Aslında Meselenin Temelinde Cevaba Varmanın Cevheri Yatıyor

 Anka Enstitüsü


Bazen  değil her zaman olur bakıyorsun dünyaya kayda değer hiç bir şey yok biz Türkiye hariç mazluma varan varmaya çalışan hiç yok! Bu kadar insan bu kadar mı sağır ve kör olur? Olurmuş! Rabbim açtıra. Sanki acelemiz yok diyorlar az daha çeksinler zevk alsınlar diye bekleyenin suratına tüküreyim, tükürüğüme yazık olacak! Varma oranı sıfır yıkma oranı yüzde beş yüz! Bu varma oranını bizler yukarıya çektikçe arayı kapatmaya çalıştıkça ,aşağının aşağısı olması için cümle alem kendini bilmez hücuma geçiyor! Sanıyor ki o zavallı ahmak kendisi olmazsa değerler dengesiz kalır. Ulan densiz sen gelince dengeler bozuluyor! Alem böyle  iken yazıyor bu kalem

 

Bizler eşitliğin hakkın her zaman üstte olmasını isterken densizler altta kalmasını istiyor. Bunu siyasete girmek için söylemiyor yazmıyorum, bakın dünyaya şöyle…! Göz ardı edilen maddelerle göz ardı edilmeyen arasındaki uçurumu görün, aman dikkat başınız döner aşağıya düşersiniz! Gözün ardı yoktur önü vardır, kulağın arkası vardır bilemeyen o densizlere hatırlatayım. Bizim derdimiz olmak derman ya da vararak dermana ulaşmak, ona varmak.

 

Rabbini bilmeyen nefsini seven ona koşan tapandan başka bir şey beklemek ahmaklıktır, ona bunu anlatmakta cehennem girip çıkmamanın ateşinde yanmak gibidir, (Rabbim muhafaza eylesin –amin) cehennemin alevi sönmez onunda anlama kıtlığı bitmez! Bu nedenle onlara anlatmakla değişim beklemek boşa vakittir, bunun yerine güzel olanı yaparak ekerek gözlerine soksan da yine görmezler!

Diyorum ki onları andıkça böylesine düşününce konu hayat dağılıyor, toplamak gerek. Kaynaksız sallanarak duranı kaynak etmek için kaynak bulunmadı maalesef! Kaynak olmak isteyen hakka ,o kaynağa da ihtiyaç yok anımda kaynak olur kendisi. Bizde yetersiz gözüken boş konuşanlar için bu çaba, başarısızlık değil, kabaca bunu görerek buna dair açığı kapatarak  anlamca en güzelini inşa etmemiz için tabeladır kanımca.

Aslında meselenin temelinde cevaba varmanın cevheri yatıyor. Bu çalışmayla kayda değer katacak olan neden gerekli? Cevap nedir? İnsandan geriye kalan ne varsa çöpe atarak insana yatırım yapmak, bu yatırımım içine kötülüğü sokanın haddini bildirmek yok etmektir, anlatmakla anlamazlarda! Bu yarınımız mutluluğumuz toplum için gerekli. İmanla merhametle yol almak kendinden önce insanı mutlu etmek. Aslında onların anlamak için kaynak eksikliği varken en büyük eksiklikleri dünyada kalıcı olacaklarını bilerek yanılmaları paraya koşarak her şeyi yok saymaları bunu ideal sanarak, feodal düzenlerinin ilerlemesi yol alması için bize pedal çevirmelerinin gerçeği yatıyor. Bu da onlar için yeterli olmuyor, yetiştirdiğin ağaçtan kendine al bir dal, gerisini ver bana sana çoktur o aptal.

 

Onlar farkına varmasın bizim farkına varmamız önemlidir, fırından yeni çıkmış çalışmalarla atılımlarla candan gönül kaynağıyla çalışmak düşmekte olanları tutarak kaynak yapmak güzel olana beraberce varmak. Otomasyon olmayan, yani insan emeğini hiçe sayan otomatik makineler yerine, insanı aklını gönlünü cevherini işleyerek üretim yapmak, direksiyonu makinalara vermeden insana vermek onun yanında yarını için olmak, gerisi boştur, sanma hoştur, baksana boş da gezen boş konuşan bir sarhoş, uyma ona olur nahoş, vaktinde geçer gider boş boş, vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Aslında Meselenin Temelinde ... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.