İMAM VE CEMAAT
Her gün bir haber, olmasın ki eşini öldürmemiş, kardeşine sıkmamış  babasını katletmemiş bir aile faciası  olmasın.
Bugün günlerden Salı ve bir din görevlisi diğer bir din görevlisi olan eşinin boğazına bıçak saplaması ile eşini boğarak öldürmüş ve sabaha kadar başında beklemiş olduğu haberini okuyunca kanımız dondu..
Gazete küpürlerinden daha üzerinden bir ay geçeden  "vali muavini annesini ve avukat erkek kardeşini Adana da miras sebebi ile öldürdü" haberi hala gözümüzün önünde ve gitmiyor.. Katil, vali muavini eğitim li ve iyi bir aile çocuğu ama "ya sabır ya Allah" diyemediği içi şu anda protokol masası yerine, cezaevi mahkum lar masasında bulunuyor .. Yine Fıstık ağacı sebebi ile köyde yaşayan kardeşin Avusturya dan gelen kardeşi ve yeğeni ni köy içinde öldürmesi haberi  üzerinden de daha 1 ay geçmeden bugünkü haber insanların içİni yaktı..
 En muhlis, en temiz, en inançlı, en emin, en hoşgörülü, en mümtaz, en inandırıcı olması gereken din görevlisi, kendi si gibi din görevlisi eşini boğarak öldürdü.Şimdi, . En musibet, en ilkel, en kötü, en gaddar, en yalancı en acımasız, damgasını yedi. Neden? Sabır insanın en büyük silahıdır.. Sabır selamet te sabırsızlık esarete giden yolun adıdır..
Bahsi geçen Olay İzmit te meydana geldi...Ve toplumun tam yansıması olması sebebi ile otopsi yaptık..
Taraflara ait müşterek hanede bulunan ama koruma kararı ile uzaklaştırması bulunan din görevlisi, Kocaeli'nin İzmit ilçesi 28 Haziran Mahallesi Eski İstanbul Caddesi üzerinde bulunan bir sitede cinayeti işledi.. . İzmit ilçesinde bir camide müezzin olarak görev yapan Zülküf Güneş (40) ve boşanmak üzere olduğu din görevlisi eşi Özlem Güneş (39)  tartıştı. İddiaya göre maktul eşinin boğazını kesti. Bunun üzerine de katil zanlısı eşini boğarak öldürdü..Günde en az 5 kez tanımadıkları insanlar içimde dua eden iyilik isteyen Kötülüklerden uzak dur diyen din görevlisi cinayet işledi.. Ve kafasına göre de kurgusallık oluşturmak için yersen mizansen oluşturdu.. Yalan hile cinayet, emanete ihanet ne ararsan var. 
Her dua dan sonra Allah sizleri azgınlıktan men etti.. Tutasınız diye size öğüt verdi Kötülüklerden uzak durun diyen adam en kutsal emanet olan cana kast etti.. Önce Allahın kişiye emanetine, sonra son veda hutbesine de kendisine emanet bırakılan kadın eşine ihanet ederek onun canını aldı..
İmam/vali/avukat/köylü/ kentli farketmeksizin ne oluyor da toplumsal bir cinnet hali yaşıyoruz..? 
İmam osurursa cemaat sıçar diyenler bu topraklar da yaşadı..
Unutmayın, Yaşanmış deneyimler, özlü sözlerle hayat dersi verir..
Sabır selamettir.. Derken sabretmeyenin, sonunun selamet, olmayacağını söyleyenler de yine bizim büyüklerimizdir..
Bu topraklar da İnsan kalitesi aynı olmasına ragmen insanlar da ki bu  değişim nedir?
 Özlü sözlerle kendinden sonraki nesilleri uyaran, büyüklerimizin sorumluluğunun 1/10 u bu insanlar da neden yok?
O halde ya sözlerde bir yanlışlık var yada insanların yetiştirilmesine ilişkin sistemsel bir sorun var..
Söz, doğru olmasa, yüzlerce yıl sonra bile söylenmez.. Sümerler de söylenen destansı lafların bir kısmı hala günümüzde tekrarlanıyor. Dogru un tekrarı vardır. Ama yalanın tekrarını yalan söyleyen bile unutur..
O zaman intikalen gelen sözler doğrudur..Kaldık mı diğer seçeneğe.. Yani Yanlıs olan sistemsel yöntem ve amaçlardadır.. Şekilsel davranış beraberliği, ilkesel davranma zorluğu karşısında, galip gelmiş ve zahiri sarhoşluk yaşamaktadır..
Devrimci olmak için zafer işareti, Ülkücü olmak için kurt işareti, Müslüman görünümü kazanmak içinse Allah rızası için ibadet yerine ayıp olmasın şekline dönüşen ikiyüzlü davranışlar, paranın değişim aracı olması yerine asıl değer gibi kabul edilmesi insanlığı yolundan çıkarmış;
.-duygusal davranan insan yerine bir ceylan ses duydugundqki ürkekliği gibi duyusal davranmaya,
-zevk ve rahatlama hormonlarının diğer hayvanlardaki benzer davranışlara dönüşmesi, -beyindeki korteks tabakası ın sürekli ayrık kalarak öfke seline kurban olan
"HAYVANIMSI İNSAN"
 prototipini  ortaya çıkmıştır..
Bu tipleme de savcı da olsanız eşinize darp edersiniz, Prof da olsanız eşinize darp edersiniz.. Evli kadında olsanız bir köpeğin 10 günlük hamile kalma süresin deki gibi bir başka erkekle yatmakda beis görmez yada boşanmış bile olsanız eşinize erkek arkadaşınızla  otel odasından foto göndermekte beis görmezsiniz..
Aslında İnsan olmak ve insan kalmak o kadar kolay ki hiç bir şey yapmadan öylece kalsanız yaradılışyan ötürü insanlığınız korunuyor
Ama çevresel şartlar, insan kalmaYa çalıştıkça, sömürüldüğünüz gerçeğini, karşınıza cıkarmakta ve siz de kapalı hale dönüşerek, beyindeki "duygusal zeka" yı ortadan kaldırmaktasınız.. Duygusal zeka" off" olduğunda "toplumsal moral değerler" ve "empati yeteneği" de  ortadan kalkıyor..İbadet için kestiğiniz  Kurban, eti sadece sizin buzluğunuzu süslüyor.. Böyle bir davranış da  Fakirin halinden anlamadığınız gibi Mala sahiplenmekle sadece namusunuz konusunda hasis davranma özgürlüğünüzü, . Mala kaydırarak mal paylaşımının ne olduğunu bilmiyorsunuz. Beraber hareket edmenin ne olduğunu anlamıyorsunuz. Hasis kıskanç bir. Bİrey olarak ko mşınun tavuğu size kaz görünmeye başlıyor.. Onun arabasını kıskandığın gibi kardeşinin çocuğunun başarısına sevinmek yerine çatlamak haleti ruhiyesin i yaşıyorsunuz..
Bir sözleşme hali olan evlilik aktini bile sonlandırmak yerine eşinin  hayatını ve kendi özgürlüğünü sonlandırma aptallığını yaşıyorsun..
Hatta Allah rızası için yapılan  İbadeti bile kişisel tatmin aracına dönüştürerek, kendini dünyanın merkezine koyuyorsun ..
İmamın işlediği boğarak cinayet  bu bakımdan  önemlidir
 Ortada, yalan/ riyakarlık/sadizm/ kendine zarar vererek suçtan kurtulma gibi bırak din adamını normal bir insan da bile var olsa midemizi bulandıracak davranışlar ortaya çıkıypr.. Böyle bir yapı da Kuran kurs öğreticisi, reşit olmayan öğrensinin ırzına geçebiliyor.. Ya da bir köy de imam kıspetini giymiş dolandırıcı gibi davranarak  köy. Ahalisinin hayvanlarını alıp haksız kazanç sağladıklarını her hukukçu meslek hayatında şahit olmuştur.. Bildiğim şahıslara  ilişkin şikayetleri yaptım Ama sahıslar hala devlet destekli geçimlerini sağlıyor..
Burada diyanete iş düşüyor kafirin rütbesini değil üniforması ı da söküp alması gerekir.. Din görevlilleri içindeki aymazları temizleyecek,toplumun  iki yüzlü ibadetlerin önüne geçecek yoksa bu kadar imamın osurduğu yerde cemaat sıçar.. Wc olarak da tuvaletleri kullanmaz

TORUN HALİLİ
( İmam Ve Cemaat başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.