Çek oğlum oradan üç tane makiyato bir orta şekerli, biri az şekerli, biri de sade... Makiyato da nedir yahu? İtalyanların uydurması az gelişmiş bir kahve işte... Makiyato olmazsa kapucino veririz ağabeyime... Yani o da kahve, o da kahve... Olmadı buzlu çayı dayarız...


Yürüyün gidin ya! Çay dediğin sıcak içilir, buzlu çay da nedir? Kendisi soğuk İngilizlerin dünyaya soğuk hediyesi... Olmadı bari muz katın çaya da muzlu çay olsun... Makiyato otuz papel, kapucino yirmidokuz... O zaman ne yapıyoruz kapuçino içiyoruuuuz ve evet inanamayacaksınız ama bir lira, o aslan gibi Atatürklü bir lira cebimizde kalıyor. Ne mutluyuz şimdi...


Hayır bir de aklıma takılan bir konu var, düşünüp düşünüp duruyorum arpacı kumrusu gibi sabahlara kadar. Hani derler ya ''Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı vardır.'' dedelerimiz. Acaba bir makiyatonun ya da kapuçinonun kaç yıl hatırı olur? Bunu bir sorgulamamız lazım. Öyle ya onlarda kahveye benzer şeyler her ne kadar Türk kökenli olmasalar da...


Ha bak bunu da unuttuk... Kahve Yemen'den gelir, diye de söylerler söylemesine de, Makiyato ve Kapuçino nereden gelir? Bundan otuz yıl önce bizler ne Makiyato bilirdik, ne de Kapuçino... Ev de anamız pişirirdi aslanım Türk Kahvesini, babamız içerken biz de kıyısından köşesinden cezve de artanını hüpletirdik... Sonra da o meşhur büyük ata sözünün bir tecellisi olarak ''Fala inanmayın ama falsız da kalmayın.'' gider fal baktırırdık... Kahvenin içindeki şekillerden anlam çıkartırdık... Yok kuş varmış, haber gelecekmiş üç vakte kadar filan fişmekan... Hadi haberi gördün de üç vakit olduğunu nasıl anladın yahu!


Siz boş verin makiyatoyu ya da kapuçinoyu... Evinize yorgun argın gittiniz mi yemekten sonra şöyle hanımınıza ya da kızınıza orta şekerli bir Türk Kahvesi yaptırın, onu da keyifle için. Peşine de bir bardak suyu devirin... Şimdilerde kahve makinaları var var olmasına da yine de cezvede yapılan kahvenin tadını hiç biri vermiyor. Kısık ateşte unutmayın, acele de etmeyin... Ha bir de bu kırk yıl olan hatırı kahvenin kanun hükmünde kararname ile kırk beş ya da elli yıla çıkacakmış bilginiz olsun, benden söylemesi...

( Orta Şekerli Bir Makiyato başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.