Ramazan Bayramı gibi görüntü… Eğer zenginsen sadece Kurban kesimini yapmak tek farkı... Öylesi alıştığımız manzaralar yine ertelenecek. Yani mahsun ve hüzünlü geçecek!


Hiçbir ülkeden hacca giden yok…


Sadece bin kişi ve yalnızca Suudi Arabistan vatandaşları hac vazifesini yerine getirecekler. 


Kurban kesimi serbest, ancak alışılagelmiş tedbirlere dikkat etmek şartıyla.


Sağlık Bakanı birbirinizi telefonla arayıp bayramlaşın diyor. Bunu kaç kişi yapabilecek ki… Keza asker uğurlamaları, düğün merasimleri gösterdi ki çok duygusalız! Buna kaç kişi uyar göreceğiz, eğer ömrümüz yeterse!


Dinimizde sağlığımızı korumamız gerekiyorsa, bazı ibadetler yapılamıyor. Mesela oruç tutmuyor insanlar. Bunun karşılığında bir kişiyi doyuracak kadar tutan parayı Ramazan boyunca her gün fakir kişilere veriyorlar. Yani Mevlam kolaylık sunuyor. Mesela savaş halindeyse Müslüman bir ülke ve esareti yaşıyorsa-Dar-ül Harp, cuma kılınmıyor, faiz almak ve vermek serbest oluyor… Eğer bayramda Koronavirüs bulaşma riski var ise, bayramlaşmayı videolu konuşmayla, yahut telefonla yapabiliriz. Böyle yapılması durumunda muhtemel felaketten dolayı kim kimi ayıplayabilir veya   yüz yüze bayramlaşmaya zorlayabilir ki…


Eğer tedbirlere uymazsak, hınca hınç olan kurban kesim yerlerinde, eğer birinde virüs var ise, herkese bunu bulaştırarak… Kurban gibi bizde kurban olabiliriz. Bu sene kurban kesiminde önceki yıllardan daha çok sabırlı olmalıyız. Kurbanlar randevu ile kesiliyor ancak, arka arkaya ve kısa süreli kesildiği için insanların birbirine temas etme olasılığı yüksek. Aman dikkatli olalım. Koronavirüs bayramda mesaide olacak.


Hani kurbanı yardım kuruluşlarına bağışlayarak tatile gidenler de oluyor. Allah kabul eder inşallah ancak, Kurbandan kasıt onun kesildiğine şahit olmaktır. Yani birgün canımızı Rabbimize teslim edeceğimizi hatırlatması ve böylece kendimize çeki düzen vermemizi sağlayan, tövbe etme anıdır. Bir vahşet uygulama, hayvana eziyet etme asla değildir. Çoğunluk, kasaba gidip et alıp, çeşitli şekillerde zaten yiyor. Mesele et yemek değil, tefekkür etmektir. Kurban kesmek gösteriş ve gücünü gösterme anı değildir, asla… Aksine Allah indinde tevazu ile onun azametine boyun bükerek, sağlımıza ve yaşadığımıza şükretmektir.


Kurbanımızı bir hayır kurumuna verdiğimizde, elbette o kesiliyor ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılıyor … Belki de bir sene et yemeyen fakirler etin yüzünü görüyorlar. Etinizi bağışlamanız bu fakirleri mutlu ediyor ve size bolca dua da ediyorlardır. Ancak, ibadete esas kesilme anını görmemek ve tefekkür etmekten yani ibadetten uzak kalıyoruz.  


Kurban kesebilen zengin kişiler kurbanını kessin ve fakirlere kurbanın etinden dağıtsın. Allah’a  kurbanın etinin ameli anlamda dönüşü yok. Allah’ın varlığını ve azametini görebilecek bir olaya şahit olup, şükredenlerden olmaktır gaye. Hani ayette dendiği gibi, “İnna lillahi ve inna ileyhi raciun- Allah’a aitiz ve ona döneceğiz!”  bunu hissedebilmektir temel fikri kurbanın!


Kurban bayramsızı bu vesile ile tebrik ediyorum. Koronavirüssüz nice bayramlara, sağlık, sıhhat ve selametle kavuşmayı Rabbimden niyaz ediyorum. Selam ve dua ile.


Saffet Kuramaz

( Kurban Bayramı Geliyor başlıklı yazı safdeha tarafından 30.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.