“Allah’ ın emri, Peygamberin kâvliyle…”
 
      Cuma akşamı!

      Evde tatlı bir telaş vardı.
      Saat sekizi gösterdiğinde erkek tarafı kapıyı çaldı. Sıdıka kapıya koştu üstüne çekidüzen verdi.
Annesi:
      “Kızım açsana kapıyı!”
      “Tamam anne!” Sıdıka kapıyı açıp misafirlerini buyur etti.
      “İyi akşamlar!”
      “İyi akşamlar!”
      “Hoş geldiniz!”
      “Hoş bulduk!” İki tarafta salona geçti. Karşılıklı kanepelere oturdular.
      
      Sohbet, sohbeti açtı.
      Konuşma sırası bir o tarafa bir bu tarafa geçti.
      Saat epey geç olmuştu.
Halil Torun:
      “Eh, bize müsaade artık!”
Sıdıka’ nın babası:
      “Müsaade sizin!”
      Unuttukları bir şey vardı!
Turgut:
      “Abi, kızı istemeyecek misin?”
Halil Torun:
      “Aa! Unuttuk ya onu! Kusura bakmayın!” Gülüşmelerin ardından erkek tarafı söz girdi.
      “Efendim! Allah’ ın emri, Peygamberin kâvliyle kızınız Sıdıka’ yı oğlumuz Turgut’ a istiyoruz.”
      Babası Sıdıka’ ya baktı. Başını eğip tebessüm etmesinde onun da niyetinin olduğunu anladı.
      “Eh, verdim gitti! Hâyırlı olsun!”
      “Allah tamamına erdirsin!”
      “Hâyırlara vesile olsun!” Gençler büyüklerin ellerini öptü. Turgut, iç cebinden nişan yüzüklerini çıkardı. 
Halil Torun:
      “Siz bizim büyüğümüzsünüz!” diyerek yüzükleri Sıdıka’ nın babasına uzattı. Yüzükler parmaklara takılınca kurdele kesildi.
      Sıdıka’ nın annesi, kızının mutluluğu için dualar ediyordu.

'Evlilik Hazırlıkları!'

      Nişanlılık dönemi iki ay sürdü!

      Bu süre içinde Turgut’ a büyük iş düşmüştü.
      Nazire’ nin oturduğu evin arkasında tek katlı bahçe içinde bir ev buldu. Ev sahibi Didim’ in eskilerindendi.
      Turgut, araya Halil Torun’ u koydu. Onun bir telefonuyla işi kolaylamıştı.
      Evi kiralamayı düşünüyordu. Ama ustasının ‘arkanda biz varız!’ demesiyle satın almaya karar verdi.
      İşten kalan vakitlerini bu evde geçirmeye başladı. Yapacaklarını kafasında planladı. Defterine küçük notlar aldı.
      -Önce sıva
      -Boya, badana
      -Kartonpiyer
      -Elektrik tesisatı kontrol edilecek
      -Avizeler yenilenecek
      -Su tesisatına bakılacak
      -Pencerelere demir takılacak
      -Bahçenin toprağı havalandırılacak
      -Güneş enerjisi takılacak
      
      Bunları, sanayiden arkadaşlarıyla hâlledebilirdi. Hatta indirim bile yaparlardı. Kendisinin yapabileceği şeylere ayrı bir sayfa açtı.
      -Mutfak dolapları yenilenecek
      -Bir masa ve iki sandalye
      -Salona vitrin, iki sehpa
      -Bir yemek masası ve sandalyeler
      -Kapı yanındaki duvara raflar
      -Yatak odasına bazalı yatak
      -İki komodin, çekmeceli dolap
      -Antreye vestiyer
      -Çatı tamir edilecek
      Listenin tamamlanmasıyla tek eksiği kalmıştı. Sıdıka ile kuracağı yuvanın sıcaklığı.
 
      Sıdıka da çeyiz hazırlığındaydı.
      Babasının, bodrum katındaki deposu emrine amadeydi. Çamaşır işini oradan gördü.
Kendine göre yaptığı listeyi bir bir çizmeye başladı.
      -Tül ve perdeler
      -Yorgan, battaniye
      -Çarşaf, nevresim, yastık kılıfı
      -Havlu, seccade
      -Masa örtüsü, dantel
      -Yazmalar, el işi örgüler

      Mutfak!
      -Kaşık, çatal, bıçak
      -Tabak, çanak, bardak
      -Tencere, tava
      -Buzdolabı, fırın, ocak
      …
       Beyaz eşyaları, Kütahya’ dan Didim’ e götürmeyi masraf olarak gördü. Oradan almayı akıl ederek üstlerini çizdi.


 -SON-


 
( Sıdıka Ve Turgut - 3 başlıklı yazı yasinnmnylmz tarafından 3.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.