..her zamanki gibi hiç durmaksızın trafik şiddeti tüm hızıyla bu şehrin her saatinde devam ediyor , bugün dikkatimi karşıya geçmek için bekleyen anne ve çocuklarına verdim , bebek arabasını bir elinde tutuyorken diğer elinde diğer çocuğu , hafif esen rüzgar anne kadının sabrına ve heyecanına eşlik ediyordu , dakikalar oldu bekliyor , evet belki yaya geçidi olmadığı için arabalar durmuyordu , fakat insaflı bir sürücü bekliyor olmalı ya da insan merkezli bir düşünce sahibi sürücü çıkmalıydı , geçen arabalara bakıyorum , muhafazakar bildiklerimizden tutun da , tüm yelpazelerden insan modelleri geçiyor , en modern arabalardan en gösterişsiz olanlarına kadar , 7 dk. oldu kadın ve çocuğu ve çocuk arabasında bebeği bekliyor , ve bir kamyon , arkasında ''..kader,satılmıyor ki iyisini alalım. '' yazısı olan bir kamyon durdu evet bir kamyon , bu ana kadar kamyonlar ve sürücüleri hakkındaki düşüncem infilak etti , iri büyük hakim güçlü ağırlığı ile kamyonların trafikte kaba saba kazalara sebep verdiklerini iddia ederdim , kibar zarif nazik olmalarıyla uzaktan yakından ilgileri olmayan araçlardı , fakat şu an tüm insani ahlaki sorumluluk güzelliği ile son derece ince bir davranış gösteriyordu , ve bütün trafik arkasında durdu , kadın ve çocukları hızlı telaşlı adımlarla karşıya geçti , geçerken anne kadın minnettar bakışlarını , yüzünü kamyona yarım bir dönüşle sade bir el kaldırışı ile ifade ediyordu , bir eli ile üç dört yaşlarında çocuğunu sımsıkı tutarken diğer eli ile çocuk arabasını sürüyordu , beyaz camlı gözlüğü ile çarşaflı anne kadın gözden kayboluncaya kadar şehrin taşıt ve insan kalabalığında küçük bir noktaydı..



07.09.2019

Mustafa Kaya

( Kamyon başlıklı yazı cirik tarafından 20.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.