Günlerdir beygir yarışının bir reklamı var televizyonlarda... Ana Cümle de ''Mevzu Bahis'' değil. Acaba gerçekten bahis değil mi, bunu sorgulamamız lazım... Şans Oyunlarının kullanım hakkı bildiğiniz gibi yeni bir şirkete, yeni bir gruba geçti, isimlerini de bilmem, araştırmamda, bunun benim için bir önemi yok, o zaman önemi olan ne; bir çok insanın kumar yüzünden ocağının sönmesi...

Yöremde bu işe ömrünü adamış adeta bir sürü tanıdığım, tanımadığım insan var. Bir kerede bir şey tutturduklarını görsem içim yanmaz... Bir ayakkabıcı meslektaşımız ağabeyimiz vardı, adını vermeyeyim, totonun spor toto olduğu zamanlar, sistemli filan onlarca kupon doldurur, yatırır, eline de bir şey geçmezdi, bir ara spor toto oynamak için evinde ki eşyaları bile sattığını duymuştuk, rahmetli oldu çok sonraları... O zaman ki Spor Toto'nun bu adama plaket vermesi çok da sıra dışı sayılmazdı...

Beylik bir laftır ''İçki öldürür kumar söndürür.'' derler... Kumar bu içinizde ki aşk ateşinizi söndürmüyor, resmen hayatınızı söndürüyor... Geçmiş zamanlarda yapılan bir istatistik de, şans oyunlarından büyük ikramiye kazanan kimselerin büyük bir çoğunluğu, bir müddet sonra eski durumlarından daha kötü bir duruma geri dönmüşler... Bunu da akıldan çıkartmayalım...

Ne var ki şöylede bir gerçek var. Gerçek ve tüzel kişilerden vergi gelirlerini yeteri kadar toplayamayan devlet, vatandaşın cebinden bir şekilde bu paraları alma cihetine gidiyor. Budur bunun açıklaması... Neredeyse her gün oyun var, şimdilerde her saat, her dakikaya doğru gidiyorlar...

Bu paralar ile bir şekilde reklamda olduğu gibi çocuklara binicilik dersleri de verebilirsiniz. Sektörden 250.000 kişi ekmek de yiyor olabilir, lakin psikolojisi bozulan, intihar durumuna gelen insanları nereye koyacağız?

Bir de Selçuklu ve Osmanlı'dan gelen bir gelenek olduğunu ısrarlar belirtiyorlar reklamda... Atları mutlaka bir şekilde üstüne binen cengaverler ile yarıştırmışlardır... Sormak lazım, acaba Osmanlı ve Selçuklu bu işi kumar boyutuna vardırmış mı? Tabi bir de kazancın helal ve haram boyutu var dini yönden bakacak olursak... Kur'an da ki ''Kumar'' ile ilgili ayetleri burada paylaşmıyorum, araştıran bulur, onlarca ayet var... Çoluğunun çocuğunun rızkını bu işe yatıranlar, kendinize gelin diyorum son cümle olarak. Mevzu bahis olmasın...

( Mevzu Bahis Mi Değil Mi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.