Kur'an'da onlarca ayet vardır ki dostluğun samimiyetin sevginin temellerini biz mü'minlere açıklar .Bir kaç ayeti okuyalım :

Maide /55)

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ

''..sizin yakın dostunuz (veliniz) sadece Allah ve Elçisidir; bir de namazını tam kılan ve saygıyla zekatını veren müminlerdir.

(Maide /56)

وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ

''..kim Allah’ı, Elçisini ve müminleri dost (veli) edinirse bilsin ki zafer, Allah’tan yana olanlarındır...''

(Nisa -144)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ

“..ey İman edenler ! Mü’minleri bırakıp da kâfirleri dost edinmeyin...''

(Bakara /120 )
وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ

“ ..dinlerine uymadıkça Yahudiler de Hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır..''

(Maide /51)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

''..ey iman eden mü'minler ! Yahudileri ve Hristiyanları dost (veli) bilmeyin. Onlar birbirlerinin dostudur. Sizden kim onları dost edinirse o da onlardandır. Allah, yanlışlar içinde olan bir topluluğu yola getirmez...''

"...Sizden kim onları dost edinirse, oda onlardandır..."

Ayetlerde geçen dost edinmek tevhidi bırakıp teslisi benimseyecek derecede bir benzeşme ,bir sosyal hayat edinmektir , ayrıca sıcak ve soğuk savaş ortamlarında toplum sırlarını verecek kadar ileri gitmek , yoksa devletler kendi menfaatleri doğrultusunda ticari ekonomik ittifaklar yapabilir yine kendi çıkarları için paklar kurabilirler , peygamberimiz ''..men teşebbehe bi gavmin fehuve minhum..'' buyuruyor , kim bir kavme benzerse , o , onlardandır , gayet açık , düşüncede duygu ve davranışlarda eğer birini veya bir toplumu taklit ediyor benimsiyorsanız , onlardan farksız oluyorsanız , evet onlardansınız demektir , Hz. Peygamber Efendimiz (asm), mümin olmayan toplumların bayramlarının ve kutsal günlerinin onlar gibi kutlanmasını yasaklamıştır. Zira bu, sosyal bütünlüğün korunması, müslümanların birliğinin dağılmaması ve dejenere olmaması için gereklidir.Toplumun değerlerine ters düşen yabancı ve zararlı etkilere açılma , o toplumun kendi değerlerinin zayıflamasına, solmasına ve unutulmasına yol açabilir. Dıştan gelecek zararlı etkilere kendisini kapamayan fert ve toplum er geç çöker.
Görülüyor ki , bir kavme bir topluluğa benzemek müslümanı zamanla bozar ve kendi değerlerinden uzaklaştırır , yukarıda izah ettiğim gibi peygamberimizin ilk dönem uyarıları stratejik ve gerçekçi ve son derece olmazsa olmaz uygulamalardır , ta ki islam , müslümanlar güçleninceye kadar belli farklılıklar kendini göstermeliydi ,yine dünyanın bir yerinde müslümanlar birbirlerini tanımaları , ya da diğerlerinden ayrı oluşlarını göstermeleri gerekirse şartları iyi doğru analiz ederek metod strateji geliştireceklerdir , gelişen ve değişen ve artık iyice olgunlaşan şahsiyet karakter iman bilinci yeterli seviyede olan islam dünyasında peygamber zamanı uygulamaların aynısını yapacağım diye bir israr bir dayatma ve zorlama söz konusu edilemez , asl olan tevhidi iman,salih ameldir (kulluk bilinci ve faydalı hayırlı işlerdir) ,günümüzde boyalı , ya da renkli kıyafet giymeyen yoktur , bıyığını kazımayan sakal bırakmayan ,taşlarla taharet yapmayan, ...vb milyonlarca müslüman vardır, amaç o döneme dönmek değil o dönemin mesajlarını maksat ve niyetlerini doğru okumaktır , bugün bizler kafir ve müşrik insanların , bozulmuş tevhid inancından kopmuş ehl-i kitap insanların sosyal inançlarını yaşama kriterlerini ,dini bayramlarını kutlamak gibi bir benzeyişimiz olamaz , olmamalı da ,kafirun suresini unutmayalım : “ Resulüm de ki: Ey kâfirler! Ben sizin tapmakta olduklarınıza tapmam, Siz de benim taptığıma tapmıyorsunuz. Ben sizin taptıklarınıza asla tapacak değilim. Siz de benim taptığıma tapıyor değilsiniz. Sizin dininiz size, benim dinim de banadır..” işte bu kadar ves-selam ..


27.12.2019
mustafa kaya
( Bir Topluma Benzemek başlıklı yazı cirik tarafından 22.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.