Sezgi ve Tüme Varım Paketi

 Altıncı His: Sezgi - Matematiksel

Bir paket geldi dünden önceki evvelsi günün evvelinden önceki evvelsi ki günde herkese bilin bakalım bu pakette ne çıktı? Destek paketi? Köstek paketi? Hizmet paketi? Sezgi paketi? Ha tamam sezgi paketi lakin geldikten sardıktan sonra sezgi paketi, neydi bu sezgi paketi Korona Virüsten sonrasında sezgi paketi. Gönderen tıpkı şu dağa bağa bir kar yağsın yazın bereketi bir göreceksin akan derelerin coşkun akışını göreceksin demek için, şu ölümleri göreceksin dünyanın yalnız bana kaldığını bu dünyaya kazık çakacağımı göreceksiniz demek için gönderdi sanki. Belki de Rabbim o ortaya sürenle bizi kazığa bağlamak istedi olabilir neden olmasın. Dostluk komşuluk değer kadir bilme yok olunca insanlık kazığına bağlayarak insan olarak haddimizi bilmemiz için göndertmiş olabilir Rabbim bilir en iyisini.

 

İnsan kişiliğiyle yaptığı iyilik veya kötülüklerle tanınır ya sevilir ya nefretle sevilmez yüzünü görmek istemez. Bizler gönülden severken gece mehtapta yürürken yıldızlarla hasbihal edip dolaşırken yıldızlara el sallarken bunu kıskanan birisi göndermiş olabilir olabilirde olmayabilir de, iki arada bir derede kalma misali! Rabbim fark etmek adına bir kulunun vasıtasıyla göndermiş olabilir, Rabbim bilir en iyisini.

Yere atılan çöpler, feveran ederek çöp kutusuna atılmak için sanki yolda gelen geçene yalvarıyordu, duyan olmuyordu sezilmiyordu, belki de çöpleri çöp gibi değeri olmayanı çöpe atmamız için bir uyarı paketi de olabilirdi neden olmasın ki, Rabbim bilir en iyisini. Benim ki si bir teori bir düşüncede olabilir sentezde olabilir yani, iki farklı maddenin birleşerek kendi özelliklerini kaybedip yeni özellikte bir madde meydana getirmesi olayına sentez denilir bilinir ya onun gibidir. Kötünün gün yüzüne çıkmasıyla iyiyi arayanların iyi olanı bulmasıyla kötülüğün içine katarak kötü olanı iyi yapması uğraşısı çabası amacı gibi, Rabbim bilir en iyisini.

 

Bir çeşit akıl yürütme, yanlış akılları çürütme adım adım ilerleyerek bir sonuca varmak için atılan ilk adım olabilir bu paketin içeriği muhtevası. Şimdiye kadar bilinen önermelerden bilinmeyenlere varılmış olmasından insanlığın kaybedilme noktasına gelinerek yeni bir önerme ile yani bu Kordoba’yla ortaya konulmuş olabilir Rabbim. Yürütülmeyen aklın yürütülmesine vesile olması açısından babında Rabbim bilir en iyisini.

 

İnsanlar artık anlayışla adım atarak bir görüşle görüşlere tahammül ederek, içine duygu ve hislerini katarak çıkar ilişkisini yok ederek, argümanlarla destekleyerek yarımdan tüme varım yani genel önermelere önem vererek arz ederek yola çıkmanın vaktinin geldiğinin işareti de olabilir, Rabbim bilir en iyisini. Bir kaç alıntı şiirle devam edeyim.

 

“Kardır yağan üstümüze geceden
Yağmurlu, karanlık bir düşünceden”

 

“Olur, mu dünyaya indirsem kepenk
Gözyaşı döksem Nuh Tufan’ına denk”

 

“Bekçileri gibiyiz, ebenced(nesilden nesle) buraların
Bu tenha derelerin, bu vahşi kayaların”

“Ey bütün cihana bedel Türkeli
Açtığın cenklerin yoktur evveli”

“Kalbim yırtılıyor her nefesimde
Kulağım ruhumun ayak sesinde”

Rabbim kulunu sever uyarır uyarır ki bilsin bilmek için sınanır, gözlemlemek için gözlemlenir iyi gözlemlesin diye, olayları çözümlemek ve sonra ayrı olaylardan genellemeler yapmak ve sonuçlar çıkarma çarpma bölme yöntemi ile doğruyu bulmak için göndermiş olabilir, fark edenlerden farkındalıkla farklı yaşamak bilmek gözlemlemek kötüyü arayıp bulmak aradan çıkarmak çözmek için çözenlerden eylesin, âmin, selamlarımla.

Mehmet Aluç

 

 


( Sezgi Ve Tüme Varım Paketi başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.