Kişide Haz Ve Beğeni Hisleri Uyandıran Davranış Ve Hareketlerde Bulunarak Yaşamayı Rabbim Cümlemize Nasip Etsin

1595940709287.png


İnsan kendi gönül penceresinden bakar, bu bakış anlayış kavrayışla kavrarken yakalayan görüş sürüş açısıyla görür anlar ya da gönlüne yansıtarak, zihninde süzgeçten elekten dibekten sevgiden güzellikle geçirerek anlam mana yükleyerek, anlamaya çalışır. Söylemi bu gördüklerinin süzgecinden eleğinden dileğinden sevdiğinden geçtikten sonraki söylemi gözlemi olur bu bakış varış açısının açısıyla ile konuşur. Bu analiz metodu ile hayatı kendini insanı âlemi anlar, kavrar ondan sonra bir olur canlar varanlar saranlar özlem duyanlar.



Hayatı bu pencereden çözümlemeyi sağlarken, çözülmeyeni de çözmek ipe dizmek gel bakalım demek için bakar uğraş verir, fikrin sancısını çeker. Böylelikle anlamsal bağlar ile açıklanarak az yaklaştırılarak yoğunlaşarak yoğunlaşmalı bir gönül diliyle, anlamlar numunesi ortaya çıkmış olur ki, düşünürken anlamları katmak yoğurmak gerçeği arayarak bulmak bizim işimizdir. Gönül dil bağlamında anlatılmak istenilen mesajı bu gönül penceresinden akıl fikir izan eleğinden süzerek geçirerek eleyerek dinleyerek anlamak için çaba sarf eden biz olmalıyız. Bu metot ile düşünme, değerlendirme analiz valiz ile yorumlama sorgulama, eylem gözlem ilişkisiyle değişkenliğiyle durağanlığıyla etkileşimlerin uygun zamanda, uygun ortamda salonda bağlamda ve uygun durgun araçlarla ifade edilmesi içindir.



Bizlerin gönderimle yansıttığımız karanlık puslu alanı ışığa kavuşarak, karanlıkta kalmamasına yardımcı olmak gibi asli görevimizde vardır. Bu âleme yan gel yat iç kalk gez mantığı ile yatmaya gelmedik. Çözümleme yansıtma konusunda farklı yaklaşımlar olabilir
 yeter ki amaç gaye aynı olsun, aç kollarını kuşlar konsun. Söylemlerimizle gözlemlerimizle kişide haz ve beğeni hisleri uyandıran davranış ve hareketlerde bulunarak yaşamayı Rabbim cümlemize nasip etsin, inşallah, âmin. Selamlarımla.

Mehmet Aluç

28-07-2020

15 :45
( Kişide Haz Ve Beğeni Hisleri Uyandıran Davranış Ve Hareketler... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.