Bir sürü izm var, Komünizm, Faşizm, Liberalizm... Bir de böyle pek anlamı bilinmeyen, çok da sık duymadığımız izm ler var... Bazılarını cümle içinde kullanmak, benim çok da hoşuma gidiyor gerçekten... Çeviriyorum adamı ’’Strüktüralist misin oğlum sen?’’ diyorum, yok ağabey, o yoldan gitmiyoruz biz, Orhan’cıyız hem de Ferdi’ciyiz, bir de Müslüm Babacıyız diyor...

Şimdi tutup her yerde araştıracaksınız, kafanıza takılacak değil mi Strüktüralizm, sizi yormayayım ben yazayım hemen şuraya... ’’Yapısalcılık Batı dünyasında Strüktüralizm olarak bilinir. 20. yüzyılın ikinci yarısında dil, kültür, matematik felsefesi ve toplumun analizinde en fazla kullanılan yaklaşım olmuştur.’’ İşte böyleyken böyle...

Absürdizm varmış bir de onu da es geçmeyelim de küsmesin bize...’’ Herhangi bir yaratıcı olmadığından insanlığın evrende bir anlam bulmasına yönelik uğraşlarının boşa bir çaba olduğunu söyleyen felsefi düşünce akımı’’ Vallahi kendileri bilir, netice de inanıp inanmamakta herkes serbest, kimse kimseyi zorlamaz...

Kanibalizm varmış bir de, muhtemelen bunu da duyan çok kişi yoktur gibime geliyor... Başta ki Kaniye bakıp da ’’Kırk yıllık Kani olur mu yani.’’ diye bir cümle kurmayın sakın... Kani isimli birisi ile alakası yok konunun...’’ Kanibalizm (Yamyamlık): İnsanın, kendi türünden varlıkların (insan) etini yeme eylemi ya da alışkanlığı.’’ Allah uzak etsin Kanibalistlerden bizleri, birbirlerini yesinler ona itirazımız yok kesinlikle... İyi de bu hanımlar bazen birbirlerini yiyorlar magazin basınında onlarda o zaman Kanibalist mi oluyorlar?

Narsisizmi zaten birçoklarınız biliyorsunuz, aşırısı çok zararlı... Özünüzü mutlaka sevin ama, bu sevme sizi herkesten çok kendinizi sevme yoluna itmesin. Kendinizi aşırı derecede sevdiniz mi daha sonrası ruhunuzda fırtınalar kopar, benliğinizi yitirir, kişiliğinizi zedelersiniz...

Siz yine de Pragmatizmden uzak durun. Konulara pragmatist yaklaşımlarda bulunmayın. Yine yormayayım sizi... ’’Doğruluğu ve gerçekliği tek yanlı olarak, yalnızca eylemlerin sonuçları ile değerlendiren ve onlara yalnızca sağladığı “fayda” açısından bakan akıma felsefede, pragmatizm adı verilir.’’ Gidip de mahalle bakkalınıza ya da kasabınıza ’’Pragmatist misin sen ağabey?’’ diye de bir soru sormayın, sizi tren yerine koyabilirler... Kendilerini tren yerine koyarlarsa o daha kötü...

Bir de benim bilim, ilim, magazin dünyasına kazandırdığım izmler var ki bunlara da değinmeden geçersem ayıp olur... Manyakizm, her türlü manyaklığı içinde barındıran bir izimdir... Futbol Manyakizmi, o da normal manyakizmin değişik, futbol ile ilgili olan çeşididir... Burada futbol adına her türlü sıra dışı şey mubahtır... Böbürlenizm, bu da başka bir izmdir... İsim vermesek de edebiyatçılar arasında çok vardır bu izmin içinde olan insan... Saçma sapan şeyler yazıp, aslında kendilerinin Nobel filan alması gerektiğini söyler dururlar... Uzak durmak en hayırlısıdır... Başka bir izm de Tükürizm dir, hele de korona gibi bir afet varken günümüzde çok tehlikeli bir izmdir... Konuşurken, sürekli ağızlarında tükürükler saçarlar... En beğendikleri söz ise ’’Karşıma kim çıkarsa çıksın tükürük ile boğarım.’’ cümlesidir... Son olarak da Sallamasyonizmi anlatalım. Bu da her konuda ufaktan ufaktan desteksiz atmaktan dolayı ortaya çıkmış bir izmdir. En çok politikacılar içinden çıkar bu izmde ki insanlar... Yapamayacakları şeyleri durmadan söyleyip, hava atarlar ’’Havan kime kardeşim?’’ dedin mi de ’’Havalar nasıl olursa olsun sizin havanız iyi olsun.’’ der kaçarlar, hatta uçarlar, uçmakla da kalmaz, ülkeninde ağzına .....lar... Ben de kaçtım...

( İzm Leri Çok Seviyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.