Uzun zamandır kafamı işgal eden bir konu var:

ORMANLARIMIZ...

Çoğunuz bilmektesiniz, sık geliş-gidişlerle Isparta-Antalya bir yaşantımız var, doğa ve  görünümü bir tabiat  harikası,  yemyeşil ormanlar baktıkça insana ferahlık veriyor, gözleri dinlendiriyor.

Farklı açıdan bakıp farklı düşünüyorum  artık...

1950  li  yıllarda, dış politikada  yapılan  siyasi  yanlışlıklarla  tüm ormanlarımız  çam ağaçlarından  oluşturulmuş.

Ülkemiz genel durumunun son  yıllarda  bilhassa ekonomik açıdan dibe vurduğu  gerçeğinden hareketle,  geniş arazilerimizin, ormanlarımızın  tamamen çamlardan oluşmasını  artı ve eksi yönlerini düşünmeye başladım.

Öncelikle artık  ekonomik açıdan düşünmek zorundayız.

*******

Çamlardan ne faydalar sağlıyoruz? Kirli havanın temizlenmesinde...

bu bir  + puandır, lakin yeterli değil, zira diğer bütün ağaçlar aynı  görevi yapıyorlar.

Endüstride, kerestesinden istifade edilecektir lakin geç büyüyen bir ağaç...

Meyveleri yok, kısa vadede nema vermiyor...

bunlar  da - puan.

*****

Ülkemizin ekonomi krizinden çıkışını, şu  andaki  durum itibariyle  sanayide, teknolojide düşünmek  hayal. Gerçekçi olup  mevcut   imkanlarımız  açısından  ele  almak  bence  mantık  dahili.

Lütfen, hayal  edelim;,

Tüm ormanlarımızın büyük bölümünün (her  sene  ürün  veren) zeytin, badem  ve ceviz ağaçlarıyla kaplı olduğunu  düşünelim, tapusuz tahsisle,  köylülerimizin faydalanmasını sağlayarak, ürün   fazlasını   kooperatifler  aracılığı ile  dış ülkelere ihracat yapıldığını, döviz girdisi sağlandığını......

Hayali bile güzel...

Ülkemizin  krizden çıkıp  zaman  içinde  borçlarımızın bile  ödenmesi ancak  bu  yolla mümkün.

Orman bakanlığının bu konuda çalışmalar yapmasını gönülden arzu etmekteyim,

Buradaki amacım;

"ÖNCE VATAN" ve  ÜLKEMİZİN  BEKASI   diyen  yürekli,

Sade  ülke vatandaşı olarak bir çıkış yolu arayarak   ışığa yönelmek...

Refahın yaygınlaştığı güven  içinde  mutlu bir gelecek beklentisiyle

Selam  ve  saygılarla,

Yurdagül Alkan.

( Ormanlarımız Hep Çam Ama Neden Çam başlıklı yazı Gülalkan tarafından 18.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.