Diye soranlar mı dersiniz... Velhasılıkelam bizim vatandaşımız olan pek çok insan bu karara karşı olduklarını beyan ettiler.

Bugün( 27.07.2020) İnternette dolaşan bir video gördüm. Videoda bir Ortodoks papaz çok önemli şeyler anlatıyordu. Konu da Ayasofya idi.

Şimdi bakalım Yunan Rahip Evangelos Papanikolaou neler demiş:

‘’Türkler nerede vardıysa hep daha iyilerdi. Bizim için utanç verici ama bu gerçek. Girit’te daha iyi manastır sistemi vardı. Girit’te Türkler bir tane bile manastır kapatmadılar ama Yunanistan’da Othonas’ın emri ile çok sayıda manastır ve kilise kapatıldı. Azizlerin hatıraları gümüş kutulardan çıkartılıp hükumet için maaşa dönüştürüldü.’’

Evet, videonun devamı var ve yazacağım ama burada papaz Papanikolaou’nun bahsettiği Othonas kim ondan da bahsetmek lazım.

Papaz Papanikolaou’nun bahsettiği Othanas Yunanistan’ın ilk Kralıdır.

Biraz daha tanıyalım bu Yunan Kralı Othonas’ı, daha doğrusu Avrupa nazarında adı Otto olan Kralı...Kim bu herif?  Yunanistan için nasıl bir mücadele verdi de Yunanistan’ın ilk Kralı oldu?

Hemen peşin peşin belirteyim bu herifin Yunanistan’ın bağımsız bir devlet olmasında zerre kadar payı olmadı. Kılını bile kıpırdatmadı. Hatta Yunanistan Kralı oluncaya kadar Yunan halkı, Yunan milleti diye bir şeyin varlığından bile habersizdi. Çünkü henüz daha 17 yaşında bir çocuktu ve dahası Yunan filan değildi.

İyi de böyle biri Yunanistan’a nasıl kral oldu ki?

Kısaca anlatayım.

1821 de Mora yarımadasında Osmanlı Devletine karşı bir isyan başladı. Osmanlı Devletinin bu isyanı bastırması üzerine İngiltere, Fransa ve Rusya olayı bir Avrupa meselesi haline getirdiler ve Osmanlı Devletinden Yunanistan’ın özerkliğini istediler. Osmanlı Devleti bu istekleri reddettiği gibi Mora isyanını kışkırtan İstanbul Fener Rum Patriği Grigoros’u Patrikhanenin kapısında idam ettirdi.

Bu olaydan sonra İngiltere, Fransa ve Rusya isyanı daha da kışkırttı;  Osmanlı Devletinin isyanı sert tedbirle bastırması üzerine de 1827 de ortak bir donanmayla Navarin’de Osmanlı donanmasını yaktılar, peşinden önce Rusya, ardından Fransa, Osmanlı Devletine resmen savaş ilan ettiler.

Uzatmayalım efendim bu Haçlı ordusuna yenildi Osmanlı Devleti.

Bu üç devlet 1829 da Londra’da bir protokol imzaladılar ve kurulacak bağımsız Yunanistan Devletinin sınırlarını belirlediler.

1830 yılının 3 Şubat günü Yunanistan devletinin sınırlarına son şeklini verip antlaşmayı imzaladılar ve onaylaması için Osmanlı Devletine gönderdiler. 24 Nisan 1830 da Osmanlı Devleti de bu antlaşmayı onayladı, altına imzasını koydu ve böylece Osmanlı Toprakları üzerinde ilk bağımsız devlet olan Yunanistan kurulmuş oldu.

Evet, bağımsız bir Yunanistan kurulmuştu ama  kuruluşun üzerinden üç yıl geçmesine rağmen ülkeyi yönetecek bir kral bulunamamıştı.

Yunanistan'ın bağımsızlığını sağlayan Rusya, İngiltere ve Fransa Yunanistan'ı yönetecek kralı da tespit ettiler ve dışarıdan ithal ettikleri bir kralı, Bavyera Prensini Birinci Otto adı ile Yunanistan tahtına oturttular. Ancak Avrupa’ın I. Otto’su Yunanistan’da I. Joseph adını kullandı. ( Yani Yunanistan’ın ilk kralı bir Alman idi. )

İşte videodaki papazın bahsettiği Othonas bu kraldır. Yunanistan’ın ilk Kralı I. Otto ( Veya I. Joseph )

Peki Avrupa’nın tespit edip başa getirdiği Yunanistan’ın bu ilk kralı ne gibi faaliyetlerde bulunmuş Yunanistan için?

1204 yılında Haçlıların yaptıklarının bir benzerini yapmış. Yunanistan’daki manastır ve kiliselerdeki Ortodoks Hrıstiyanlar için dini değeri olan gümüş hatıraları ya eritip para yaparak ya da satarak sözde memurların maaşı olarak dağıtmış. Kilise ve manastırları kapatmış.

Papaz Papanikolaou devam ediyor:


‘’ Aynı zamanda Türkler hüküm sürerken insanlar kolayca dinlerini yaşayabiliyordu. Bu yüzden insanlar Latin serpuşu yerine Türk sarığı görmeyi tercih ederim’’ Diyor. Bana kalsa ikisi de görülmesin ama birini seçmek zorunda kalsam Latin yerine Türk tercih ederim.

Şimdi çok üzgün olduğunuz Ayasofya olayına dair şükürler olsun, şimdi söyleyin, 24 saat boyunca Ayasofya’ya kaç tane çıplak turist giriyordu. Sayısızca. İç çamaşırı gösteren kısa eteklerle? Yalan mı söylüyorum? Çünkü müzeydi ve tüm o kirli turistler umursamadan ve saygısızca giriyordu.Şimdi ayakkabı olmadan gireceksin bu saygı değil mi? Çıplak mı gireceksin? Hayır. Uzun bir elbise ve baş örtüsü ile gireceksin. Belki de bunu bir lanet değil bir düzeltme olarak görmeliyiz.

Şimdi Ayasofya için üzgünüz diyorlar. Ayasofya’yı koruyan Türkler olmasaydı Ayasofya düşerdi. Düşerdi.

Böyle büyük bir yapıyı kim koruyacaktı? Türkler korudu. ''

Evet, bir Yunan rahibin anladığı ve bildiği bu gerçekleri maalesef bazı Türk(!) ve Müslümanlara(!) anlatamıyoruz.

NOT: 17 Yaşında Yunanistan tahtına Kral olarak oturan Bavyera Prensi Otto (I. Joseph) 1863 yılına kadar Yunanistan Kralı oldu. 1863 yılında bir ihtilalle tahttan indirildi ve yerine bu sefer de Danimarka Kralının 17 yaşındaki yeğeni William tahta geçirildi. Willam da I. Georgios adını kullandı. Kral Georgios da 1913 de Selanik’te uğradığı bir suikast sonucu öldürüldü. I. Georgios’un öldürülmesinden sonra Yunanistan, bağımsızlığına kavuştuğu(!) 1830 yılından 83 sene sonra ancak Yunan bir kral gördü: Venizelos.

RESİMLER:

1- Ayasofya’da ayak basılmayan, üzerinde namaz kılınmayan alan.
2- Yunan Rahip Evangelos Papanikolaou
3-Yunanistan’ın İlk Kralı Otto ( I.Joseph)
4-Yunanistan’ın ikinci kralı William ( I. Georgios ) [ Geçlik ve yaşlılık resimleri ]
&autoplay=1" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
( Papaz Anladı,ah Bir De Türk(!) Ve Müslüman’a(!) Anlatabilsek... başlıklı yazı Sami Biber tarafından 28.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.