FIRAT HAYAT VERİR
FIRAT HAYAT ALIR
Erzincan ili Akyurt beldesinde bir dere başlar akmaya.. .. Şakırdayarak bazen süzülerek akar durur,Binlerce yıldır... 
Basra Körfezine dökülmezden evvel aşkı  Dicle ile elele verir.. Hint Okyanusu a hayat verir... 
Erzincan, Tunceli Elazığ Malatya  Diyarbakır Şanlı Urfa Gaziantep ten geçerek ülkemizterkederIrak'ta 3, Suriye de 4 vilayeti suyu ile besler..
Mezopotamya'/ya hayat verir. Binlerce sitKe devlet kenti bu suyla hayat bulmuş, arkeolojik zamanlarda ..
Yazı tekerlek ve yerleşik hayat ile bugday üretimine ilk bu topraklarda insanlık geçmiştir.. . Sadece 600 antik kent olduğu OrtadoğÜ Teknik Üniversitesi nin 1960 yılında yaptığı bir araştırma da ele alınmış ve bir çoğu yapılan baraj ve göletlerin altında kalarak gelecek nesillerin keşfini beklemektedir..
Tarihin Hitit,  bizim Etiler dediğimiz Gılgamış destanına ev sahipliği yapan bir Barak  ovası var.. İnsanı çalışkan mı çalışkan , kültürüne düşkün mü düşkün, öp öz Türkmen Aşiretlerin in yaşadığı şarkı ve Türküleri ile nesilden nesile canlı tarihin aktarıldıgı bu yöre elinin altındaki su kaynağın dan yararlanamIyor... 
Siyasetçisi, Yörenin içinden çıksa da ikiyüzlü insanlar ın davranış bozukluğuna, ses çıkarmayarak cevaz veren zatı muhteremler bahtı karalığa bu şekli ile ortak olmuşlardır.. Trakya ovasını kanallarla 1960 lardan sonra donatan devlet, meriç  Nehri ile 23 köyü olan 4000 nufusu ilçeye hayat verirken  Suriye sınırları içinde kalan köylerle birlikte 100 e yakın köy su Beklemektedir.Balıkesir Ovasının köyleri 1970 lerde sulama ve kanallarla tanuşmışdır.. Ama her ne hikmetse Barak gavur muamelesi görmekte Kerbela susuzluğu çekmektedir.. . Hani şu akvaryumlarınızda süs havuzlarınızda biriktirdiğiniz keyif suları var ya onu  Bekliyor.. 
Mercimek nohut arpa ve bugday deposu olarak vazıfe gören bölge, şu anda yörenin en lezzetli ve tercih edilen fıstığının yetiştiği bölgedir.. Toprak da ayağın çıplak olduğu an kızgın bir sacın üstünde yürüyorsun gibi dir... Ama Allahın hikmeti bu sıcak, fıstık ağacına Aş olmaktadır.. 
Ağac meyva ya durduğunda, niyetten sonraki her fatiha gibi su ister.. Tanesini büyütecek ağaç KENDİSİNE  besleyecek.. 
Susuz kalan Ağac ilk önce meyvasını kurutuyor.. Hayatta kalmak için yapraklarını döküyor ve en son dalları ile beraber koca gövdesi ile susuzluğa dayamayarak kuruyor... 
Bu ölümlerin sebebi bilmem ne partisinin, bilmem ne üyesi sensin...
20. 000 TL bayram ikramiyesi ne oy kullanırken Fırat ın suyunu içimden çıktığın topluluğa haram ettiğin için sen de  susuzluktan kırılırsın Musalla ya 4 kişi getiremezsin.. Cehennemin ateşini yasarken üzerinde hissedersin..
Bizim damarımızı kabartma... Suyu getirtceksen getir..Barak misafi perverdir düşmanını da döve döve sever... Ona göre


TORUN HALİLİ 

( Fırat Verir De Alır Da başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.