İnsan Varoluşundan Sonra Hakka Teslimiyet İle İnsanlık Timsali Haline Gelirken

1595930213093.png


Toplumsal uyanış için, uyanışı vurgulayan karakterli cümle ve heceleri kullanarak yazmama hatta yazılmasına rağmen, hala korona’dan ders alarak kendimizi hizaya çekerek bir nefis muhasebesinin yapılmadığı o kadar aşikâr ki, hala aldatan aldatıyor fahiş fiyatla satan satıyor, güleni ağlatan hala ağlatıyor, bir dost bekleyenin yoluna dikenler hala yerleştiriliyor. Bence bir toplumdaki gerçeği uyanmamış bir toplumu, bu uyandırmıyorsa başka bir söze gerek yok, kelimeleri heceleri üzerek fazlasını yazmaya da gerek yok. İfade biçimi ile ne yapmamız gerekeni anlatan Korona eğer bize bir şeyler anlatırken anlamıyorsak yazıklar olsun bize. Şiir gibi hayatın içine bin bir hileyi katanlar hala katmaya devam ederken bizler onları durdurma için bir şeyler yapmıyorsak ezilenlerin ezilmemesi için bir katkıda bulunamuyorsak ezenleri yok etmiyorsak bunca var oluş sancısını neden çekiyoruz? Var olduğumuzu neden saklıyoruz var olmakla meydana çıkmakla zalimin karşısında suratına tükürmekle ne kaybedeceğiz ki? Hiç bir şey biraz tükürükle bir kaç söz kelime, birkaç tokat… İnsanı değerli kılmak değerli olduğunu hatırlatmak adına büyük emek sarf etmiyorsak ne için kimin için boşa emek harcıyoruz?



İnsan varoluşundan sonra Hakka teslimiyet ile insanlık timsali haline gelirken, bu teslimiyetle var olduğunu anlarken bu var oluşun karşılığı olan sorumlulukları da vardır. Bu HAKKA teslimiyetimiz, çoğu zaman kaybedişlerimizle bizi sımsıkı bağlarken kaybettiklerimizi kaybetmemek yeniden kazanmak için haktan yardım istetirken, bu kabullenişi insanlık vazifemiz sayarak, insana dair ne varsa onu mutlu edeni sağlamak bir ömür adeta bir kambur gibi sırtımızda severek taşırken
, bu yükü bir kambur olarak görmeyerek, taşıdıklarımıza daha farklı anlamlar yükleyerek gözler önüne sermekte görevimizdir.



İnsan bu değişimin başlangıcı ile yaptığı inşa ettiği kazandırdığı anladığı ile onun üzerinde şekillenir bir anlam kazanır. Toplum için mücadele etmek onun değerini anlamayan bizlere Korona Virüs bir şey anlatmıyorsa, ezilenlerin ezilmemeleri için ayakta kalma mücadelelerine destek verecek bir katkımız yoksa başka bu dünyada neyimiz var emanet candan başka? Bin bir çeşit çeşitli noktalarda farklı bakış açıları kazandıran bu korona virüsle çok değerli anlatımıyla anlatırken geliş amacını idrak ederek tüm kötülüklerden kurtulanlardan olmamız dileğimle, selamlarımla.



Mehmet Aluç
( İnsan Varoluşundan Sonra Hakka Teslimiyet İle... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.